Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Om te huilen!!! Diegene die wat functioneels dragen, dragen een G-shock.

Maar m’n collega Personal Trainers weten vaak niet wat ik draag…

tja… collega’s?.. ehh… ik ben eigen baas. maar mijn klanten … gek genoeg… stuk voor stuk horlogegekken… hoe zou dat toch komen?.. één van mijn klanten draagt een behoorlijk prijzige Titanium Duiker. een ander weer een Titanium Horloge van beperkte oplage… een 24 uurs einzeiger… je verzint het niet… :slight_smile:

In de Gereedschapmakerij waar ik gewerkt heb… daar zaten wel een paar collega’s die wel “iets” met horloges hadden… één collega had de Speedmaster professional op zijn verlanglijstje staan. .maar kwam ook vrolijk met een Komandirskie om de pols naar het werk… ja’t ding is waterdicht… kan tegen een stootje… ideaal voor bij de draadvonkmachine…
hij had ook terecht belangstelling voor mijn "PanzerSeiko"project, die gereedschapstalen kast voor mijn afgebeulde Seiko…

3 likes

Bizar… Hoe kan dat nou toch??

Als ik jou was, zou ik er iets mee gaan doen!

1 like

Ik werk bij een provincie, ik ben zelf ICT’er en bij mij op de afdeling welgeteld één andere horlogefanaat maar in de organisatie ken ik een handvol andere horlogefreaks. Eentje heeft een absurde verzameling Russen en een andere draagt regelmatig drie horloges tegelijk gewoon voor de fun.

4 likes

Werk in het basisonderwijs…Totale desinteresse…Trouwens mijn eigen vrouw weet niet meer welk horloge ze me gaf…Zou het aan mij liggen?

3 likes

Ik zit in de Pharmacie. Hier in NL geen echte liefhebbers, maar het Amerikaanse hogere management houdt wel van een mooi horloge. Rolex Daytona, Rolex Date-Just, Rolex Hulk, Breitling, Lange, dat soort werk zie je voorbij komen.

2 likes

Ik werk bewust niet in Utrecht…ik woon er wel en gebruik nooit de auto. :wink: En met de toekomstige struisvogel plannen van onze linkse vrienden in Utrecht zal ik hem misschien zelfs ooit weg moeten doen haha.

2 likes

Werk bij een klein ingenieursbureau. De meeste collega’s zien wel op de monitor of smartphone hoe laat het is. Wel nog een collega met een kleine collectie horloges, voornamelijk fashionmerken en Chinees. (dat laatste is dan weer een beetje mijn eigen schuld. :sweat_smile: )

Ik ben militair, dus vooral veel G-Shocks, Suunto’s en andere plastic survival-achtige constructies.
Geen Rolex of Oris die dat lang uit houdt. Tegenwoordig zie je ook veel horloges waar je mee kunt bellen.

1 like

Welke maritieme hoek? En zoeken jullie nog collega’s? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ot: Ik werk dus ook in de scheepvaart/maritieme hoek, maar heb weinig collega’s die een horloge tic hebben. Ze zijn wel geïnteresseerd, maar zouden er zelf niet zo veel geld aan uitgeven. Misschien dat wanneer ik later kinderen heb, ik er net zo over denk.

De vrouwen ?

7 likes

haha nee de mannen, maar dan blijkt het een Tommy horloge te zijn, maar wel met een mesh band

1 like

Ja. Of een “echte” Michael Kors. Met diamantjes.

Tijdens mijn werk moet-ie altijd af, omdat ik met m’n handen en polsen over stalen snijlijnen van een paar 100ste breed beweeg (die werk ik af na het CNC-frezen). Er gaat er wel altijd een mee - en in de pauzes om, en ik kijk niet naar waarde of zeldzaamheid. Op mijn afdeling alleen de cheffin een vintage vergulde Omega. Een afdeling verder een Breitling B01, weer een eindje verderop een moderne Carrera, en iemand met een oudere Colt. De baas een Big Pilot in staal.

Verder sowieso weinig horloges, tijd aflezen schijnt tegenwoordig op die platte telefoons te moeten… :neutral_face::wink:

1 like

Militair, in de techniek bij de luchtmacht, veel Seiko, Citizen of Fossil, eentje met Tag Heuer quartz en de vliegers af en toe met een Breitling of een Hamilton (hebben een goede deal gekregen begreep ik)
Beginnend horloge liefhebber hier dus om nou te zeggen dat ik alles herken in één oogopslag, nee, maar de standaard horloges pik je er wel zo uit, wel degelijk spul, dat wel.

Onderwijs ;), enkele collegae hebben een zeer mooi horloge van een gerenommeerd werk, maar 95% draagt niks of iets goedkoops. Sommige leerlingen hebben een rolex, de meeste zijn nep, maar een enkeling heeft een echte (van papa).

2 likes

Hier ook onderwijs. Een enkele collega met een icewatch en plakmerkhorloges, ook een collega met een mooie vintage ruhla (aan wie zou ze die te danken hebben :innocent:) en leerlingen (alleen meiden) met regal 'horloges met veel nepglitters…

Autobranche, collega’s aan de verkoop kant hebben wel interesse in horloges, maar vindt dat wat ik er aan uitgeef belachelijk veel geld, en de collega’s in de werkplaats hebben helemaal niks met horloges. Zakenrelaties zie ik wel geregeld met een Rolex, Breitling, IWC e.d.

1 like

Op school. Iemand met een Tag Heuer duikert.
Verder nog nooit iets gespot.

Olie en gas, niet veel liefhebbers maar ze zijn er wel. Vaak dan wel in Rolex en Breitling. Vintage liefhebbers kom ik eigenlijk nooit tegen in het dagelijks leven.