Hoe is de horlogecultuur op je werk?

In mijn contact al werkvoorbereider tref ik vele lagen aan van de bevolking, regelmatig zie ik klanten verschijnen met horloges van de bekende merken Omega, Rolex, Iwc. Direct collega’s hebben weinig van doen met horloges en dragen met dezelfde liefde een plakmerk horloge

Kantoorbaan bij een aannemer. Algemeen directeur draagt een Rolex Submariner (Kermit), zijn vrouw een Rolex Oyster Perpetual 36mm (paarse wijzerplaat), Directeur Bouw een Cartier Roadster chrono, receptioniste een Cartier Pasha. Verder veelal Diesel, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Seiko, Casio en nog wat modemerken. En ik vrijwel alleen nog mijn Rolex Explorer.

Geen collega’s die interesse hebben in het duurdere segment…

doet ze goed

Van haar paps gekregen (die zelf een Rolex Milgauss draagt) :wink:

De modelnummers ken ik niet, maar dan moet je denken aan Seiko Lord-achtige modellen. Klassiek, klein, vaak goudkleurig met leren bandje. Niet vanwege de verzamelwaarde of -woede, maar omdat ze die ooit hebben gekocht of gekregen.

2 likes

Als er al een horloge gedragen wordt, dan vaak een modemerk. Een enkele collega heeft een Seiko Kinetic die wel met enige trots wordt getoond. Eentje heeft een Submariner, prachtig ding.
Verder is het Guess, Fossil en Daniel Wellington wat de klok slaat.

In mijn werk kom ik van alles tegen. Voornamelijk seiko’s, citizens, casio en een MM300😀

Paar aannemers gespot met man on the moon, rolex pepsi GMT en rolex DJ.

1 like

Ik heb Dupont en Mont blanc pennen. Die zijn redelijk onder de radar gebleven.

1 like

Dan lijkt me een Meistersinger wel wat.

1 like

En wat was het geworden?

Weten ze wel wat voor een Rolex ze om de pols hebben :wink:

Ik zit in de horeca en dan is een horloge niet altijd handig/hygiënisch. Sommige part timers dragen een simpele casio of mode merk.

Bij klanten soms wel es wat leuks gespot zoals een zenit el primero, Cartier Blu, seiko astron.

Bij eigenaren van concullegas en leveranciers wel de bekende dure merken. Meestal Rolex en soms een omega. Weinig iwc, Panerai, Breitling e.a.

Check😀[URL=http://s497.photobucket.com/user/Tobias-photos/media/fotomeistersinger015.jpg.html][/URL]

1 like

Bij ons in het ziekenhui zijn er voldoende artsen die de voorschriften aan hun laars lappen…

In het middelbaar onderwijs is er ook weinig affiniteit met horloges. Er is altijd wel een lolbroek die mij meent te moeten informeren dat de Hema heel goede, goedkope klokjes verkoopt, en dat er op dinsdag markt is in de stad :angry:…Verder wel een enkele mooie ML, Tissot en zelfs een Nep-Lange :scream:…En anders categorie Jacob Jensen, bij een paar vrouwelijke collega’s.

Oh ja, en een dame met een hele serie mooie klokken…
Dat is mijn echtgenote, we werken op dezelfde school en zij draagt mijn jaren negentig sub-35 mm klokjes…:smile:

Dick

Nee, helaas. Maar nu zal ik uitkijken naar een Hubert op congressen!

In dat geval is er niet iets mis met de horlogecultuur maar met de aanspreekcultuur. Kan dus echt niet wanneer je patientcontacten hebt. Maar als niemand er iets van durft te zeggen zal het zo blijven.

2 likes

Wees gerust, er wordt voldoende op gesproken :sweat:
Het zijn echter loze woorden. Sommige disciplines staan zeer sterk achter het beleid, anderen daarentegen.

1 like

Wel een aantal liefhebbers in de ambtenarenstad maar geen grote verzamelaars. Ik heb collega’s met een Meistersinger, TAG/Heuer, Maurice Lacroix en eentje met een hele verzameling mooie Seiko’s. Buiten deze collega’s valt niemand op wat er om de pols zit.

Niets… Denk geslaagd bij Hema of kijkshop​:joy::joy: