Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Stap 1 wij erkennen dat ons probleem te groot is om zelf op te lossen en dat door ons probleem ons leven niet werkt.

Zo begint het toch?

1 like

Daar komt het wel op neer :wink:

Hier heel kort samengevat ;
Stap 1 – Erken je verslaving en de gevolgen
Stap 2 – Geef toe dat je hulp nodig hebt
Stap 3 – Aanvaard de hulp
Stap 4 – Maak de balans op van je leven
Stap 5 – Ga aan de slag. Allereerst door je uit te spreken naar een vertrouwenspersoon
Stap 6 – Onderzoek je zwakheden en tekortkomingen
Stap 7 – Uit je bereidheid om te werken aan je gedrag
Stap 8 – Ga na wie je schade hebt berokkend
Stap 9 – Maak het goed met deze mensen
Stap 10 – Hou door zelfonderzoek voortdurend een vinger aan de pols
Stap 11 – Creëer stilte in je leven door gebed of meditatie
Stap 12 – Geef je ervaringen door aan lotgenoten

6 likes

Je kunt alleen behouden wat je hebt door het weg te geven.

Zelf geen verslavingsproblemen, maar wel ervaring met verslaafden, hoe ver dat kan gaan is echt beangstigend.

Ik weet niet zo zeer wat je doet maar je doet goed werk als je deze mensen kunt helpen :handshake:

2 likes

Ben verpleegkundige in de vaste nachtdienst ,7 op 7 af .

En ja de verhalen die je hier hoort zijn soms echt diep treurig . Maar ook vaak heel dankbaar werk en mooi dat je dan bij een reünie veel oude patiënten spreekt die hun leven toch weer helemaal op de rit hebben gekregen.

8 likes

Knap werk hoor. :clap: Maar vaste nachtdienst? Je werkt dus alleen nachtdiensten?

1 like

En wat dragen die om de pols?

1 like

Klopt,7 nachten werken en dan 7 dagen vrij

Ja @Tinuske daar had ik wel moeten opletten :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dit was in 2007

Geen horloge verslaafden bij u in de kliniek? :innocent:

1 like

Die komen niet voorbij de ontkenningsfase.

3 likes

Begrijp ik het goed, dat jullie in een bakkerij, in de productie horloges dragen?
Dat is bij ons een doodzonde.
Bij meerdere overtredingen goed voor een schorsing.
Zelfs in de magazijnen.

Enne, een bedrijf met 20 werknemers met en een management én een directielaag.
Dat noemden ze vroeger een kind met een waterhoofd.

Maar ja, In een bakkerij waar de croissantrollers Rolexen en Omega,'s dragen, is niets verbazingwekkend.

2 likes

Nee, ik probeer op mijn manier grappig te zijn hier

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Dat noemen we., moeite doen om een gefundeerd antwoord te geven.
Hulde.

1 like

:rofl::joy::rofl::joy:ja 1 :innocent::wink:

IT security, dus veel apple watches en wat plak merken. Altijd wel prettig om te zien dat niet iedereen zo debiel met horloges bezig is.

Hier ook vooral smartwatches. Af en toe kom je wel eens iemand tegen met iets interessanter om, maar veel echte liefhebbers ben ik nog niet tegengekomen. Wel eens iemand met een Speedmaster van 30 jaar oud die hij elke dag droeg. Hij was er wel gepassioneerd door en naast de herinneringen aan vroeger was het voor hem ook gewoon een gebruiksvoorwerp. Spierwitte wijzers op een wijzerplaat vol patina, het is eens een andere look :slight_smile:

De horloge cultuur op mijn werk is anno 2021 ruk.
Een oude Festina Quartz, een Chinese smartwatch en een Suunto van de kitesurfende collega, dat is het zowat. De meest vermogende (en gierige) collega heeft 2 replica Rolex-horloges, maar dat is een zodanige onmens en de discussie niet waard op horlogegebied.

Man kann es auch vom anderen Seite sehen:

“Wenn ich das Wort Kultur höre, entsichere ich meinen Revolver.”

Werk al een aantal jaar voor een horeca groothandel in Amsterdam en bijna al mijn klanten dragen een horloge. Meestal Rolex, nolex of een showlex maar ook een behoorlijk aantal andere merken die wat minder herkenbaar zijn.