Hoe kan dit nou?

Hoi, Ik heb een vraag namelijk, momenteel heb ik 2 horloges op het oog waar voor ga sparen.

De rally kost rond de €570 op het net. De widowmaker rond de€180.

Nu zie ik toch regelmatig dat je via bepaalde websites, bijvoorbeeld de rally horloge voor rond de €60 kunt kopen.??Er word de certificaat bijgeleverd enz.

Ook op marktplaats zie ik bijvoorbeeld een nieuwe widowmaker rond de €70 verkocht worden.

Mijn vraag is: is dit echt?? Of zit er een addertje onder het gras?

Ik vind het in ieder geval erg raar.

Jullie?

1 like

Dit zijn die 2:

img_1641840329282

Ik vind €180 en zeker €570 best aan de prijs.

2 likes

Klopt dus misschien moet ik beter zoeken?

Die “prijzen” zijn fantasieprijzen. Daar worden ze nooit voor verkocht. Die prijzen staan er alleen zodat verkopers flinke kortingen kunnen voeren. Want korting worden mensen hebberig van. Een stomme verkoop tactiek, niet meer.

9 likes

Ok maar als ik bijvoorbeeld de Alpha Sierra bij bol bestel kost het me toch €180

Voor wat betreft die Rally: ik zou dan zelf eerder naar bijvoorbeeld de Seiko Speedtimer kijken:

11 likes

Niet doen dus! Je bent dief van je eigen portemonnee. Dit soort merken wordt ook niet nagemaakt en als het al zo is, verlies je er weinig aan omdat ze nauwelijks waarde hebben.

Helemaal in het begin van deze hobby maakte ik ook de fout door in de reclame van één of ander vergelijkbaar merk te trappen. Uiteindelijk nauwelijks gedragen en onverkoopbaar.

Tip: Of je koopt ze voor heel weinig of je spaart voor iets anders.

6 likes

Niet om lullig te doen maar dit zijn kwalitatief niet de beste horloges. Deze zijn hooguit 50-100 euro waard. Het is denk ik verstandig om door te sparen voor een gerenommeerd merk zoals Seiko, Citizen of Orient. Of wellicht kun je voor redelijk weinig geld een mooie gebruikte vinden op dit forum?

12 likes

Knip en plak merken uit China. Met zogenaamd hoge advies prijzen en altijd met meer dan 50% korting te krijgen. Trap er niet in. Zonde van je geld.

8 likes

Hier komt “Alpha Sierra” vandaan: https://www.brandfactory12.com/

En zeker die chronograaf … €570 voor een kwartschrono met mineraalglas en een onbekend uurwerk van een even zo onbekend merk.

3 likes

Die is ook super mooi! Dit type horloges hebben mijn voorkeur.

Wat betreft die Sierra en de rally, zijn dit kwalitatief slechte horloges dan?

Wat kost die Seiko dan?

Voor 70 euro lijkt het me niet slecht. Maar niet voor 570 of 180 euro.

3 likes

Dit lijkt me al meer waard voor het geld. Eerst die ik open. Check het blauwe gedeelte en je vindt nog veel meer

2 likes

Mijn bescheiden mening: koop deze horloges niet, het zijn imho plakmerken die kwalitatief niet echt best zijn.

Besteed je geld liever aan een goed horloge van een echt horlogemerk, hierboven wordt er al een getoond, zullen er nog wel meer volgen!

1 like

Dan zou ik persoonlijk nog helemaal niks kopen, en eerst eens wat informatie opdoen hier (en in het blauwe forum kijken).

2 likes

Laten we wel wezen, zo’n instap Seiko chrono zit nou ook niet zo super geweldig in elkaar.

Als het ontwerp je aanstaat dan zijn dit best OK horloges, maar wel voor onder de €100,- De hoge bedragen waarmee geadverteerd wordt zijn fantasie, hier worden ze niet voor verkocht en daarom kom je ze drie jaar later voor een paar tientjes tegen bij sites zoals VakantieVeilingen e.d.

2 likes

Vergeet beide horloges, het is rommel. Start met sparen en steek wat tijd hier in het forum. Lees veel en met centen eenmaal in de knip maak je betere keuzes.

3 likes

Ja ik moet nog heel veel leren over horloges en wat nou de “betaalbare” echte horloges zijn.

Dat weet ik dus nog niet. Maar die Sierra en rally zien er super uit maar als het Chinese troep is of wat dan ook dan laat ik het toch liever liggen.

Maar helaas zit ik in het bewind dus ben nogal blind door de mooi van horloges en de daarbij “laag” horende prijzen. :disappointed_relieved:

2 likes