Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Engineering group leader bij de grootste onafhankelijke dieselmotoren bouwer,
Ik denk doordat wij heel de dag met techniek en ontwikkeling van alles wat rijdt vaart of energie opwekt bezig zijn. is er intern en bij onze klanten relatief gezien veel interesse voor klasse uurwerken.
Persoonlijk denk ik dat het komt door de fijn mechanische techniek die op zo’n kleine schaal er in verwerkt is.
Kwa merken zie ik intern IWC, Rolex, Tag HEUR, Breitling etc, bij onze klanten en partners kom je van alles tegen, mensen in de superyacht wereld en wapen handel spannen de kroon als het om highend gaat.

Grtn Leen.

1 like

Als mensen een kostbaar horloge hebben, is het een Rolex. Niet omdat ze verstand van horloges hebben, of goede smaak, maar om de naam.

3 likes

In de biotech, en bijzonder veel smaakvolle horloges om de polsen van mijn collega’s. Bijna allemaal quartz, dat wel, maar toch met zorg uitgekozen. En dan 1 collega met een best prijzige zwarte Porsche Design… Ook nog een liefhebber die mij elke dag vraagt hoe laat het is, zich inmiddels op dit forum heeft aangemeld en een fraaie Steinhart kocht. Een inkoper van een toeleverancier laatst compliment gegeven voor zijn Speedmaster.

3 werk gerelateerde anecdotes:

Onze eigen directeur betrapte ik eens op metertje of 10 op zijn nieuwe Milgauss (zijn vrouw heeft een kleine date-just), door het groene glas. Toen ik hem vroeg om zijn mouw eens op te stropen om de Milgauss te bekijken moest ik hem vertellen hoe zijn horloge heette :slight_smile: Hij voelde zich ook beetje betrapt en begon zich te verontschuldigen.

Nog langer terug: een leverancier begon weer te mopperen over de prijzen. In een flits zag ik een gouden horloge om zijn pols. Hij merkte dat ook, en ik gokte: “Leuke JLC Master Compressor in goud zeg”. Raak :slight_smile:

Mooiste was echter pen-gerelateerd. Gesprek met onze hoofd inkoper erbij, en die pakte op een gegeven moment heel stoer en met opgeheven hoofd zijn Montblanc Meisterstuck uit zijn map. Dus ik keek dat even aan… gunde hem zijn momentje… en pakte toen mijn eigen Meisterstuck balpen… de platinum versie. Je zag hem schrikken… Na een paar minuten wilde ik een schetsje maken… dus ik pak mijn Meisterstuck vulpotlood… hahahahaha. Beide Montblancs inmiddels lang in bezit (beide cadeau van mijn vrouw) en bezegelde onze Honda, ons huis en ons huwelijk met die pen. Wilde ook mijn zoon ermee inschrijven…mocht alleen met zwarte inkt :frowning:

8 likes

Ook primair onderwijs… Niemand inderdaad die ook maar oog voor horloges heeft.

3 jaar geleden kreeg mijn collega (vrouwelijk) bijna een beroerte toen ze een compliment maakte over mijn horloge en vroeg of ze even mocht kijken, ze wilde zoiets voor haar man… Ik gooide klakkeloos mijn sub op tafel… Zonder te kijken vroeg ze waar ik die had gekocht…:smile::smile:… Toen ik GASSAN zei, en zij op mijn horloge keek begon ze te blozen.:joy:

Inmiddels weten er wel een paar van mijn afwijking…

4 likes

Hier ook primair onderwijs…Voornamelijk vrouwen als collega en die dragen allemaal een modehorloge als Guess, Michael Kors… Ze hebben geen idee wat ik om mijn pols heb omdat ze het merk niet kennen (Panerai)

2 likes

Heb momenteel niet echt collega’s maar in het verleden op het werk deze horloge’s voorbij zien komen:

  • Omega Seamaster Bond
  • Ttissot Seaster Seven
  • Dunhill plat gouden horloge
  • Longines Classique (zo’n plat gouden horloge met aparte bandaanzet)

Meeste mensen geven er niets om en snappen niets van deze interesse voor horloge’s. Wel zijn er enkele die regelmatig vragen wat je om hebt of dat er nog iets nieuws onderweg is. Maar daar houd het wel zo’n beetje mee op.

Ik krijg inderdaad vaker commentaar over de witte Montblanc ster dan over mijn horloges. Maar een pen ligt natuurlijk ook vaker in het zicht…

1 like

Ik krijg regelmatig een opmerking over mijn Waterman Night & Day Exception. Hoop altijd dat niemand vraagt wat ie kost want dan heb je kans dat er wordt gemopperd over mijn uurtarief haha!

1 like

Maar heeft ze er een voor haar man gekocht? :yum:

Nee joh! :joy:… Ik mocht helpen bij een alternatief…

2 likes

Mooi! De vulpen?

Ik heb een Visconti, mijn derde al. Eerste is gejat. Tweede gebarsten bij middenstuk en de derde ook al… Balen. Ik moet eens een stevige koker hebben want dit wordt duur zo.

Misschien pennen topic starten :smiley:

Mooie exemplaren hoor! Ik heb zelf een montblanc vulpen… merk overigens wel dat ik steeds minder schrijf :frowning:

Goed idee!

Ik schrijf ook steeds minder. Wel jammer, maar direct in de laptop gaat zoveel sneller.

Overigens, ik wil ook ooit eens een mont blanc vulpen.

1 like

Manueel therapeut: Af en toe iets leuks te zien (mbt horloges dus),
Soms een mooie IWC (échte), een Breitling, maar meestal CK/seiko TW,
plakwerk. Als het horloge uit een hoger segment komt wordt er wel eens
gekletst over mijn passie. Vreemd genoeg zijn er mensen die 10k of meer betalen voor hun
klokje en weten waar en door wie deze gegeven is, maar niets weet over de binnenzijde:
Lastig als hij steeds stil staat als ik 'm een tijdje niet draag…

Ik raak nog maar zelden een pen aan.

Absent. Ben universitair docent, en dan werkt dress code sowieso…euh…“anders”. Horloges draagt al helemaal niemand.

13 likes

Ook absent: openbaar bestuur.

1 like

Bij mij op het werk is een enorme horlogecultuur. Ik heb dan ook een eenmanszaak.

43 likes

Ik werk bij een aannemer.
Op een enkele collega na, zijn die niet bezig met horloges.
Heb ooit een mooie certina aan een collega verkocht. Een half jaar later heb ik de band voor hem aangepast. Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen toen ik zag hoe het horloge er uit zag.

Trouwens, ts @Rmen9 leuk topic dit, dank voor het starten!

7 likes