Hoe houden jullie de relatie spannend?

Allereerst, dit gaat nog steeds over horloges jullie sick minds, titel is enkel een clickbait. Got ya!

Maar even serieus…
Flipperitus is een bekend fenomeen hier.
Ik ben er helaas ook positief op getest.

Nou heb ik in binnen een jaar tijd shitload aan horloges gehad. Soms heb je de klik niet en weet je gelijk dat het geen blijver is, daar is niets mis mee.

Maar heel vaak heb ik iets nieuws binnen.
Eerst denk ik, yes dit is het! Super vet ding, deze gaat nooit meer weg. Maar na een maandje is dat gevoel zo goed als weg, en gooi ik dat ding in de kliko. En met kliko bedoel ik het blauwe gedeelte hier :wink:

Zo heb ik bv een Colt 41 gehad. Vond hem echt gaaf.
1 maand later verkocht
RIP

Grand Seiko SBGV245
Heel lang naar gezocht, heel erg blij mee toen ik hem eindelijk had. Veel polstijd in 5 weken.
Wordt morgen overgenomen door een gewaardeerd lid.
RIP

Tudor BB58
Deze had echt alles, tot zover mijn beste horloge. Wat betreft uitstraling, kastvorm, ligging op de pols echt een topper. Dus logisch, die mocht ook weg. Deze heeft het wel 3/4 maanden gered, dus chapeau Tudor :slight_smile:

Ik snap aan de ene kant mensen niet die spijt hebben dat ze een horloge weg hebben gedaan. Ik zie ze als gebruiksvoorwerpen en die komen en gaan. Aan de andere kant wil ik ook wel eens klaar zijn met dat die-hard geflipper. Ben ik misschien nog niet de ultieme topper tegen gekomen? Waarom ben ik steeds zo snel uitgekeken?

Uit respect voor de nabestaanden worden de one-night-stands niet genoemd in dit topic.

Ps: Om te bewijzen dat ik ook niet van steen ben… Er is ééntje, die zich in al dit flipper geweld wel staande heeft weten te houden.
Namelijk de;

Die doe ik echt noooooit weg. Maar als je echt serieus interesse hebt doe even een pm :wink:

47 likes

Ik heb eigenlijk geen last van flipperitus.

Itt jou twijfel ik langer over keuzes waar geen druk op zit, dan koop ik ook niets.

Ik zoek al tijden een minty zwarte polerouter. Deze week dan weer een polerouter gekocht (en teruggestuurd, want dikke sleepsporen) en een optie op een heel andere NA in afwachting van betere foto’s.

Ik weet als die NA doorgaat, ik die wrs niet flipper. Is een horloge waar ik al 2 jaar naar kijk.

Speeltuin horloges die ik impulsief koop zijn meestal miskopen en draag ik meestal niet eens voor ze weggaan. Maar dat is wat het is en voel ik niets bij.

2 likes

Moet je verkopen omdat je fondsen vrij moet maken om de horlogehobby verder te verkennen of schuilt er misschien een handelaar in je :smile:

2 likes

Nee niet perse om fondsen vrij te maken, het is niet altijd een upgrade ook. Vaak wil ik gewoon wat anders proberen denk ik, en collectie varieert altijd een beetje tussen de 3 en 5. Moet bij mij echt niet meer worden.
En ik ben een hele slechte handelaar dan, want verkoop bijna altijd met verlies : ))

2 likes

Denk dat je de juiste nog niet tegen bent gekomen. Sommige horloges klikken gewoon.

Polerouter en rolex submariner doen dat bij mij.

Zou die niet snel weg doen… of ik moet een mooiere kunnen krijgen dan ik heb (polerouter).

2 likes

Wat dacht je ervan de horlogedoos een paar maanden dicht te doen, en maar één horloge te dragen. Deze horlogehobby kan soms iets zeer dwangmatigs krijgen, althans zo heb ik het ervaren. Afstand nemen heeft mij erg geholpen.

8 likes

Zo heb ik een Squale incoming, hoop dat dat een keeper wordt. Gebruik ik dan als mijn daily.

En dan kappen met kopen en langzamerhand funds vrijmaken voor de holy trinity ultieme grail… waarvan ik niet weet wat het is… whispers day-date.

