Hoe is jullie hobby begonnen?

Een klassieker (?). Dat was ook mijn eerste horloge. :grinning:

Welkom @_in_that_case

Bij mij is het begonnen toen ik mijn eerste Casio kreeg van mijn ouders tijdens de basisschool.

Onlangs weer aangeschaft om te klussen of voor vakanties.

Veel leesplezier op dit forum!

3 likes

Ik liep heel veel jaren geleden in v&d en zag een Seiko in een bak met water liggen om de waterdichtheid aan te tonen, die heb ik toen gekocht en ben gelijk besmet met het horloge virus😃

1 like

Hallo @_in_that_case
Om te beginnen: welkom hier op het forum. Wat een goede vraag om hier binnen te komen. Veel respons en het is een super leuk draadje geworden met veel persoonlijke verhalen, ook van HF leden die hier al een poosje meedraaien. Heerlijk om te lezen allemaal. Ik hoop dat je er zelf ook van geniet. Om nog wat meer van dit soort verhalen te lezen kun je ook eens kijken in dit topic:
I dare you…ik daag jou uit - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Daar staan ook een flink aantal uitgebreide verhalen van HF-ers die vertellen hoe ze aan hun horlogevirus besmetting zijn gekomen. Daartussen ook ergens mijn verhaal.

Hoop nog veel van je te lezen en zien!

Welkom

2 likes

Dat doet me denken aan die keer dat we met de mijnenveger voor de kust van Timor een local in een jukung vol ruwe opium uit het water wilden vissen, waarop die kerel met een 100m diepe freedive aan ons probeerde te ontsnappen. Ik weet nog wel dat iemand op het idee kwam om de LFA sonar te gebruiken om die man te vinden, dat was niet zo’n goed idee achteraf. De gast die dat bedacht is toen inderdaad in een roeibootje naar huis gegaan.

2 likes

Bedankt voor het warme welkom en voor de link. Dat is weer goed voor een avond leesmateriaal.

1 like

Een failliete juwelier had een goudkleurige Maurice Lacroix in de etalage liggen. Helft van de prijs. Ik kan mij herinneren dat ik er 200 gulden voor betaalde.
Waanzinnig. Ik kende niemand met zo’n duur horloge.
Trots, totdat iemand mij uitlegde dat dit geen automaat of handopwinder was.
En toen begon de ellende… :joy:

15 likes

8 Jaar en m’n eerste heilige communie…
Met m’n vader naar Aken (bus, uurtje, 25 km van Maastricht) en een Kienzle uitgezocht!
Handwinder, wist ik veel. Een quartz had ik liever gehad. Toen…

1 like

U heeft hem duidelijk nooit in het echt ontmoet. Rico V. is er niks bij. Ik hoop dat u vlug ter been bent.

2 likes

Vuurtje is aangestoken door @WatchWalker

1 like

Mijn bijnaam was destijds Ivan Drago. Hoe noemden ze jou ook alweer? Kimbo Slice toch?

2 likes

Die had Rocky direct eh… Uit de film moeten slaan, mijn favo: Ivan Drago!!!

1 like

Begonnen met de playboy, toen de foxy of was het andersom🤔.

En hoe dan? :slightly_smiling_face:

Mijn hobby is pas echt begonnen na mijn studie bouwkunde. Ik wilde nog een vervolgstudie doen, dat kon pas een half jaar later. In de tussentijd veel over horloges gelezen en uiteindelijk een Tag Heuer Carrera gekocht. Daarna niet meer aan de vervolgstudie begonnen en het werkzame leven in gegaan.

1 like

Ik ook🙈

2 likes

Die is 49mm. :joy::+1:t5:

1 like


De midsize quartz, vóór James Bond ermee aan de haal ging. In 1994 van een pril salaris gekocht. Na 21 jaar voor hetzelfde bedrag verkocht. Flipperaar in spè, hierna is het hek van de dam gegaan

3 likes

Voor mij is de hobby begonnen met een Invicta Pro Diver 8926

Daarvoor wel wat Emporia Armani horloges gehad. Maar de Invicta was de eerste stap richting een automatisch duikhorloge.

1 like

:see_no_evil: hahaha kwam hem laatst nog tegen, de band breekt bij iedere beweging. Compleet uitgedroogd/verteerd