Hoe houden jullie de relatie spannend?

Ik vind dit meer een kreet voor een winkel of handelaar.

Ik heb gewoon iets gekocht, en niet “iets binnen”.

1 like

Haha, je verhaal lijkt een beetje op m’n liefdesleven, maar toen kwam ik m’n huidige vrouw tegen en was het klaar! En na 13 jaar samen nog steeds geen sleur!

Misschien ben je de ware gewoon nog niet tegengekomen, of misschien vind je het verleidingsverhaal en daten gewoon te leuk! :wink:

Als dit is was je leuk vindt en je er niet teveel geld en (negatieve) energie aan verspilt, lekker van de ziekte genieten, zo niet misschien toch 's beter op zoek naar wat je echt zou willen. Alhoewel ik mijn vrouw gewoon opeens tegenkwam, daar was geen zoektocht of bezinning voor nodig.

1 like

Niets sicks aan, toch, aan die vraag? Als je als een soort aap in een luxe kooi opgesloten zit met je partner, anderhalf jaar lang, ja, hoe houd je dat in godsnaam spannend? Het is mij niet gelukt, ik heb het al eens over Frank’s Wild Years gehad, maar zou me ook goed kunnen verhangen in die deprimerende saaie shizzle.

Het zijn maar dingen joh. Maar ik merk wel dat ik met m’n Baltic, Yema en Archimede Pilot op het moment meer lol heb dan met het zwaardere geschut in de kist.

Misschien is het over drie maanden anders.

Yup. Net als je smaak en waar de pet naar staat. Dat is gewoon zo. Ik riep ooit geen flipperaar te zijn, maar da’s onzin geweest. Ik roep het ook al heel lang niet meer.

1 like

Ik koop en verkoop ook wel eens wat, om het bij mij rustig te houden werkt maar een ding. Niet , zo min mogelijk, op het forum en andere horlogegerelateerde sites kijken.

Zo heb ik nog een hoop horloges die ik een keer wil proberen(zegt al weer genoeg). Squale, Sinn, Yema, Unimatic etc… Afkikken… :upside_down_face:

1 like

"Hoe houden jullie de relatie spannend? "

Oprechte toewijding zonder in steen gebeitelde exclusiviteit.

Da’s mijn recept, en het is zeer breed toepasbaar.

3 likes

Spanning? Het liefst zo min mogelijk. De clue is tevredenheid.

2 likes

Strak idee :+1:t3:

Of het forum eens een maand met rust laten (of zeg ik nu hele rare dingen :scream:?).
Want ik merk wel dat je je goed gek kunt laten maken door anderen. Ik heb een paar toestellen gekocht waarvan ik nu al iets heb van: waarom? :roll_eyes:
Ik heb een paar (voor mij) dure aankopen gedaan en ik ben nu even voldaan.
Ik probeer weer door te sparen voor een volgende (als het lukt :expressionless:). Ik kijk wel naar toestellen die ik graag zou willen maar laat het even gaan.
Ik heb op het moment een paar toestellen die de verkoop in gaan of zijn (maar dat wist ik al dat ik die kwijt wilde, dus geen flipperkastgevoelens :smirk:) en dan kijken we weer verder.
Maar even stoppen met het kopen om het kopen.

1 like

Hier heb ik vreselijk veel last van. Ik vind dit oprecht vervelend want daarom ben ik nooit lang tevreden.

1 like

Zeer herkenbaar, er zijn er ook al genoeg de revue gepasseerd hier. Ik ben ondertussen al 5 jaar bezig, het betert niet met tijd :sweat_smile:

Je aandacht verleggen naar een nieuwe of andere hobby is zeker een goed idee! Even een pauze inlassen dus, bv door maar 1 te dragen voor een tijdje.

Iets wat hier goed werkt is aankopen koppelen aan gebeurtenissen. Zo heb ik momenteel 3 horloges die niet weggaan omdat ik ze voor of rond een bepaalde gelegenheid gekocht heb. Dat vraagt wel discipline, want dan kan je niet impulsief kopen :wink: maar daar gaat het net om. Ik wil bv ooit een JLC, maar die gaat er enkel komen op een speciaal moment. Dat maakt het een blijver dan :blush:

Succes met de hobby! :+1::smiley:

4 likes

Idem. In het begin kocht ik redelijk snel (en achteraf gezien heb ik veel geluk gehad dat het elke keer een goede keuze was).

