Hoe is de horlogecultuur op je werk?

Hoe meer berichten en mailtjes ik krijg hoe meer deadlines ik niet haal. Zoals Lewis Hamilton het gisteren treffend verwoorde: “leave me alone man”.

3 likes

Werk in t onderwijs maar daar is t karig wat de fatsoenlijke horloges betreft. Collega had een mooie Oris Aquis maar zie m de laatste tijd alleen nog maar met zo’n spuuglelijke Tag/heuer smartwatch. Wel een collega besmet met t virus en die zit nu ook hier @Ramondb :grin:

1 “voordeel”, ik kan gerust met welke Rolex dan ook rondlopen, of t valt geen mens op of men gaat er 200% van uit dat hij uit Kusadasi komt…

4 likes

Zo werkt het hier niet.

Concreet voorbeeld:

1. ik moet een dagvaarding verzenden voor betekening, z.s.m.
  2. ik heb een advocaat die me mailt met een concept bankgarantie wegens een beslag op ettelijke miljoenen en wil weten of dat goed is.

2 x spoed en ik wil het acuut weten als er iets belangrijks mee aan de hand is. Ook in zitting wil ik een signaaltje krijgen. Daar kan ik niet acuut iets mee, maar ik weet wel of ik een schorsing moet vragen, of na de zitting meteen kantoor moet bellen.

Onbelangrijke zaken worden echt niet doorgestuurd als ik in zitting ben. Dan staat bijna iedereen op negeren

1 like

Dan heb je er dus, terecht, een filter tussen zitten.

Al die mensen die maar denken dat het feit dat ze een mailtje sturen er voor zorgt dat hun probleem spontaan mijn probleem is geworden kan ik namelijk ook slecht tegen. Sinds ik fatsoenlijk aan inbox management ben gaan doen is mijn workflow een stuk relaxter en geleidelijker.

2 likes

Op mijn werk(ICT-branche) is er geen horlogecultuur. Een groot deel van de werknemers draagt geen horloges. Als ze al wel horloges dragen zijn het vooral de Apple watches. Een enkeling draagt een horloge van een modemerk.

Niks zo erg als mensen die ieder whatsappje meteen op hun smartphone krijgen en tijdens een gesprek met je de hele tijd naar hun pols staren…

Ik draag mijn smartwatch eigenlijk alleen als sporthorloge en op bijv. vakantie (gemakkelijk met geïntegreerde pinpassen, overal contactloos aftikken).

Ik droeg tijdens twee uitzendingen in Afghanistan een vintage Submariner, nobody noticed, (m.u.v. de militaire tandarts dan), nobody cared.

Mooi moment: in de eetzaal (waar 3000 man kunnen eten) word ik aangesproken door een Duitse militair. Hij vindt mijn horloge zo mooi. Ik bedank hem netjes en vraag wat hij er zo mooi aan vindt. Hij geeft aan het bandje (army green NATO bandje, EUR 20) heel bijzonder te vinden. Een mooier compliment is er niet!

Btw. een ander onderdeel binnen Defensie waar ik een aantal jaar geleden heb gewerkt, was/is Meistersinger helemaal in de mode. Grappig hoe dat kennelijk aanstekelijk kan werken binnen een afdeling. Niet bij mij overigens, Meistersinger doet het voor mij niet.

14 likes

:point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2: :ok_hand:

@Dunzdeck

Dit dus. Hommage geen punt, maar regelrechte namaak kan echt niet. En dan ook nog eens iemand in die positie. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

3HVm

3 likes

Er zijn bij mij een paar mensen die interesse in mijn horloges hebben en me voor gek verklaren maar ze vragen soms wat ik om heb.
Een goeie vriend van mij heeft meer nullen op de bank dan je je kunt voorstellen maar die draagt geen horloge of af en toe een Garmin. Ondanks dat we vroeger wel interesse hadden in de toen nieuwe quartzhorloges met chronograaf, alarm, countdown, etc

2 likes

En juist bij hem zou een mooie Lange, PP oid gepast zijn (en geen significante uitgave).

Toen ik nog werkte voor een big 4 was er een director die met een fake IWC naar zijn klanten ging…ga je de klant de les lezen over integriteit…met een kloteding om je pols vervaardigd door criminelen en ander soort gespuis… Dat is pas mindblowing

11 likes

Geen zorgen. Klant zag dat ook niet.

Ho ho ho. Ik vind een nep horloge net zo spannend als een plakhorloge. :laughing: :v:

1 like

Liever een echte Seiko 5 dan een fake Patek.

9 likes

Even voor mij, kan je dit nader verklaren?

Als je je horloge al afdoet voor een potje tafelvoetbal dan heb je er echt teveel voor betaald.

Nee, wss niet, maar integriteit is ook de juiste dingen doen ook wanneer iemand het niet ziet. Heb ik nooit begrepen waarom die gozer niet gewoon een echte heeft gekocht

2 likes

Het feit dat hij een director is bij een big4 betekent niet dat hij het geld ervoor heeft. Ten eerste verdienen directors daar niet een godsvermogen (partners wel) en ten tweede kan zijn uitgavenpatroon heel hoog zijn, of alimentatieverplichtingen etc. Heb ook jarenlang gewerkt bij big4. Wordt nogal eens overschat wat manager and up daar verdienen (wederom partners buiten beschouwing gelaten). Dus vandaar wellicht dat iemand geen ‘echte’ heeft. Hij had wel een ander fatsoenlijk horloge kunnen kopen denk ik.

1 like

Ik zou hem de weg naar Lange wijzen, stealth natuurlijk

Liever iemand met een echte leuke Tissot of Certina inderdaad dan met een neppert van een duurder merk. Dat je het geld niet (over) hebt voor bijvoorbeeld een Rolex of Cartier kan ik me goed voorstellen, maar dat je dan met namaak wilt rondlopen snap ik dan minder.

2 likes