Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Prijsafspraken zijn ook slecht.

Offshore, energie, bouw, providers, brandstof…horlogefabrikanten…enz…enz
But, that’s the game.

On topic:
Van alles en nog wat.
Bij de techneuten vaak digitaal of quartz bijv Gś of Bertucci
zelf wel eens een leuke vintage of Rus.
Bij het ‘dure’ dere spul wil/durf ik niemand in verlegenheid brengen.

Grt.

Sorry Drex, mijn reactie was gericht op de openingsvraag :wink:

@Marz
Hahahahah :laughing:
Sorry ik begrijp.:thumbsup: :smile:

Grt.

Ik zit in de detachering, dus ik kom bij verschillende branches. Vooral in de financiele sector valt het mij op dat er veel dure horloges voorbij komen (vooral veel Rolex), maar als je dan met de meeste mensen gaat praten dan merk je vaak dat het geen liefhebberij is, maar eerder een kwestie van erbij willen horen (uiteraard zijn er uitzonderingen) :wink:

1 like

Als je kijkt naar de omzetten van de ‘mainstream’ horlogemakers dan zou je toch verwachten dat je meer en meer zou tegenkomen.

Dat is natuurlijk bij de meeste mensen die een horloge kopen. Als horloges alleen gekocht werden door liefhebbers, dan zouden de meeste merken niet eens bestaan denk ik. Er zijn natuurlijk wel merken die vooral door liefhebbers gekocht worden. Die hoeven niet altijd heel duur te zijn, maar je kan een liefhebber er wel meteen door herkennen.

Werkzaam in de handhaving/openbare orde dus veel collegae met een goedkoop horloge dat tegen een stootje kan. Wel heb ik in de loop van de jaren diverse collegae zover gekregen een ‘echt’ horloge te kopen (diverse Seiko automaten, Omega Speedmaster, 2x Seamaster)

Groeten
Rutger

Op het werk voornamelijk G-shock en Suunto. Kan niet werken zonder horloge, alles draait hier de gehele dag om tijdstipnotering, draag zelf meestal mijn Inox. Privé veel vrienden/kennissn die zich in hun vrije tijd eveneens met paarden bezighouden. Vaak een Breitling, Rolex en ooit een IWC. Een kennis met een schitterende Clerc. Vaak liefhebbers van goede kwaliteit ipv een horlogeliefhebber.

Bij ons lopen ze allemaal met een Breitling!

Werk je bij Breitling dan? :smile:

3 likes

Of bij een autodealer :joy: ??

2 likes

Gewoon kliko’s kiepen, denk ik…

1 like

Service center waar ze gerepareerd worden.

2 likes

Werkzaam in de Horeca dus weinig collega’s met horloges om op een paar modemerken na.

Ik observeer altijd wel wat voor mooie horloges er om de pols van onze gasten hangen. Rolex subs zie ik dagelijks. Daarnaast 1 vaste gast bij ons die ik tot nu Heb gezien met rolex sub, speedmaster, panerai en iwc flieger. Misschien toch maar de overstap maken naar 2e hands luxe autohandel.:wink:

1 like

Verkeersvlieger ofwel piloot. Iedereen hier draagt een luxemerk, van steward tot gezagvoerder, voornamelijk Rolex en Breitling zijn populair.

Ik zie vooral Omega’s en Breitlings langskomen.
Van wat me is op gevallen, vaak wordt er niets gedragen in de zorg.

Helaas zijn er veel meer fake rolexen dan echte in de wereld,
ik denk dat je in de horeca heel veel fake tegen komt, met name de Sub.

Tijdelijk werkzaam bij de Politie, en student.
Bij de Politie vooral robuuste functionele klokken. Laatst een casus over een kapotte Rolex, ‘‘dienstongeval’’.
Reactie was: tja dan moet je die maar niet naar je werk dragen.
Daarom vooral G-shock of icewatch.

Bij mijn studie varieert het. Docenten dragen leuke klokjes, Omega speedmaster, Longines etc. Weinig Rolex, geen patsercultuur in het onderwijs denk ik.

Oh, boy. Here we go again…

4 likes

Om het dan maar direct te onderbouwen:
Relatief gezien zijn er meer mensen die Rolex dragen als statussymbool terwijl ze niks weten van horloges dan andere merken. (kijk ook naar de hoeveelheid replica’s ten opzichte van andere merken).
Dit is NIET om een discussie te starten. Just my 2 cents.

3 likes