Hoe juiste prijs bepalen

Hallo iedereen,ik ben nog steeds aan het orienteren voor een rolex datejust 39/41mm.
Liefst uit 2018 of 2019,maar hoe bepaal je nou de juiste prijs?op chrono24 bv staan veel horloges op die ik graag zou willen,maar de prijzen lopen uiteen voor dezelfde modellen.
Ik overweeg ook om het evt. nieuw te kopen maar dan betaal je per definitie al teveel denk ik.
Mijn budget is max 8500 euro,dus kortom welke datejust en uit welk jaar is qua prijs het best?
Ik ben echt een leek op horlogegebied en als iemand mij wijs maakt dat zelfs 10.000 een koopje is dan geloof ik dat ook nog.

Alvast iedereen bedankt

3 likes

Je zou bij een betrouwbare handelaar kunnen kopen zoals : https://www.crownguard.com/collection.html

6 likes

En hier sluit ik mij helemaal bij aan! Ramón @Crownguard ! Recht-door-zee, betrouwbaar en denkt oprecht mee met de klant. Zeer het aanbevelen waard. :+1::slightly_smiling_face:

1 like

:point_up:

Waarom niet gewoon bij de AD

Op de website van Rolex kan je zelf je DJ samenstellen en de prijzen zien. Dan zie je in 10 minuten tijd precies wat de nieuwprijzen van alle modellen/maten zijn. Kan je direct bepalen wélke je wil en welke prijs reëel is.

Nieuwprijzen geloof ik wel,maar meer de prijzen van gebruikte datejusts.
Dank jullie voor de tips,ik ga kijken op crownguard.

1 like

Het scheelt echt veel op die site,een stalen witgoud datejust uit 2019 wimbledon voor 8300euro.
Als ik hem samenstel via rolex zelf kost het dik 11.000euro
Toch vraag ik mij af hoe dat kan.

Hoeveel korting kan je meestal krijgen bij een nornale zaak?

List is 8.650 van dat model. Stalen heren Rolexen zul je geen korting meer op krijgen voorlopig.

Uhm…

Daar zijn al hele epistels over geschreven op deze website en vele andere. Korte samenvatting: het grijze circuit ‘kan’.

Eigenlijk ongeveer hetzelfde antwoord. Ligt heel erg aan het model. Als er een wachtlijst is: 0% Op niet courante modellen ligt het een beetje aan je skills en aan de AD, en je relatie ermee etc. Ik hoor wel eens 10%, maar da’s ook maar uit de lucht gegrepen.

Wat een onzin. Het is geen Daytona.

1 like

Nee. Maar het is wel een stalen Rolex. :joy:

De prijs van een volledig nieuwe DJ (staal) bij een grijze dealer moet minimaal -15% zijn tegenover die van de Rolex site. Anders kan je beter de AD binnenlopen en 15% korting vragen. Wel zal het horloge dan op voorraad moeten liggen (of bij een ander filiaal) Het nieuwe DJ model zal wel wat lastiger worden dit jaar. Succes.

Dat is pas onzin. De Daytona is misschien de belichaming van de hype, maar een Sub, GMT, Sea- of Sky Dweller ga je echt geen korting op krijgen hoor. Voorlopig niet in ieder geval.

En de gewildere modellen van de DJ dus nu ook voortaan. Waar ik een jaar geleden nog korting kreeg op de Sub, enkele maanden geleden op de stalen DJ werd me mede gedeeld dat ook deze in de gewilde kleuren niet meer met korting verkocht worden.

In januari nog gewoon gelukt met de DJ :love_you_gesture:

Als ik 8.5K in de pot had zou ik echt naar andere merken kijken dan naar Rolex.
Niets ten nadele ervan maar er is zoveel mooiers te vinden voor dat geld…
Maar ja, je kunt op verjaardagen of feestjes dan niet tegen totaal onwetenden vertellen dat je een èchte Rolex hebt.
Het ontzàg van al die no brainers na je uitspraak is natuurlijk onbetaalbaar èn een instant boost voor je zelfvertrouwen. Dat dan weer wel, maar daar betaal je dan ook voor.

1 like

hoe minder hoe beter :sunglasses::sunglasses:

2 likes

Yup… in maart ook nog zelfs . Augustus 2018 lekkere korting op de Sub nog wel :wink:

Op dit moment is er bij veel dealers een wachtlijst voor de blauwe en rhodium datejust. Korting is dus inderdaad niet altijd meer aan de orde…