Hoe is de horlogecultuur op je werk?

ICTer hier.
Mijn directe collega (systeembeheer) is ook een behoorlijke fan.
Bestelt ook goedkope chinese meuk om zelf uit elkaar te halen voor de lol.
Hij heeft een mooie vintage solid gold seamaster deville van zijn opa geërfd en we struinen zo nu en dan het internet af naar een toffe nato strap.

Verder zie ik veel Tissot, Seiko etc.
Heb nog niemand gezien met iets van boven de 4k.

Hoofdkantoor van een hotel keten en veel omgang met General Managers en eigenaren van hotels.

Onder directe collega’s (grofweg 100 op ons kantoor) is er een klein groepje die wat leuks dragen: Rolex (inclusief vintage), IWC, Breitling, Omega etc, Rolex toch wel de favoriet. De grote baas meestal een gouden Datejust en soms een Patek Nautilus.

Onder de hotel eigenaren gaat het (hele) grote werk helemaal los. Richard Mille en AP zijn favoriet de laatste tijd maar er zijn er een paar met serieuze collecties incl Urwerk, Lange, VC, Patek, Vintage Rolex (Qaboos, Comex, DRSD, verschillende Newmans), Greubel Forsey Invention Piece 1 & 3, Jaquet Droz en anderen.

Door de gezamenlijke hobby een leuk rapport opgebouwd met verschillende van die kerels en inmiddels naar heel wat horloge meetings geweest op uitnodiging van hen. Erg leuk netwerken.

3 likes

Pfoe dat is geen verkeerd rijtje zeg…

Leuk dat je wordt meegenomen naar dat soort jetset meetings!

mooi verhaal! :slight_smile:

Mijn werk is met voornamelijk jongeren. Een aantal vinden horloges zeker leuk maa hebben er nog geen financiën voor. Veelal de goedkopere plak merken. Maar zeker interesse in meer! Net als ik :wink:

ICT, horlogecultuur vrijwel onbestaand. Iedereen hier ziet de tijd op z’n smartphone (heb ik zelf overigens niet).
Mijn enthousiasme voor mechanische horloges wordt met onbegrip ontvangen.
Stelletje mafkezen :slight_smile:

1 like

Een van beide eigenaars van de firma droeg tot voor kort steeds zijn Omega seamaster quartz (baby marinechronometer). Hij had die al zeer lang, waarschijnlijk cadeau van zijn ouders. Die zag er echter niet meer uit, goude quartz label was er ook uitgevallen, en was waarschijnlijk defect.
Soms droeg hij ook zijn Rado, cadeau van zijn vrouw.
Nu draagt hij steeds een stalen IWC ingenieur en ik vermoed dat hij hiermee terug een horloge heeft waarmee hij tientallen jaren mee voort kan.

Zijn broer draagt nooit een horloge.
Verder geen opmerkelijke horloges, buiten een amateur duiker die een Sunto heeft. Hij kan de inhoud van zijn duikfles aflezen op dat horloge dankzij een optioneel apparaat dat op de fles gezet wordt.

Ik zie occasioneel een Rolex of een Omega bij een vertegenwoordiger die langskomt.

1 like

Ben zelfstandige, horloge cultuur op mijn werk is alles wat in mijn eigen collectie zit;) bij klanten kom ik van alles tegen, ligt ook aan de klant waar ik ben. Van patek, audemars en vacheron tot iwc, breitling rolex tot seiko, tissot tot ice watch en guess…verschilt per dag zeg maar

Big 4 - ik zie wel wat Breitlings passeren, en frequent 'n submariner.

Partners hier variërend van een Tissot tot een IWC Portofino handwound en da vinci 18K

Best triest…

2 likes

9 van de 10x Als ik de politie zie weet ik ook hoelaat het is. :joy:

27 likes

Ik werk in de financiën en werk (meestal) samen met ondernemers en oud ondernemers. Groot gedeelte heeft affiniteit met horloges en draagt een mooi model, maar daar stopt het dan ook. 1 klant heeft ooit geklaagd. Vond een foto met een Rolex te patserig.

Ik werkte ooit voor een Zwitsers connectoren-bedrijf waar de CEO tevens CEO was van Rebellion Timepieces. Door de groep heen was de horloge-cultuur natuurlijk wel prima, maar op onze vestiging kwamen ze niet verder dan Apple Watches en Fossil.

Tegenwoordig werk ik in de bouw. Op kantoor, weliswaar, maar toch, het is de bouw. Hier is het heel verschillend. Een collega en ik zijn helemaal horloge-gek en onze directeur is er ook wel gecharmeerd van (heeft zijn plakmerk onlangs ingeruild voor een mooie FC automaat). Sommige leveranciers zijn ook connaisseurs/liefhebbers. Zo heb ik een leverancier die elke keer als hij op een bespreking met mij komt weer een andere Rolex of Tudor om de pols heeft.

Maar wat mij nog het meest opgevallen is: de jongens op de werkvloer zelf. Gasten die kneiterhard werken, maar echt niet het meest royale salaris hebben (oké, zij krijgen hun overuren wél uitbetaald), verzamelen mooie exemplaren van merken als Rolex, Omega en Breitling.

4 likes

Werkzaam in de voedingsindustrie. Wachtstand not alowed. Als chauffeur doe ik er natuurlijk meteen een om als ik wegrijdt.

1 like

Ik werk in de havenlogistieke sector met name voor de windenergie. Bij ons op kantoor kom je een verdwaalde Seiko tegen en verder enkel fashionmerken. De operationele medewerkers dragen voornamelijk smartwatches en een draagt een Tissot.
Bij onze opdrachtgevers kom ik geregeld toch wat meer ‘luxe’ tegen zoals Rolex, IWC, Breitling en zelfs een enkele keer een Hublot.

Neem aan dat je auto volgend jaar verkocht is?

Om een topic na 5 jaar te kicken met zo’n opmerking.

6 likes

Had ik niet door. Geloof het of niet, ik lees wel eens berichten zonder te kijken wanneer ze precies geplaatst zijn en door wie.

2 likes

Klein eigen bedrijf hier met tot voor kort weinig horloge cultuur. Paar maanden geleden verraste 1 van mijn medewerkers me met allemaal vragen over mijn Speedmaster Mark40. Was ook aan het gluren naar iets leuks en is gestart met een mooie Seiko. Andere collega had laatst opeens een mooie Nomos om en. Was verguld dat ik die spotte. Kortom : het gaat de goede kant op.

5 likes