3 likes

:joy: :joy: :joy:

1 like

Ik kijk al mijn hele leven naar rolex submariners (al waren dat 14060s) :man_shrugging:.

Ben blij dat ik er 1 heb, al is dat een 114060.

2 likes

Misschien wel een goed idee, even een cool-down periode. :+1:

1 like

Met een beetje slagroom en aardbeien kom je een heel eind👍🏻 succes

2 likes

Soms verkoop je iets, en na verkoop denk je er nooit meer aan terug. Dat is bij het leeuwendeel van mijn geflipperde horloges het geval.

Twee keer is het voorgekomen dat ik eenzelfde model nog een keer terug kocht. Beiden Rolexen: de 1601 en 16710. Ook de tweede 1601 heeft binnen een paar weken het huis weer moeten verlaten. Maar de 16710 is een topper en gaat niet meer weg.

Ergo, gewoon blijven flippen. Als je echt spijt krijgt dan weet je dat het een goeie voor je was.

1 like

Maar wat ben je dan? Een horlogeliefhebber? Dan hou je de mooie horloges. Als je zo snel je interesse verliest, dan klopt er toch ook iets niet? Ik weet niet precies hoe het zit, maar soms zie ik het als dwangmatig kopen en verkopen en niet als een horlogehobby. Ik ben dat voorbij gelukkig. Die drang.

4 likes

Ja dat snap ik, daarom dit topic :slight_smile:
Nu ik erover nadenk, ik ben nog relatief nieuw in dit wereldje 1 a 2 jaar. En wil gewoon vanalles geprobeerd hebben. De kans om even bij een juwelier een aantal modellen van dichtbij mee maken zit er niet echt in momenteel. Vandaar wellicht steeds wat anders proberen.
Enig model wat een beetje blijf hangen is de Tudor toch wel.

1 like

:joy::joy::joy:

Maar ff serieus: wat mij hielp was de aandacht verleggen en andere dingen doen die plezier geven. Heb je andere hobby’s? Een passie voor iets? Ik heb dat met cartoons tekenen en theater maken. Horloges, zeker grails, worden dan ineens erg relatief.

2 likes

Voordeel hiervan is overigens wel dat je kwaliteit van bepaalde horloges gaat waarderen.

Kijk ook weer een heel goed punt :+1:

-Nou was ik voorheen een aardig voetbal liefhebber. Sinds een jaartje of twee boeit het me steeds minder, waar ik voorheen elke wedstrijd moest zien van mijn fav club heb ik dat absoluut niet meer. Laat staan supporter fora en dat soort pagina’s bezoeken. Dus daar is heel veel vrije tijd vrijgekomen.

  • ik zat 3 a 4 keer in de week in de gym, dat gaat ook niet meer. Nu loop/wandel ik vooral veel en af en toe fietsen.

  • kinderen worden zelfstandiger, minder aandacht nodig. Papa meer HorlogeForum quality time :slight_smile:

Ik denk dat er momenteel behoorlijk wat tijd naar de horloge hobby gaat inderdaad (omdat veel andere opties weg zijn gevallen) . Niks mis mee, maar zoals ik eerder aangaf.Misschien een cool-down periode wel handig om daarna weer fresh verder te gaan.

3 likes

Dat deed je dus ook aardig fanatiek :wink:. Misschien ben je ook gewoon fanatiek en is daar niks mis mee. Zolang het maar plezier geeft (= energie geeft) en niet obsessief wordt (=energie kost) dan zit je goed. Die lijn is soms wel dun.

3 likes

Ow ja, goed idee!
Oh wacht, er zijn er nog twee onderweg hè. De Yema en de Skûwàle … :joy:

Maar ûh, ik herken ‘de onrust’ wel hoor. Ik flipper ook meer dan me lief is en heb eigenlijk geen idee waarom. Rationeel onverklaarbaar! Kriebels denk ik. Was het alvast maar komende dinsdag. Toch?

:sunglasses:

1 like

Je wil niet weten hoevaak ik die DHL pagina aan het F5’en ben homie.

En oké misschien nog een Tag Heuer 1000 gold ofzo, dan stop ik echt! Op zijn minst een two tone voor als ik koffie ben doen met de crew.

5 likes