Hoe kan dit nou?

Ik ga zeker veel lezen hier op het forum en ervaring opdoen.

5 likes

Dan zou ik het zeker niet uitgeven aan Chinese modehorloges.

Er staan trouwens wel wat horloges in jouw prijsklasse in het blauwe forum.

2 likes

Alle goedkope horloges worden in China gemaakt, Seiko, Citizen ook. En dan nog veel onderdelen zoals kasten etc van duurdere horloges ook. :woman_shrugging:

Wat een goed horloge is en wat je er aan uit wilt geven kun je uiteindelijk natuurlijk alleen zelf bepalen. Chinese “troep” is verleidelijk omdat het goedkoop is, en soms is dat prima. Zoek je iets met een rijke historie en wat nog voor generaties doorgegeven kan worden… tsja dan zit je gewoon tegen een heel ander prijskaartje aan te kijken. Als je dan een goedkoper Chinees horloge koopt laat je dan vooral niet oplichten door een merk als Alpha Sierra :+1:t2:

1 like

Dat is waar. Zou ik ook niet nemen, maar het was toevallig de eerste die ik zag. Nog eens: voor het budget van TS staat blauw vol van de kansen

1 like

En wat maakt dan dat Seiko (Chinees) beter is dan bijvoorbeeld een rally? Of is dit een te algemene vraag. Zoals ik het lees zijn het dus 2 Chinezen.

Ik zie wel al dat er veel meningen zijn over dat een klokje bij de ene goed is en bij de ander niet zo…

EDIT: wat is het verschil tussen de 3 blauwe kleuren van de horloge markt hier op het forum? Prijsklasses?

Dat klopt, maar lang niet alles dat in China gemaakt wordt is van dezelfde kwaliteit.

Daar heeft de oprichter van NTH ooit nog een mooi stuk over geschreven op Watchuseek.

2 likes

Wat ik juist zeg, het verschil tussen een Seiko voor 80 euro of een Alpha Sierra van 80 euro is ook weer helemaal niet zo groot.

Een robuust en zeer iconisch horloge

3 likes

Is per persoon anders.

Uiteindelijk wil je toch een

5 likes

Overigens, als je voor relatief weinig geld een leuke mechanische chronograaf wilt, waar je je ook nog eens op uit kunt leven met je reparatiehobby, dan moet je eens bij b.v. Watchunique naar de Seagull 1963 lijn kijken. Op MP staat er trouwens ook eentje voor (vraagprijs!) €130.

Verwacht niet dat die het tien jaar blijft doen, maar dan valt er ook nog wat te onderzoeken en (optimistisch gezien) te repareren.

Dat zei ik inderdaad; niet alles uit China heeft dezelfde kwaliteit (zoals ik al schreef, de oprichter van NTH heeft daar ooit een mooi verhaal over geschreven).

Overigens zit ik een beetje in de muziekinstrumenten en daar werkt het hetzelfde. Er komen zowel “saxophone shaped objects” als heel aardige middenklasse saxofoons uit China bijvoorbeeld.

1 like

Als dat gebeurd dan vieren ze een feestje op het hoofdkantoor van Plak inc. !

:stuck_out_tongue:

Ook voor €70,- hoort gewoon bij de kruitvat te liggen voor een tientje max.

Gewoon een instap chrono met SII uurwerk. Waar zie jij die voor veel minder dan 70 euro? :upside_down_face:

Ze hebben bij Alpha Sierra ook een blikje nep recensenten ingezet om de boel wat mooier te maken…lief hebers van spelfauten iemant?

Geen idee wat voor uurwerk erin zit, ik heb toevallig een vriend die ooit een periode totaal los is gegaan op VakantieVeilingen en watch2day etc.
De horloges in mijn handen gehad onder andere zo’n alpha sierra en het is echt heel slecht.

Ik heb een paar keer pech gehad met Seiko … moeilijk weg te spoelen :stuck_out_tongue:

Maar we zitten nu @Manu76 zijn topic te vervuilen, dus laten we daarmee stoppen :smiley:

1 like

Met een beetje zoeken 525-550, afhankelijk van welke kleur je wilt:

(Dit is bij www.olfert-co.de met kortingscode AKT1DESCR0)

2 likes

En daarom is dit forum nou slecht voor de portemonnee! :joy:

4 likes

Ik heb zo’n Rotorcraft een keertje gehad (een Airboss), volgens mij als onderdeel van een inruil, maar dat spul mag niet teveel kosten. Ik zou echt het advies volgen om voor iets anders leuks te kijken al dan niet gebruikt.

Verwacht misschien wel dat die het tien jaar doen .Als we dan even afstand nemen van de China-hetze en proberen meedenken waarom raden we geen Russen aan
(Poljot -Vostok-Amphibia-Kommandirski)?Daarvan zijn wat oerdegelijke binnenwerkjes bekend (3133?) die maar om de tien jaar een onderhoud nodig hebben. We blijven dan wel weer het rode gevaar steunen :rocket: :face_vomiting: :wink:

1 like