Hoe juiste prijs bepalen

Hallo iedereen,ik ben nog steeds aan het orienteren voor een rolex datejust 39/41mm.
Liefst uit 2018 of 2019,maar hoe bepaal je nou de juiste prijs?op chrono24 bv staan veel horloges op die ik graag zou willen,maar de prijzen lopen uiteen voor dezelfde modellen.
Ik overweeg ook om het evt. nieuw te kopen maar dan betaal je per definitie al teveel denk ik.
Mijn budget is max 8500 euro,dus kortom welke datejust en uit welk jaar is qua prijs het best?
Ik ben echt een leek op horlogegebied en als iemand mij wijs maakt dat zelfs 10.000 een koopje is dan geloof ik dat ook nog.

Alvast iedereen bedankt

3 likes

Je zou bij een betrouwbare handelaar kunnen kopen zoals : https://www.crownguard.com/collection.html

6 likes

En hier sluit ik mij helemaal bij aan! Ramón @Crownguard ! Recht-door-zee, betrouwbaar en denkt oprecht mee met de klant. Zeer het aanbevelen waard. :+1::slightly_smiling_face:

1 like

:point_up:

Waarom niet gewoon bij de AD

Op de website van Rolex kan je zelf je DJ samenstellen en de prijzen zien. Dan zie je in 10 minuten tijd precies wat de nieuwprijzen van alle modellen/maten zijn. Kan je direct bepalen wélke je wil en welke prijs reëel is.

Nieuwprijzen geloof ik wel,maar meer de prijzen van gebruikte datejusts.
Dank jullie voor de tips,ik ga kijken op crownguard.

1 like

Het scheelt echt veel op die site,een stalen witgoud datejust uit 2019 wimbledon voor 8300euro.
Als ik hem samenstel via rolex zelf kost het dik 11.000euro
Toch vraag ik mij af hoe dat kan.

Hoeveel korting kan je meestal krijgen bij een nornale zaak?

List is 8.650 van dat model. Stalen heren Rolexen zul je geen korting meer op krijgen voorlopig.

Uhm…

Daar zijn al hele epistels over geschreven op deze website en vele andere. Korte samenvatting: het grijze circuit ‘kan’.