Hoe houden jullie de relatie spannend?

Ook ik herken de onrust en de aankoop/verkoop drang inclusief het alom bekende “tussendoortje” om de honger te stillen. Inmiddels is de recent aangekochte “doos voor 6” ook al weer gevuld

Als ik het even benauwd krijg dat denk ik gewoon aan onze forumvriend Luuk aka nummer4 en dan weet ik dat het wel meevalt :joy::joy::joy::joy:.

Flipperen probleem is eigenlijk ook meer doorgezet naar verzamel dwang

Inmiddels wel weer een lijstje in het hoofd:

Longines Big Eye
Longines Hydroconquest twotone
Longines Heritage Duiker
Breitling 57 Superocean
Cartier Tank Solo XL
Certina Heritage Chrono
Certina PS-H500 oranje
Seiko Sharp Edge GMT
Omega SMP300
Doxa 300T geel
Etc

Geeft me focus voor lezen/kijken van reviews en het bedenken van het nieuwe criterium waaran de verzameling moet voldoen … jullie kennen het wel

Upgraden/downgraden
Max 2 merken
Diver/Chrono/Dress/BeachtoBoarsroom
Alles eruit en holy grail erin (welke?)
Max 1/23 of toch 4 per merk
Alle Tropic bandjes met horloge
Alle Molequin bandjes met horloge
Alleen staal
Alleen zwarte wijzerplaten
Etc …

Gedachten nu:
6 duikers
6 chrono’s
6 beach to board room
6 dressers

Door de jaren heen zijn er wel een aantal blijvertjes naast de Omega Mark Ii en Breitling TT Criosswind als emo-warches

Staudt Praeludium Handwound
Zenith EP
Zenith 6150
Certina DS Big Date
Eterna Granges Roman Dial

Laatste grotere aankoop was de Omega AT met de donkergroene wijzerplaat. Krijgt al maanden geen polstijd en is na verwijderen van de stikkers 1:1 in de doos beland

De “Rotary” is een probeersel/placeholder voor een Cartier XL Solo. Moet zeggen dat de look/feel me erg bevalt

De “Braitwait” is een placeholder voor de Longines Heritage L990 die voor onderhoud bij de Swatchgroep is.

Spijt van verkoop/inruil eigenlijk alleen van

IWC Ingy met witte/zilveren wijzerplaat (gelukkig hier nog of HF)
Seiko SDGM007
Rolex 1675 Rootbeer
Rolex 1680 Tophat

Stand van zaken op dit moment:

6 likes

Zulke bandenbakjes zoek ik ook nog. Zijn die ergens te koop?

Bol.com surfen. Kwaliteit van de elastiekjes slecht. Zitten strak en als je de bandjes eronder doet heb je kans dat het plastic van de bodem scheurt

Ok oftewel: niet kopen dus

Nee hoor gewoon voorzichtig zijn en niet meer dan 1 niet te dik bandje onder het plastic frommelen. Of gewoon in hert vakje leggen zoals ik heb gedaan

1 like

Dat is een aardige collectie. En lekker georganiseerd ook met de bandjes.

Voor mij wel echter te veel, ik moet het echt bij 3 tot 5 houden. Ik denk dat ik ook snel neig naar verkoop, om het overzicht te blijven houden. Anderen kopen erbij, en bouwen weer een nog grotere collectie op ;(

De “Doos van 6” was gekocht als uitdaging om te reduceren tot 6 max
Uiteindelijk wel gevuld maar zonder verkoop/inruil van de rest
Wellicht dat ik die uitdaging tot weer oppak voor 2e kwartaal 2021 :wink:

Ik heb net mijn testuitslag terug. En wat denk je? Positief! Maar wat nu? Ik denk toch maar weer alles afspeuren naar wat moois​:sweat_smile::rofl:

1 like

Ja hoor die zijn er.

3 likes

Je hangt teveel hier rond…:joy:

Waar kan ik een bestelling plaatsen?..

Alweer een tijdje rustig in de horlogedoos.

De endorfine shot van de nieuwe Squale is ook zo goed als uitgewerkt :grimacing:

Nu volgt de fase van heel veel bandenswappen.
Daarna rustig weer kijken naar een NA ben ik bang (kansloos) :joy:

Het mooie is wel dat ik niets interessant vind op dit moment. Buiten een Explorer 1 39mm. En die is uiteraard discontinued :face_with_hand_over_mouth:

1 like