De gemiddelde aankoop duurt hier intussen een klein jaar. Paar keer passen, veel over nadenken, lezen, plaatjes kijken, nog eens passen, wachten tot ik het horloge ergens zie passeren (in het blauwe deel of bij de dealer) en dan kopen. Tot nu toe nog niets verkocht, al denk ik vaak: alles eruit en opnieuw beginnen! Maar dan kijk ik eens in de doos en vind ik niets dat ik kan verkopen.

1 like

Haha. Zoiets doe ik ook inderdaad, al ga ik meestal niet passen. Soms kan ik een horloge even heel tof vinden op plaatjes, maar een maand later toch vergeten. Die heb ik liever niet in de horlogedoos.

Soms koop ik ook wel impulsief. Deze duiker heb ik van marktplaats gekocht van iemand die die dag ermee door Amsterdam liep.

Alleen even gecheckt of ik vergelijkbare configuraties kon vinden… met vintage wil je geen samenraapsel kopen.

1 like

Ik denk er gewoon weken over na… Dan draag ik het horloge welke op de exit nominatie staat in die weken extra veel, en vaak komt dan opnieuw ‘de liefde opzetten’. Zo niet… Dan alsnog eruit :sweat_smile: maar een aantal weken van bezinning dus

2 likes

Ik koop vaak juist eerst, en wellicht een tijdje later vind ik dat ik teveel heb en wat weg moet gaan doen.

Ik heb dat ook gehad. Altijd onrust en aan het kijken naar mijn volgende aankoop. Daar door ook wel enige spijt van een aantal verkochte horloges, maar die hebben me ook gebracht tot waar ik nu ben. Tegenwoordig ben ik tot een klein aantal horloges waarvan ik weet dat het voorlopig toch niet veel beter gaat worden en ondertussen ligt het aankooptempo een stuk lager.
Dit komt mede doordat een eventuele nieuwe aankoop zich ook enigszins staande moet kunnen houden tussen de rest. Als ik van tevoren al weet dat dat niet langer dan twee dagen gaat lukken, laat ik hem lekker liggen. Ook prima.

2 likes

Ik ben ook veel met horloges bezig, en dan denk ik ja die flipper ik. Maar uiteindelijk hou ik meer dan dat ik verkoop. Ook niet echt fijn haha.

Ja ja ja heel herkenbaar. Spijt. Ik heb dat met alles. (niet met vrouwen overigens). Maar motoren. Auto’s. Horloges.

Af en toe word ik gek van mezelf. En m’n omgeving van mij.

Heb in de jaren al wat horloges weggedaan. Heb geen groot budget hoor, maar het is in alle budgetten hetzelfde. Momenteel, nou ja, momenteel, de laatste maanden…twijfel ik erg of ik.mijn OceanX Sharkmaster 611 wel moet houden.

Ik zag dat ding en was meteen verkocht. M’n vriendin zei al “dit is 'm? Alweer?”

Nee deze echt! … kuchehhhhhh…

Waar ik het aan merk. Het eerste symptoom van flipperitus is bij mij de drang om bandjes te wisselen. De onrust. Het proberen. Het té kritisch kijken. Staal eraf, NATO erop. NATO eraf, rubber erop. Van die dingen. Soms wissel ik 2x per dag. En dan de volgende dag…mnehhhhh toch weer staal. Kijk ik 500x naar.mijn horloge en als je aan me vraagt hoe laat het is, weet ik het niet.

En dan doe ik zo’n klokkie weg. En dan denk ik een paar weken later…fck… en dan wil ik graag een Steinhart Ocean One. Prachtig model…Want ik heb geen Rolex centen. Nou ja. Niet zonder echtscheiding… (Hm…toch eens over nadenken) maar moet ik de Steinhart kopen? Krijg ik hetzelfde niet een maand later?

Ik heb de neiging ook bij m’n Seiko JDM Grey Turtle. Echter. Daar kan ik het niet bij. Er is iets wat me tegenhoudt. Zou ik het dan ooit gaan leren?

