Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Ik zit in de sales (auto’s bedrijfswagens en fietsen), veel Rolex, met name datejust en sub, een keer een Meistersinger gezien. Zelf draag ik bijna altijd mijn zwarte Seiko 5kx of de zwarte alpinist. Een keer was er een klant die zoiets zei als; hard werken door blijven sparen dan kom je er wel.

Bij de klanten, veel Breitling, cartier, een keer een AP Royal Oak Offshore, en een JLC reverso. En natuurlijk de omega’s van @Wannawatch

Hier ook werkzaam in de bouw bij een installateur.

Bij ons, buiten mijzelf, één pulsar, één smartwacht op de 40 man. En bij de projectontwikkelaars die ik tegen kom is het niet veel beter. Als ze een horloge dragen dan is het een apple watch. En gezien de auto’s schoenen en pakken ligt het niet aan het geld.

Ooit eens één collega gehad die zelf ook echt horloge liefhebber was.

Ik kom wel eens in contact met eindgebruikers werkende bij een ict bedrijf. Daar struikelde ik over de rolexen. Allemaal sportmodellen, allemaal edelmetaal. Maar kreeg niet echt het gevoel dat het liefhebbers waren. Meer doe maar wat je nu heb liggen (ongeacht hoe duur).

Ik zit veel bij retailbanken in binnen- en soms ook buitenland. Daar is het Apple, Suunto’s en Garmins wat de klok slaat tegenwoordig. Soms een mooie vintage maar ‘tout court’ is het niet iets om blij van te worden…

Op het eigen kantoor is het iets beter, een ongewoon hoog percentage Duitsers (Sinn en nomos) met een enkele Rolex GMT of Omega. Enkeling met een collectie Seiko’s Niemand die mijn niveau van variatie evenaart.

1 like

Ik werk in de rechtspraak (maar ben geen rechter). Erg beperkte horlogecultuur daar. Het is vooral merken als Danish Design (de mannen) en Esprit e.d. (de vrouwen). Veel smartwatches ook. Heel veel smartwatches, vooral Apple. Eén collega van me heeft tien horloges, maar allemaal quartz. En dan TW Steel, Swatch en Officina del Tempo. Ik heb ook een keer een Seiko 5 gezien.
En een collega heeft een Seiko Tank maar wil die ooit vervangen door een Cartier.

Uitzonderingen zijn er wel: zo heeft een rechter een Speedmaster en een ander een JLC Reverso (een vrouw).
Dat met die Speedmaster is dan wel weer leuk: tijdens een overleg, toen ik mijn Speedmaster droeg, zag ik hem enkele seconden naar mijn pols kijken. Later kwam hij naar mijn kamer: “ben jij ook een Omegaman?”. We hebben even de speedy’s vergeleken, hij bleek er twee te hebben.
Ik heb één keer een Rolex gezien op het werk, had een rechter van zijn vader geërfd. Maar hij draagt hem verder nooit naar het werk.

Ik weet dat op het forum een collega zit met een Rolex, en eentje met meerdere vintage horloges.

3 likes

Advocatuur - Smartwatch. Alle kleine beetjes helpen

1 like

IT in de zorg.

Allemaal kale polsen op een verdwaalde smartwatch na.

Wel eenzaam nu en dan…

2 likes

Ik ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk ging. U vroeg de leerlingen of de Rolex die ze hadden echt was? :innocent:

Ik werk binnen een gemeente bij het Sociaal Domein. Binnen de gemeente valt het tegen al heb ik wel wat collega’s “geïnfecteerd”. Een vrouwelijke collega draagt sindskort een fraaie Breiting en een mannelijke collega (ook forumlid geworden) een fraaie Oris 65.

Aangezien ik veel te maken heb met mensen in een uitkeringssituatie dragen mijn “cliënten” geen dure horloges, en als dat wel is gaan alle alarmbellen af… :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

“een leuke auto” :joy: laat Alfred het maar niet horen :laughing:

1 like

Op mijn werk is er geen cultuur. :man_shrugging:t3:

2 likes

2 likes

Die is er niet. Ik werk in de bouw, een horloge is officieel niet toegestaan tijdens het werk i.v.m. beknelling. Zou wel graag een gshock dragen tijdens het werk.

Ik werk met nog eens 18.000 collega’s (semi-overheid). Daar zullen ongetwijfeld alle horlogemerken in voorbijkomen. Een echte ‘Horlogecultuur’ ben ik niet tegengekomen…

Bij ons op t werk geeft er niemand om. Hebben niet eens een klokje om🥸

Nou, ik kwam ooit een collega tegen in de lift met een Longines La Grande Classique om zijn pols.

Complimenteer ik hem met zijn horloge, vertelt hij doodleuk dat het een neppert is van een Turkse markt … geen enkele gêne :cry:

5 likes

Exact hetzelfde had ik met een hoge pief van Scania. Complimenteerde hem met zijn TAG, meldt hij doodleuk dat deze nep is. Onbegrijpelijk. Mijn WTF uitdrukking kon ik met geen mogelijkheid verbergen. :sunglasses:

3 likes

Ik ‘ken’ ook een heer die goed in de slappe was zit en een nepperd draagt. Als je denkt dat het niet erger wordt, het is een H*blot…

In mijn werkveld in de muziek/entertainmentindustrie wel veel leuke horloges. Sommige echte liefhebbers, ook in mijn directe omgeving met mooie collectie topstukken. Ook veel (voornamelijk artiesten) die het kopen om mee te doen met de rest. Verder geen intrinsieke motivatie of passie ervoor.

Mails /berichten van collega’s.
Je hebt standaard een paar deadlines enz. naast elkaar lopen

1 like

Ik ben wel benieuwd, vind je dit zo raar? Wat had je liever gehad dat hij zei?
Ik denk: liever nep dragen en daar open over zijn, dan het geheim willen houden…

1 like

Dat mensen geen fakes kopen. Zo moeilijk is dat niet :wink: Stumpers.

8 likes