hoe is de horlogemarkt verdeeld

Kwam dit plaatje laatst tegen op Instagram:

Het valt mij op hoe groot het aandeel is van Rolex. Het is groter dan al die modemerken bij elkaar en bijna net zo groot als de Richemont groep. Ik ken meer van dit soort plaatjes en vraag mijzelf dan weleens af of die “echt” kloppen.

Maar tegelijk vraag ik mij dan ook af hoe Rolex zo’n grote speler is geworden? Het lijkt er namelijk niet op dat zij is uitgegroeid.

6 likes

Ik betwijfel of de grootte in deze verdeling representatief is voor de werkelijke marktaandelen.

Ik betwijfel ook of dit topic hier over tien posts nog over gaat…

11 likes

Marktaandeel of omzetaandeel?

giphy (39)

Hoe vaak heb jij deze vraag gesteld? Blijft er echt niks hangen?

26 likes

Omdat elk topic op HF over Rolex gaat😎

3 likes

De vraag hoe Swatch zo groot is geworden lijkt mij spannender :innocent:

1 like

Volgens mij gaat dit om marktaandeel

Ik ben niet bekend met Swatch. Heb dus geen enkele inzicht in hum geschiedenis. Maar je hebt gelijk. Hoe kan Swatch zo’n succes zijn geworden met van die cheap plastic horloges?

Zo’n zelfde plaatje kwam laatst ook al voorbij.
Was dat niet ook een topic van jou? :thinking:

Marktaandeel in aantallen of in geld?
Dat maakt nogal uit :wink:

1 like

Goedemorgen evebrody! Alvast een fijn weekend.

5 likes

Had ik al een topic hierover gemaakt? Ow… begin misschien al oud te worden… :exploding_head:

Omdat het een groep is met 15+ andere merken? …

2 likes

Maar dat is dus ook niet van de ene op de andere dag gegaan.

Hi,

Moet bekennen vooral verbaasd te zijn over het gecombineerde aandeel van AP en PP : 10% Denk daarom dat het om een omzet gerelateerd inzicht gaat.

Groet, Vincent

7 likes

Ach arme Oris… ze zijn jullie vergeten :worried:

9 likes

Zo zijn ze een succes heworden :joy:

4 likes

Ah, het vrijdagmiddagtopic wordt in de ochtend vast aangemaakt. Efficiënt

5 likes

Hier hetzelfde plaatje, en het artikel gaat alleen over geld, dus niet over aantallen.

Dat verklaart wel een beetje het grote aandeel van Rolex en PP. De swatch group moet tientallen Tissot’s verkopen om aan hetzelfde bedrag te komen als Rolex voor 1 horloge. :sunglasses:

3 likes

Kuddedieren, kuddedieren, kuddedieren. :wink:

1 like