Hoe houd jij je horloges schoon? Of houd je van 'wrist cheese'?

Klinkt als kaas voor bijzondere pizza.
Nomnom geluidjes

1 like

:joy::joy:
Die eet je ook meestal met de hand, dus dat kan ik begrijpen.
Beetje onderarm-mozarella op je pols-pizza.

1 like

Zeg maar carpussmegma

1 like

:joy::joy::joy::joy::+1:
Pizza smegma. Het bekt lekker, maar of het zal smaken hoef ik niet te weten.

Levert gelijk mooie plaatjes op. Win win situatie. :+1:t3::+1:t3:

1 like

Met welk soort doek drogen jullie je horloges dan? Ik maak mijn Tudor namelijk schoon met wat water en Dreft, maar heb het idee dat met welke doek ik daarna ook droog, ik toch altijd van die mini-krasjes op de kast maak. Ik heb al handdoek, microvezel en lichte dweil doekjes gebruikt maar blijf het gevoel hebben dat het niet klopt…

Nu weet ik dat het niet helpt om dit te bekijken onder een spot die vol staat want daar zie je echt alles op, maar toch…

Natuurzeem vind ik goed werken.

Gebruikt iemand hier eigenlijk een luchtdruk reiniger? Zoiets dus: https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/schoonmaken/reinigingsmiddelen/hg-luchtdrukreiniger-voor-alle-kiertjes-en-gaatjes-400-ml/5294615

Het wordt nu wel erg…

1 like

Nee niet echt. Blaas je het vuil dan niet naar een net iets moeilijk bereikbare plekjes?

Gaat mij vooral om krasjes door de doek te voorkomen, maar volgens mij doet niemand dat dus door een luchtdruk reiniger :smile:

Wat is dan aan te raden qua doek?

Aangezien horlogemakers gebruik maken van brons/messing omdat dat niet krast op staal,denk ik niet dat je doekje krassen maakt. Tenzij je oude doekjes gebruikt van staaldraad.

Ik snap even niet dat er aardig wat mensen zijn die gewoon een tandenborstel gebruiken.

Ik gebruik een zachte scheerkwast met een paar druppels afwasmiddel. Dan maar wat langer bezig.

Ik heb wel eens gemerkt bij een vorig horloge dat je met een tandenborstel op termijn gewoon microkrasjes en haarlijntjes veroorzaakt op gepolijste vlakken.

Daarom doe ik dat gewoon met de hand en wat Dreft! Maar denk dat het drogen dus meer ellende veroorzaakt dan het schoonmaken

Hier dus wat foto’s, horloge is 2 maanden out en begrijp hier dus echt niks van. Horloge is net schoongemaakt onder de kraan. Met deze lamp (spotje) zie je wel echt alles merk ik, in normaal daglicht valt het niet zo op.

Je komt met je horloge langs van alles. Je bureau, misschien per ongeluk tegen een deur bij het voorbij gaan. De kans dat je doekje dat doet, is net zo groot als je trui, je nagels, je jas die je aantrekt en etc. Misschien heeft die laatste nog wel de grootste kans met stalen knopen/drukkers.

1 like

Je horloge hoort te slijten. Dan ziet de kast er na 60 jaar mooi zo uit :thumbsup:

1 like

Dreft water en een kwastje. Perfectie niet gegarandeerd, maar ik denk dat het 80pct goed schoonhoudt.

Wat mij opvalt is dat het lijkt of je eerder last hebt van ‘pitting’ of putjes ipv krasjes. Dat vind ik nu net vreemd er aan.

Daily beater gaat voor t slapen gaan in n teiltje warm water. Nadat mn tandjes gepoetst zijn, poets ik t horloge.

Wel met n andere Oral B extra soft poets kop dan voor mn tanden :wink:

1 like