Werken zonder horloge is onmogelijk. Alles wordt op de minuut vastgelegd op papier. De meesten dragen een G-shock of Suunto. Zelf draag ik vooral mijn Inox. Uiteraard in het blauw.
Ik werk in de IT. Een enkeling heeft een Citizen en iemand heeft een Monster en een Hamilton. Een projectmanager loopt met een Rolex gmt rond. Vooral steeds meer smart watches
Ik ben een student en in het weekend en vakanties verdien ik bij in een gastronomish restaurant. Collegas dragen geen horloges, maar bij de klaten zie ik vaak Breitling, Rolex, Iwc, Cartier. De mooiste tot nu toe was deze Jaeger LeCoultre
Werk in een TBS kliniek, mijn collega’s verklaren mij voor gek bij een duur horloge. Maar sommige patiënten hebben er wel oog voor, maar dan zeg ik dat het een goede nepper is.
Ik zit in de logistiek/AGF handel. Erg weinig interesse voor horloges en ook ik wordt regelmatig voor gek verklaard.
Sommige collega’s interesseren zich er wel steeds meer voor en vragen me wel eens of ik een horloge voor ze kan uitzoeken wat degelijk is. Zeker een man of 5 lopen nu met een leuke Seiko of Citizen rond waar ze uiteindelijk heel erg blij mee zijn.
Krijg nu ook steeds vaker de vraag wat ik zelf draag, langzaam krijg ik ze wel aan de horloges!
Ik ben nu bezig met mijn afstudeerstage in de evenementenbranche. Op de afdeling van het bedrijf +/ 50 man heb ik nog geen enkele mooie klok gespot. natuurlijk dragen sommige een Seiko maar vooral veel mode merk klokjes zoals Fossil, Festina, Tommy Hilfiger, Boss, TW Steel, Oozoo, etc etc.
Ik heb wel het idee dat sommige interesse hebben omdat ze meerdere mode merk klokjes hebben. Dus misschien moet ik ze eens wat meer aansporen
Job in de luchtvracht, collega’s hebben totaal geen interesse In horloges en begrijpen zelfs niet dat je daar meer dan 100€ aan uitgeeft. Behalve de baas, heeft een paar Longines en een Panerai. Tijdens mijn sollicitatiegesprek merkte hij na 5 minuten op dat ik dezelfde Longines droeg als hij. Rest van het gesprek ging over horloges en ik was aangeworven
Doet eigenlijk wel een beetje pijn dat in een aantal reacties Seiko in het rijtje van de modeklokkies wordt genoemd.
Wat je er ook van vindt, voor mij is Seiko een “echte” klok, en hoort niet in 1 zin met Esprit, Hilfiger en dat soort spul.
Wat daarbij wel meetelt in het ordeel of iemand door mij als liefhebber wordt bestempeld is of het een Seiko die je in elke etalage ziet liggen of 1 waar je wat moeite voor moet hebben doen, zoals een Monster
Er zijn best wat collega’s die een wat duurder horloge dragen. Merken die ik weleens bij collega’s zie zijn de standaard merken zoals Rolex, Omega, Breitling en Panerai. Ik ben echter nog nooit iemand tegen gekomen die echt ook daadwerkelijk liefhebber is.
Een keer ben ik erover begonnen met een collega die een witgouden daytona droeg op witgouden band. Hij keek mij heel raar aan toen ik vroeg of hij een liefhebber was van horloges.
Is niet verkeerd bedoeld. Ik bedoel ermee dat Seiko het enige horlogemerk is wat ik zie
Daarnaast is Seiko ook wee niet echt bijzonder en dragen heel veel mensen een Seiko die zelf niks met horloges hebben.
Seiko is absoluut geen modemerk maar een fantastisch merk!
Ik zelf heb ook een Seiko Monster en vind hem geweldig. Absoluut geen modeklokjes dus!!
Klopt verder wat je zegt. Maar ik stoor me niet aan gezeur over Rolex (of welk merk dan ook). Jij voelt te tekort gedaan als iemand ‘jouw’ merk schaart onder modeklokjes.
Persoonlijk vind ik een Seiko Monster misselijkmakend lelijk, maar dat mag jij best van een of meerdere of alle van mijn horloges vinden hoor.
Edit: overigens heb ik, behalve de Monster niks tegen Seiko. Wel tegen overdreven giechelende fanboys van Seiko…
Wat mij opvalt is dat, op een uitzondering na, wij weinig medeliefhebbers zien op het werk. De bazen uitgezonderd, maar die dragen iets wat past bij hun status, net als hun auto, kleding, huis, partner. Hoe groter de baas, hoe duurder de klok en ook al zijn het vaak geen echte liefhebbers weten de meeste precies welke merken en modellen indruk maken c.q. waardevol zijn. Ik heb klanten over de hele wereld, meeste wat ik zie is Rolex, Omega, Panerai, Breitling en een verdwaalde PP al weet ik die laatste niet altijd 100% zeker.
Vorig jaar een uitzondering hierop meegemaakt, de betreffende baas (ex sales) had een +25K klokje waar ik nieuwsgierig naar vroeg, en bij het raden van het juiste type toch nog leuk contact over gehad. Er zitten dus nog wel verdwaalde liefhebbers tussen.
Mijn conclusie (die ik al jaren geleden heb getrokken): je koopt een mooi horloge echt voor jezelf en niemand anders. Als je denkt/hoopt dat je met je klok indruk kan maken kan het op een teleurstelling uitlopen. Dat iemand het wel doet begrijp en waardeer ik overigens wel, als iedereen zijn best doet een interessant klokje te kiezen en te dragen hebben wij weer wat leuks om naar te kijken of over te praten. Voor hetzelfde geld moet ik over dure schoenen, kettingen of tassen/vulpennen gaan praten, iets wat mij weer niet interesseert en ik weinig van af weet.
Ik werk als accountmanager binnen de installatietechniek waardoor ik veel over de vloer kom bij klanten. Kom hier en daar wel een IWC, Rolex of Longines tegen maar meer dan me lief is voornamelijk modemerken.
Ooit wel eens een leuk gesprek gehad met een klant die een Hugo Boss horloge had, na lang gesproken te hebben aangegeven dat hij voor het zelfde bedrag een ‘echt’ horloge kon kopen zoals een Seiko. Bij het volgende bezoek had hij een Seiko om de pols.
De baas heeft overigens onder andere een IWC Big Pilot en een Van der Gang. Die gaan overigens af bij het potje tafelvoetballen:-)