Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Ik werk zelf in de makelaardij en heb dus met veel verschillende mensen uit alle lagen uit de samenleving te maken maar ik kom maar zelden iemand tegen die net zo geïnteresseerd in horloges is als ik.

Wat ik me afvraag is of er branches zijn waar een grotere “horlogecultuur” heerst. Dus; in welke branche werk je en kom je op je werk wel eens in aanraking met andere horloge liefhebbers?

17 likes

Ik ben zelf schilder, en bij ons draagt er dus helemaal niemand een horloge.
Ze verklaren me ook allemaal voor gek dat ik er zo mee bezig ben.

11 likes

Bij de politie ben je haast verplicht om een horloge te dragen. We moeten immers constant weten hoe laat het is. 9 van de 10 collega’s dragen een G-shock, wat natuurlijk logisch is. Ik draag graag een stalen horloge op werk, denk aan een Seiko Monster etc.

5 likes

Ik werk in de mechatronica , machine bouw in een cleanroom.

Vanwege de fijnmechanica waar wij dagelijks mee omgaan stikt het bij ons van de horloge fanaten.

Mijn tag heuer 1887 carrera werd met open armen verwelkomd

9 likes

Ik verkoop nieuwe vrachtwagens, onder de 35 verkopers van de verschillende garages zijn er wel een 3-tal die een mooi klokje weten te waarderen. De klanten daarentegen geven hun “laatste” euro liever uit aan hun werkpaardje. En maar goed ook :sunglasses:

6 likes

Ik werk als parkeerwachter in een garage.
Ik zie dus wel de nodige klanten met leuke horloges om. Eigenaar van juwelier Burger parkeert bij ons en heeft altijd wel een leuk horloge om en een leuke auto bij zich😊

Collegae geven niets om horloges. En staan dan ook heel bleut te kijken als ik een horloge koop voor meer dan 200,- :sweat_smile:

Eigenlijk heeft niemand in mijn kennis-/vriendenkring een horlogetik😯

4 likes

Bij mij zitten er best wat mensen met een mooi horloge, maar telkens ik er een over aanspreek blijkt het een eenmalige aankoop of geschenk geweest te zijn.
Nog niemand gevonden die net zo gek is als ik :smiley:

1 like

Collega’s heb ik nauwelijks en al helemaal geen horloge liefhebbers. Klantenkring in woningcoöperaties, aannemerij, wegenbouw en onderwijsinstellingen. Grote verschillen, ook in horloges dus. Van een moderne JLC Memovox vam €9600 tot een 52mm kunsttof ding van een paar tientjes.

1 like

Geen direkte collega’s in principe. Wel een diverse klantenkring. Ik kom soms een Rolex tegen. Verder geen bijzonderheden.

1 like

Maritieme hoek hier. Directe collega’s dragen troep of van die fashion klokkies. Baas heeft een PP (maar moet een cadeau zijn geweest :-)) en zoonlief (gouden lepel, zoon van de baas) een Rolex en een Breitling. Voorspelbaar :slight_smile:

Bij klanten zeer veel Rolexen en zelfs een Richard Mille.

1 like

Ik werk bij een bank. Daar werken alle lagen van de bevolking. Binnen mijn afdeling zijn er een paar die het ook mooi vinden.
Er zijn afdelingen waar status belangrijker wordt gevonden. Dat cliché zou je dus kunnen aantreffen.

1 like

Bij ons heeft bijna niemand een horloge om. Het interesseert ze ook niet. De zoon van de directeur zag ik laatst wel met een mooie Longines.

Eén collega heeft wel interesse in horloges, maar wil of kan er geen geld aan uitgeven. Maar hij vraagt wel elke dag wat voor een horloge ik nu weer om heb.

3 likes

Zo heb ik er ook eentje! Zelf loopt hij met een casio edifice (verder niks mis mee natuurlijk)

Werk in de zorg… Buiten enkele artsen met Rolex, IWC en panerai is er nergens geen horloge te vinden…

Ik heb veel collega’s maar niemand met interesse in horloges. Maakt niet uit welke ik draag, het valt toch nooit iemand op

2 likes

Ik werk in de lucht ventilatie branch. Verder geen collega’s die ook maar enige interesse hebben. Overigens heb ik wel een collega die een knoepert van een Kijkshop horloge draagt, maar staat al maanden stil op half 8 :smiley:. Wou laatst de batterij vervangen maar hij mag eerst zelf de polskoek verwijderen.

1 like

Ik ben verkeerskundige bij een redelijk grote gemeente.

Ik zie bijna niemand van de directe collega’s of overige 1500 werknemers met horloges duurder dan Casio, Seiko of Tissot.

2x een Omega gezien (waarvan 1x bij een vrouw), wel bij externen (ontwikkelaars) enkele keren een Panerai gezien en Pelagos.

Verder ook niet of nauwelijks interesse bij kennissen, familie, vrienden, buren etc.

1 like

IT-er hier. Mijn collega’s zien allemaal op hun smartphones wel hoe laat het is. Anders in de taskbar. Nog niemand kunnen betrappen op een smaakvol stukje mechanica.

Niemand die een Seagull 1963 of een Shogun kan waarderen, maar ik oogst wel altijd een praatje met de Pebble.

1 like

ook ICTers hier, wel de helft vrouw. Qua horloges is het of SmartWatch of een modemerk. Sommige hebben best nog aardige looks van een afstandje!

Zou je binnenkort een keer een Chronograaf om willen doen? En de roodlicht-tijd bij de rotonde Europalaan willen klokken? Ik heb zo het vermoeden dat de psychologisch aanvaardbare wachttijd overschreden wordt :wink:

OT; er is 1 collega met een bups Rolexen waar je naar van wordt. En verder niet…

7 likes