Mijn werkgever heeft een 5-tal winkels en 1 daarvan run ik. Hij is een horlogefreak, verder niemand bij ons. Hij heeft echt luxe klokken als Rolex, Omega en zo. Ik spaar daar langzaamaan naartoe. Mijn collega’s dragen nep-Rolexen en Tommy Hilfiger horloges. Geen collega’s om over horloges te praten behalve met mijn werkgever. Vind het ook niet erg, heb er toch geen tijd voor. Te druk met werk hahaha.
IT hier: twee werkgevers, drie mensen die in horloges geïnteresseerd waren, twee mannen, één vrouw. Grappig genoeg zijn een heer en de dame Panerai fans.
Wel kom ik veel in aanraking met mensen met geld die gewoon een mooi horloge dragen. Heel veel Rolex, daarna veel IWC, een enkele TAG Heuer. Bij banken zie ik iets meer JLC, en voor junior mensen Baume & Mercier.
Had je een fotolijstje op je bureau staan?
Help me even. Herken wel wat je zegt nl
Leerkracht speciaal basisonderwijs hier. Er is geen horlogecultuur hier. Een G-Shock van een collega, maar voor de rest alleen modemerken helaas!
Ik geloof dat het langdurige thuiswerken én de verplichte overstap naar Apple bij ons op het werk de horlogecultuur geen goed gedaan hebben. De twee dagen per week dat ik op kantoor ben zie ik alleen maar smart watches, ook bij collega’s die vroeger een echt horloge droegen.
Ik ben een soort Laatste der Mohikanen
Edit: ik ben ook geen Apple fan trouwens
IT (software vendor). Rolex en Speedmaster, één liefhebber die behoorlijk wat geld besteedt aan Panerai en IWC.
En dan die gek met 5 Zeniths…
Ik heb sinds vorige maand een nieuwe baan, een ‘digitale’ rol in de mode-industrie. Ik merk dat hier meer een horlogecultuur is bij mijn vorige werkgevers (bouw, financiële sector en fossiele brandstoffen).
Tijdens mijn sollicitatie droeg ik mijn Black Bay 36, en die werd als Tudor herkend
Een directe collega is een beginnend ‘WIS’ die o.a. een 39 mm Certina Action Diver en een Seiko Cocktail Time draagt, een junior teamlid draagt een Sea Gull 1963. Wel echte liefhebbershorloges wat mij betreft. Verder heb ik een Explorer 214270 gespot bij een collega. De (vrouwelijke) CEO draagt een Datejust
Ik heb in mijn werk met (voetbal)sponsoring te maken. De subs, datejusts en daytona’s vliegen je om te oren.
Maar liefhebbers zijn het niet, want ik merk nu het weer een beetje op gang komt na covid dat ze opvallend vaak ingeruild zijn voor Apple watches -kuch-
Onbestaande.
Advocatuur.
Bij mij op kantoor 4 x CvdK (ik 1, 2 collega’s met Ariadnes, 1 ervan heeft nog een time only exemplaar).
1 (vrouwelijke) collega met gouden JLC, Omega deVille in goud en staal en een DeVille handopgewonden chronograaf en nog meer soortgelijk spul.
Mijn oud-stagiaire (woont tegenwoordig met haar man 100km verder weg, dus uit dienst gegaan) droeg een Cartier. Een eerdere stagiaire een Baume Mercier Hampton.
De meeste advocaten hebben ook een smartwatch, maar dat is meer voor tijdens zittingen/bij t sporten etcetera geloof ik.
Wij maken kleding voor voetbal en Formule 1, en zijn ook sponsor. Dit gaat volgens mij redelijk hand in hand met ‘dikke’ horloges inderdaad
Klein bedrijf, 15 man. Één collega buitendienst heeft twee G-Shocks, één collega op sales heeft een Submariner-kloon (is iemand waar ik verder niet veel mee spreek, heb niet de indruk dat het hem echt interesseert). Zelf heb ik ook meestal een van mijn G-Shocks aan, of een SKX (sinds kort) of anders mijn Spinnaker. Als de rest überhaupt al iets draagt is het een smartwatch.
Valt erg tegen. Ben projectleider verspaning, dan zou je toch denken dat precisie-mechaniek bij ons geapprecieerd word. Helaas. De ouwe baas draagt een tissot pr100 quartz denk ik. Verder ooit een APRO gezien aan de pols van de baas van een onderaanneming.
Werkzaam in de bouw en dan voornamelijk aan de kant van de aannemer.
Veel horloges bij opdrachtgevers (projectontwikkelaars) in de categorie smartwatches en dressers. Bij onderaannemers veel Rolex (zat hier vorige week een vloerenboer aan tafel met een platina Daytona ), AP (RO en RO-offshore uiteraard) en JLC (navy seals LE nog vastgehouden van de week).
Gekste wat ik tegenkom wordt gedragen door detacheerders die hier mensen proberen weg te zetten, piepte laatst een rainbow DD onder een manchet vandaan…
Binnen het eigen bedrijf ook een sterke horlogecultuur, de man van de administratie heeft een rits Citizens, de projectleider een aantal Seiko’s, de inkoper voornamelijk Rolex en de eigenaar een Speedy Pro. Ook nog wel een verdwaalde Zelos, CW, Tissot en Glycine te vinden bij de telefonist, conciërge en putjesschepper. Eenmanszaak overigens dus valt weinig over te lullen met collega’s.
Dat vraagt toch wel om een opmerking c.q. compliment toch zeker?
Een compliment dat je het durft te dragen, blijkbaar goed genoeg in je werkt bent om hem aan te kunnen schaffen en de vraag of er iemand mee moest lopen naar zijn auto in de parkeergarage.
Dat is wel een beetje calvinistisch.
Weinig sectoren die meer calvinistisch, paternalistisch en conservatief zijn dan de bouw