Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Hier een collega met een Rolex 16610LV, erfstuk, dus zeker geen patser.
Verder wat Seiko’s en een nep Tag. Ik zit bij een industriele leverancier.
Zelf een Omega.
Ook veel modemerken hier.

Bij ons tranentrekkend alleen modezooi vaak en af en toe een seiko en 1 collega tissot. Ik zit onder aan de loonschalen en loop met gouden navitimer Mijn baas loopt Al 4 jaar met fake eberhard waar van ik de bandje voor hem vervang.
Je merkt dat over het algemeen in nederland weinig echte horloge liefhebbers zijn dat is in duits land wel anders valt me op.

Er is misschien in Duitse landen ook wat meer interesse in techniek?

T’is ook een dure hobby. Als je een druk gezin hebt dan is een duur horloge laat staat een collectie daarvan vaak niet een prioriteit. Uiteindelijk is de meerderheid van een bevolking modaal.

2 likes

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, als je het geld hebt en denkt te willen opvallen met je "klokkie"
koop men al gauw zonder na te denken een Rolex,

Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel verstand hebben van horloges,
en die beginnen vaak niet met een Rolex :wink:

1 like

Met welke gedeelte ben je het niet eens? Ben benieuwd naar meningen!

Er zijn ook zat mensen die wel horloge kennis hebben en een Rolex aanschaffen,
en dat zijn meestal niet echt patsers.

Eens! Helemaal de vintage liefhebbers

Zakelijke advocatuur, of corporate legal zoals men dat hier noemt (gek op Engelse termen in dit wereldje). Genoeg besteedbaar inkomen maar NL collega’s geven beduidend minder om horloges dan buitenlandse collega’s naar mijn idee. Paar iwc’s en breitling gezien en een enkele vintage en dan houdt het wel op. Geld wordt meer besteed aan dure auto’s, maatkleding en exotische vakantie’s. Tja, je kan die euro maar 1x uitgeven. En oh ja, ook hier maakt de onvermijdelijke applewatch zijn opmars.
Groet

Ja en nee. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt imho ook een leuke collectie vintage, seiko 5jes, Russische klokjes, etc verzamelen met een kleinere beurs.

1 like

Klopt en als ik die leeg komen er vooral Seiko klokjes uitrollen:grinning:

eens! en ik heb dan weer alleen een patser horloge terwijl ik helemaal geen patser ben :smiley:

1 like

Advocatuur. Toch wel wat liefhebbers. Jonge garde variërend van enkele ‘simpele’ horloges (plakmerken) tot Baume Mercier, Panerai etc. Oude garde heeft meer met Longines, Cartiers etc. Geen Breitling, IWC of Rolex :slight_smile:

Overigens kom ik voor m’n werk in het wild wel van alles tegen. Van der Klauw, JLC, Rolex, Breitling, Omega etc. Het is ook wel een ‘tic’ geworden om te spotten natuurlijk.

1 like

Ik werk voor een technische handelsonderneming.
Van de 23 mensen zijn er 4 geïnteresseerd in horloges (al sta ik ver bovenaan qua enthousiasme). :slight_smile:
De rest interesseert het niet of weinig. Er loopt zelfs iemand rond met een horloge met ons bedrijfslogo en naam (reclamecadeau dat werd verloot onder het personeel). Dat gaat mij iets te ver :confused: :slight_smile:
Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk.

Bouwsector aan de opdrachtgeverszijde. Een enkele collega met een Panerai, Omega en Cartier gezien maar voornamelijk de goedkopere quartz horloges (casio, icewatch, seiko) als er überhaupt een horloge wordt gedragen. Overigens doe ik ook contractonderhandelingen met aannemers en let dan altijd even op de horloges. Niet om daarna te gaan lopen zeiken of er nog iets van de prijs af kan overigens. Onderhandelen doe je op inhoud. Ook daar weinig dure horloges (doen ze waarschijnlijk af bij de voordeur…), een keer iemand met een gouden VC om gezien en even smalltalk over gehad.

1 like

Ik ben werkzaam als icter bij de Rijksoverheid. Op het ministerie lopen flink veel beleidsmedewerkers rond in pakken. Daar zie je natuurlijk wel aardig wat dreswatches onder de mouwen vandaan komen. Voor mij niet interessant. Ook aardig wat Rolex, ook niet interessant dus.
Bij de ICT collega’s is er eentje met een Astron. Erg leuk. En een nieuwe externe heeft Omega PO om en heeft ook een Pam.
Jarenlang zat in mijn nabijheid ook een collega waarbij ik beter niet langs kon gaan want die is een absolute WIS. Ook lid van dit forum. Erg leuk.

Werk bij een bank. Werken veel vrouwen op mijn afdeling en die hebben er niet zoveel mee. Vinden het wel ‘schattig’.

Paar collega’s die wel wat serieuzer zijn. Laatst iemand geholpen met een Max Bill. Heeft ie in Duitsland bij Junghans opgehaald. Andere collega heeft Tag Heuer/Longines. Heb zelfs een collega met een Ochs & Junior.

In de rest van het bedrijf zie je de meest exotische horloges: Rolex, JLC, Omega, IWC en Panerai. Zo heb je dus wel eens leuke gesprekken in de lift. Overigens wordt ik ook doodgegooid met Apple Watches

Gezondheidszorg: Iedereen wilt een horloge dragen, maar sinds enkele jaren is dit “intramuraal” (in het ziekenhuis) verboden. Na werktijd zie je de meest uiteenlopende collecties voorbij komen.

waarschijnlijk komen al die Rolexen van de markt in Ventimiglia ? :slight_smile:

Mede Maastrichtenaar?

2 likes