Misschien zijn er wel pillen tegen. Moet ik die dan nemen? Misschien mis ik de spijt. De flipperitus.

Flipperitus is mooi. :slight_smile:

2 likes

Hahha wel grappig om te horen dat anderen dit ook hebben. Dat met bandjes wisselen heb ik ook. Er is dwang om continu iets te veranderen, zo niet horloges dan bandjes.
In een jaar tijd heb ik 3 soorten horlogeboxen gehad, wat vindt je van die :joy:

1 like

Verandering van spijs doet eten.
Dus nee niet flipperen maar werken naar een grote gevarieerde collectie zodat mijn pols en ogen veel variatie ervaren .

2 likes

Hier ben ik compleet het tegenovergestelde denk ik… ik heb een resem “goedkopere” horloges die ik maar niet kan (of wil) wegdoen omdat er simpelweg een verhaal aanhangt… Ik ben waarschijnlijk te nostalgisch :man_shrugging:t3: Ook is er geen noodzaak om deze weg te doen… ik begrijp dan wel dat het eenvoudiger is om iets te fipperren als je geen emo band hebt met iets… maar koop je dan enkel voor de rusch die een nieuwe aankoop je geeft?

Ik heb sinds een jaartje de draad terug opgepakt en mijn collectie (op korte tijd) uitgebreid met een aantal (in mijn ogen) toppers… het HF en het praten met gelijkgestemden heeft dit zeker gekataliseerd :wink:

Dus even een break inlassen en de focus op andere hobby’s zetten (of afwisseling) kan wel helpen (op de aankoop van horloges :rofl:… mss koop je dan wel gitaren aan de lopende band :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ook ik herken de onrust en de aankoop/verkoop drang inclusief het alom bekende “tussendoortje” om de honger te stillen. Inmiddels is de recent aangekochte “doos voor 6” ook al weer gevuld

Als ik het even benauwd krijg dat denk ik gewoon aan onze forumvriend Luuk aka nummer4 en dan weet ik dat het wel meevalt :joy::joy::joy::joy:.

Flipperen probleem is eigenlijk ook meer doorgezet naar verzamel dwang

Inmiddels wel weer een lijstje in het hoofd:

Longines Big Eye
Longines Hydroconquest twotone
Longines Heritage Duiker
Breitling 57 Superocean
Cartier Tank Solo XL
Certina Heritage Chrono
Certina PS-H500 oranje
Seiko Sharp Edge GMT
Omega SMP300
Doxa 300T geel
Etc

Geeft me focus voor lezen/kijken van reviews en het bedenken van het nieuwe criterium waaran de verzameling moet voldoen … jullie kennen het wel

Upgraden/downgraden
Max 2 merken
Diver/Chrono/Dress/BeachtoBoarsroom
Alles eruit en holy grail erin (welke?)
Max 1/23 of toch 4 per merk
Alle Tropic bandjes met horloge
Alle Molequin bandjes met horloge
Alleen staal
Alleen zwarte wijzerplaten
Etc …

Gedachten nu:
6 duikers
6 chrono’s
6 beach to board room
6 dressers

Door de jaren heen zijn er wel een aantal blijvertjes naast de Omega Mark Ii en Breitling TT Criosswind als emo-warches

Staudt Praeludium Handwound
Zenith EP
Zenith 6150
Certina DS Big Date
Eterna Granges Roman Dial

Laatste grotere aankoop was de Omega AT met de donkergroene wijzerplaat. Krijgt al maanden geen polstijd en is na verwijderen van de stikkers 1:1 in de doos beland

De “Rotary” is een probeersel/placeholder voor een Cartier XL Solo. Moet zeggen dat de look/feel me erg bevalt

De “Braitwait” is een placeholder voor de Longines Heritage L990 die voor onderhoud bij de Swatchgroep is.

Spijt van verkoop/inruil eigenlijk alleen van

IWC Ingy met witte/zilveren wijzerplaat (gelukkig hier nog of HF)
Seiko SDGM007
Rolex 1675 Rootbeer
Rolex 1680 Tophat

Stand van zaken op dit moment:



6 likes