hoe is de horlogemarkt verdeeld

Dat weet ik, ik bedoelde jou daar ook niet mee. :wink:
Maar blijkbaar heeft er iemand zonder na te denken wat merken bij dat plaatje geplaatst en daarmee een totaal verkeerd beeld veroorzaakt. :thinking:

1 like

Valt gewoon in het vakje ā€œoverigā€ :wink:

1 like

Wonderbaarlijk genoeg zijn we ruim 40 posts verder en zijn we nog steeds on topic! Word ik iig blij van!

@wbcoupe bedankt voor het artikel en de plaatjes. Ik vind dit soort dingen oprecht interessant om te lezen!

2 likes

@Chillekasper is denk ik wat aan slijtage onderhevig op zijn harde schijf

1 like

Als je iets genoeg blijft herhalen dan hoop ik dat het ooit eens blijft hangen.

Dit… is een grapje, toch? Prijs/kwaliteit, lage instapprijzen, goed je doelgroep kennen…

Dit had ook met de quartzcrisis te maken. Swatch naam alle noodlijdende mechanische merken over en bracht ze naar een hoger en exclusiever niveau. Eigenlijk hebben ze de mechanische industrie gered.

4 likes

Gaat dat om omzet of units shipped? En waar is Apple? :grin:

Dan heb je 't over de Swatch group, toch? Niet per se over Swatch het horlogemerk (de ā€˜cheap plastic horloges’)

1 like

Maar de Swatch group dreef volgens mij in het begin ('80er jaren) wbt levensvatbaarheid vooral op de plastic Swatch horloges. Volgens mij is de trend richting mechanisch pas in de jaren 90 weer een beetje opgekomen.

3 likes

Omzet, en alleen de Zwitserse merken. :sunglasses:

De Swatch werd een ā€œgroupā€ na overname van alle noodleidende merken die je in de grafiek ziet staan. Het kan aan mij liggen maar ik kan nergens zien welk aandeel het ā€œmerkā€ Swatch heeft.

:muscle:t3:

Maar die merken zijn ingevuld door iemand die het onderzoek niet gelezen heeft; het gaat alleen om Zwitserse merken, Apple is niet meegenomen in dit onderzoek en hoort dus ook niet in dit vakje te staan, net zo min als Casio, Seiko, etc. :wink:

2 likes

Ergens in de gedrochten van dit horlogeforum hebben wij ook topics over A**le :sweat_smile:

Jij bent een aparte peer.

3 likes

Die horen er wel in thuis. De grafiek gaat over de horlogemarkt en niet specifiek de Zwitserse. Die staat weer een paar posts verder. Die roze punt is een vergaarbak van overige merken.

Nee hoor, zijn precies dezelfde percentages. :wink:
De bewering dat het over de hele horlogemarkt gaat is dus een verkeerde interpretatie van het onderzoek over de Zwitserse horlogemarkt.

En jij een vreemde :hatched_chick: :grin:

ben alleen een beetje aan het dollen.

1 like

Altijd al geweest. Normaal zijn is ook zo saai.

1 like