Hoe is de horlogecultuur op je werk?

:joy: voor de fun!!!

Farmaceutische indrustrie, hier in Italie bijna alleen maar Rolex.
Italiaans fenomeen: beter kleden dan de functie verreist en daar hoort blijkbaar een Rolex bij, als je dan begint over een Breitling ( waar je van verwacht dat de meeste mensen naast Rolex toch ook Breitling kennen) heeft niemand daar ooit van gehoord.

2 likes

Dat kan niet anders als waar zijn

2 likes

Militair dus zoals eerder gemeld veel g shock en sunto. Echter ook veel mensen die zich na een uitzending iets moois cadeau hebben gedaan.
Vliegers veel breitling en limited edition Hamilton welke speciaal voor hen gemaakt is.
In de directe omgeving erg veel breitling (b1, avenger, super avenger, steelfish, emergency, colt) en een tudor (sub). Best een mooie verzameling onder de collega’s dus!

4 likes

Ik werk op een groot kantoor op een afdeling met vooral academici. Eenderde tot 30 jaar, rest 50+. De meesten zijn niet geïnteresseerd in horloges vooral de jongere niet. De ouderen hebben soms wel mooie vintage horloges die ze ooit zelf nieuw hebben gekocht of kado gekregen zoals Tissot, enkele Omega, strakke Seiko’s.

Er zijn 2 collega’s die meerdere horloges hebben. De een veel G-shock of aanverwanten, de ander het serieuzere werk zoals Tag Heuer, Zenith en Rado.
Ik ben dus wel een beetje een uitzondering.

En 30 jaar gelden werkte ik op schepen, daar waren horloges, kettingen ringen en armbanden (eigenlijk) verboden vanwege het gevaar dat je ergens aan bleef hangen of tussen zou komen. Ik heb me daar nooi wat van aangetrokken en droeg altijd het enige horloge dat ik op dat moment bezat. Helaas, heeft me 1 Seiko gekost die het ruime sop koos (veel later voor veel geld een soortgelijke gekocht die ik koester), en mijn eerste nieuw gekochte Seiko die ik nu nog heb, maar daardoor wel enige gebruikssporen draagt.

Nu ben ik superzuinig op mijn klokjes…

Werk als neuropsycholoog in een ziekenhuis, geen collega’s met enig oog voor horloges, sterker nog het dragen van horloges en sierraden is verboden i.v.m. hygiënevoorschriften :scream:

1 like

Ik werk ook in de gezondheidszorg en daar is meer een anti-horloge cultuur. Vanwege hygienerichtlijnen zijn sieraden aan handen en polsen niet toegestaan wanneer er patientcontacten zijn. Dus draagt eigenlijk niemand een horloge meer.
In de praktijk komt het er op neer dat wanneer mijn witte jas aan gaat mijn horloge af gaat. De hele dag zonder klok, nee echt niet.
Maar verder ken ik maar 1 collega die van horloges houdt, en die is psychiater, die kan 'm lekker omhouden.

1 like

Ik krijg de meeste reacties op m’n Einzeiger
= 48mmØ dus dat valt nogal op.
of ik soms een wijzertje mis
of… “wat heeft dat nou voor nut” ?
als je dan uitlegt dat je in de regen dan maar de helft van je horloge hoeft te zien zodat ie minder gaat roesten,
hoor je ze bijna denken :worried:

10 likes

Ik zit in de maritieme/offshore wereld en ik heb mijn beide bazen besmet met het horlogevirus :joy: :thumbsup:
De één heeft nu een grote collectie IWC (om jaloers op te worden overigens :rage:), de ander Rolex en IWC. Verder veel klanten uit de duikwereld met Rolex, Panerai, IWC, etc.
Maar…ik ben nog steeds de grootste horloge idioot haha (dat wil zeggen WIS :grin:)

LOL, kan het me goed voorstellen…goh ja nu je het zegt😂

1 like

Hier ook een kantooromgeving van 50 mensen (voornamelijk mannen). Er worden relatief veel horloges gedragen (bij mijn vorige werkgever was ik de enige). Nu van alles en nog wat. Van G-shock tot Tissot en van Seiko tot Omega. Ook enkele IT-ers met een Applewatch.

ben benieuwd. wat voor seiko?

rechtenstudent. Op de faculteit IWC, Panerai, SMP en relatief veel vintage gouden horloges. Maar dat is een kleine groep natuurlijk. Geen rolex, opvallend genoeg.

1 like

Werkzaam in distributiecentrum en transport; ik ben de enige in het bedrijf met de horlogehobby. Mijn mooie horloges draag ik vrijwel alleen buiten het werk, heb al jaren specifiek voor het werk een G-Shock, onverwoestbaar. Sommige collega’s ook iets dergelijks, maar het merendeel draagt geen horloge en vindt mijn hobby ook maar raar :wink: … onze nieuwe directeur draagt een Submariner zag ik onlangs tijdens een overleg, maar bij deze persoon is het duidelijk geen hobby of interesse, maar slechts “kijk mij 's” :rolling_eyes:

Mijn Meistersinger roept inderdaad ook veruit de meeste reacties op! De MS klok in de woonkamer trouwens ook.

“Hoe kun je daar nou de tijd op aflezen?!” en “je horloge staat niet op tijd!” … :joy:

1 like

De meeste interesseert het zover ik weet weinig. Er is een verkoper met een Oris een van de chefs heeft iets vintage en er huist nog wat Tissot hier en daar. Daarnaast, hoe kan het ook anders bij een software bouwer, de Pebbles en andere smartwatches die voorbijkomen.

Mijn grote baas draagt een Chronoris, voor de rest een paar Seiko’s, Citizens en Casio’s bij het bedienings- en technisch personeel. Eentje heeft ook een nep Hublot. Pleziervaartmensen in de zomer dragen nogal vaak Rolex Submariners, handig als je jachtje zinkt denk ik dan :imp:

de enige pharmaceut die ik ken… da’s echt wel een horlogegek… heeft een leuke collectie… hoofdzakelijk zijn eigen merk… Hubert heet ie… kent iemand em?.. :slight_smile:

Ik kreeg op de vrije school in Almere vergelijkbare reacties van de kinderen bij het tonen van mijn Raketa 24 uurs en de Subdelta Periscope (24 H einzeiger)… :slight_smile:

Overigens… bij mijn vader op het werk… al zijn collega’s droegen een horloge… een telefoon was te omslachtig om te kijken hoe laat het was… in het OV is een goed afleesbaar polshorloge min of meer een must… , mijn vader was buschauffeur… (nu met pensioen)… maar zijn ouwe-trouwe Seiko, of zijn Certina… die draagt ie dagelijks… zeker nadat ik ze gerestaureerd heb … “hoe kom je zo snel aan een nieuwe?” was zijn eerste reactie toen ik de Seiko terugbracht…:slight_smile:
't was wel hoofdzakelijk Quartz wat er gedragen werd onder zijn collega’s…

1 like

Ik heb ook eens een keer de fout gemaakt iemand uit te leggen in welke zin Russische Vostok horloges in bouw afwijken van de “westerse” horloges en waarom,
ik wil dat niemand aanraden, tenzij je er op uit bent dat ze je tijdens de lunch gaan ontwijken of faken dat ze een astmatische aanval krijgen zodra je op je horloge kijkt.

6 likes

Ja dat soort taffarelen herken ik. Sommige weten een horloge in een half jaar zo te verpesten dat ik het idee heb dat ze de hele dag in de rondte lopen te maaien met hun armen.

1 like