Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Nu je het zegt. In de bouw kom ik veel rolex, breitlings en IWC tegen. Maar nooit voordat een opdracht verstrekt is.:wink:

2 likes

Idd op de Grote Beek.
Afdeling 1A.
Ik liep er gewoon rond met een Festina :smiley:

Mist hier een komma, of was het alsnog een nepper? :wink:

Aquatimer, excuus het is vroeg :wink: )

Ik heb een aantal collega,s en mn werkgever met de duurdere bekende merken(Rolex,Panerai,Breitling,Omega)waarvan ik ook weet dat deze echt zijn.
Zie ook wel klokken voorbij komen waarvan ik bijna zeker ben dat het fakes zijn.
Een collega heeft een Breitling(colt dacht ik)waarvan al jaren de schroefkroon niet meer werkt,maar waar hij dagelijks mee onder de douche gaat,zonder enig nadeel…te lui om even weg te brengen voor service…

1 like

Actief in een BD/sales rol bij een bedrijf in juridische en fiscale informatievoorziening, 300 man maar slechts weinige met een passie voor horloges, directielid met dezelfde IWC fliegerchrono als ik, de mijne stond in bestelling toen ik met hem het sollicitatiegesprek had, mijn welkomstcadeau van hem was dan ook een IWC catalogus de eerste werkdag, daarnaast heeft hij nog een Panerai Chrono, franse collega die net als ik gek op horloges is Rolex Datejust Turn-O-graph zwart, JLC Reverso GT, Meistersinger, collega Met een Speedmaster, collega met een Seamaster 007 ennnnn een Poljot Aviator Chrono en een Komandirskie. Bij mijn relaties (merendeels advocaten en notarissen) tref ik vanalles, van kale pols naar Seiko naar Rolex, JLC, IWC, en zelfs een enkele keer een Lange un Söhne. Leuk gespreksvoer naast de business.

1 like

Ik heb recentelijk een overstap gemaakt, dus zal van beiden mijn indruk geven.

Londen, financiële sector: heel veel Seamasters, Submariners (sommigen leken elke dag een andere te dragen), wat Cartier en Grand Seiko (ik werkte veel met Japanners). Een enkeling rouleerde fashion watches, maar de algehele teneur was toch vooral ‘duur’. Baas had een AP. Gek genoeg waren horloges nooit gespreksonderwerp, ik had het idee dat een dure klok vooral een must-have statussymbool was. Kreeg ook nooit opmerkingen op mijn groeiende collectie affordables. Horlogedraagfactor 95%.

Nederland, overheid: minder prijzig uiteraard, maar veel meer diversiteit: Swatches, Seiko’s, digitaal (hiervoor nooit gezien) en hier en daar Tissot. Paar vrouwen al gezien met Rolex, en één horloge met als wijzerplaat een euromunt, blijkbaar verstrekt aan ECB-personeel na de introductie van de munt. Heb hier al meerdere gesprekken over horloges gevoerd, lijkt een liefhebberij te zijn van meerdere mensen. Draagfactor zo’n 80% nog, maar ook veel fashion.

Ik ben stucadoor. Werk voor mezelf. Collega’s geven er niet zoveel om! Bij klanten kom ik weleens iets leuks tegen. JLC, en een keer een vacheron gezien. Verder het gebruikelijke plakspul :wink:

Horlogecultuur is er helaas niet bij collega’s. Ik ben één van de weinige gekken.
Wel komen er klanten/gasten voorbij met mooie horloges.

Nauwelijks, zo hier en daar bij de engineeringsafdelingen (waar ik werk) een Tissot, een enkele TAG Heuer en een IWC. Verder wel redelijk veel modemerken.

Houdt men hier geen rekening mee, geloof ik…

Wel toen ik het de waarde van een submariner als korting vroeg op een offerte :laughing:

Oh, ik ben geen afnemer (van een aannemer, hèhè), hoogstens leverancier. Dan wordt de Rolex niet echt onder de mouw verstopt hoor.

Korting vragen kan altijd. Korting kríjgen niet.

1 like

ik krijg mijn korting meestal wel.:smile:

Gewoon goed uit je doppen kijken en als er iemand er zo 1

Of misschien wel zo 1

om de pols heeft en met zo een koppie rond loopt,

https://www.mijnambacht.nl/media/catalog/category/Hubert-Pellikaan-Klein.png

dan kan het haast niet missen :wink:

Op basis van de toonbare luxe vraag jij korting? Ook al moest er personeel uit ik zou werkelijk waar nooit een euro toegeven op basis van dergelijke gedachtes, wanneer een onder aannemer met een bmw/mercedes aan komt rijden betekend dat veelal een gezonde bedrijfscultuur en zeer incidenteel een snelle jongen maar daar prik je snel doorheen tijdens de gesprekken

3 likes

Haha, dat zal niet werken. Prijsonderhandelingen meer gefundeerd op deskundigheid en ervaringen. Maar soms zit je vast in onderhandelingen en een korting noemen van een sub geeft soms wat comic relief om tot nader te komen. Soms neem je genoegen met een Datejust.:wink:

Is allemaal relatief, een korting t.w.v.een datejust op een opdracht van 2 ton of meer is peanuts,

Ach ja, wie is er niet groot mee geworden :wink:

Grt.

1 like

Daar kan ik kort over zijn:
Slecht.