Hoe kan dit nou?

Ik heb Manu al een PM gestuurd over een Rus :wink:

3 likes

Ik beleef een hoop plezier aan een Timex Q Reissue. Timex heeft veel betaalbare modellen met uiteenlopende ontwerpen. Bij Zalando staan er nu een hoop in de sale. Wellicht dat je daar iets moois tussen ziet. Kwalitatief ook prima spul!

Ik vind deze ook wel aardig trouwens (maar niet aardig genoeg om te kopen):

Kijk anders eens op Ali, leuke Chinese horloges let veelal een seiko uurwerk. Zijn meestal hommages, en kosten rond de 100 euro, meer dan genoeg en denk kwalitatief beter dan die alpha sierra en Rotorcraft troep.
Check bv eens pagani design.

Dank voor jullie antwoorden.

Ik heb laatst een mooie Sugess gekocht:


Kosten: € 153,-
Kwalitatief prima.

5 likes

Da’s ook een hele mooie.

Kijk eens bij Vostok. Dan heb je voor 7 tientjes een mechanisch uurwerk, 200mtr waterdichtheid en een degelijkheid van een oude Sovjet tank.
Ik zweer dat er haast geen betere prijs/kwaliteit verhouding bestaat maar het moet wel je ding zijn natuurlijk.

4 likes

I beg to differ. 100m WR, en met uitzondering van het glas, wat al een keer vervangen moest, is dit ding onverwoestbaar. Ik doe zes a zeven jaar met een batterij, hij heeft al ongelofelijk veel op z’n donder gehad, en hij kostte destijds bij Harrods maar 180 ballen, nota bene. En Harrods was destijds niet de goedkoopste aanbieder van wat dan ook.

Maar goed,

Voor 70 ballen kun je je geen buil vallen, dat klopt. Maar voor die doekoe pak ik liever een horloge van een normaal merk. Ik denk aan zo’n Timex indiglo dingetje. Zelfs in chronografen verkrijgbaar:

Nog beter: Voor 89 ballen scoor je een Casio Edifice.

100m waterdicht, goedkoop als de hel, met goeie lume. En van een normaal merk.

1 like

Dit zijn nou 2 hele mooie horloges!

Waarom?

Na een Aziatisch merk zou ik eerst eens zwaar over m’n budget nadenken. Als ik de TS goed begrepen heb heeft ie het niet breed, dus “een paar meier” is even een dingetje voor de goede man.

Maar als jij een paar barkies uit kunt geven aan een horloge kom ik nog steeds op hele passabele Aziaat uit. En voor wie een paar doezoe kan verspijkeren is daar The Citizen, Grand Seiko en Kurono.

Van 50 - 50.000 Euro kun je prima terecht bij Aziaten.

En laten we eerlijk zijn… Ik heb vier en een half barkies aan een Hamilton uitgegeven, en het kristal is zo spiegelend dat ik er dagelijks moe van wordt. Dan heb ik voor vijf en een half barkies liever m’n Alpinist met AR coating. Da’s een beter horloge.

3 likes

TS: Ik bied mijn verontschuldigingen aan voor de manier waarop dit topic uit de bocht is gevlogen.

Casio, Timex, Citizen, Orient, Seiko en soms zelfs entry level Tissot zijn prima horloges voor bescheiden bedragen. Neem liever zo iets dan een plakmerk.

Er is niets mis met Japanse horloges, en iedereen die Zwitserland op het schild wil heisen zou er even bij stil kunnen staan dat Zwitserland ooit een bolwerk van replica-fabricage was waar ze Engelse en Franse horloges na bouwden. :slight_smile: Niks mis met Zwitserland, mensen. Maar het is geen eenhoorn of unieke sneeuwvlok, dat land.

Verder laat ik alle weird flex, micro-fitties en misplaatste piswedstrijdjes even links liggen, dus ik stel voor dat je dat ook doet. Merk wel op dat het me niet gezond lijkt om in dit gremium over je ex vrouw te beginnen, want dit is geen gezonde of veilige omgeving voor dat soort discussies.

Ik wens iedereen veel wijsheid toe hier.

5 likes

Holyshit, wat zitten sommigen hoog in hun emotie tijdens het reageren. Het is een horlogeforum jongens. Hou het een beetje luchtig en probeer jezelf niet te kwetsbaar op te stellen, niet alleen voor de anderen maar vooral voor jezelf.

Ontopic: ik zou nogmaals Vostok willen aanraden als je voor een goede prijs/kwaliteit verhouding wilt gaan. Of kijk anders eens naar een “retro” Casio. Iconische horloges die bijna iedereen wel weet te pruimen. Ik ben in ieder geval blij met de mijne :hugs:

Of als je geen buil wilt vallen een G-SHOCK.

Of een knipoog naar de arcade spellen uit de '80’s.

5 likes

@RobH, wat kost deze?

De Seiko SBTR027 is ook erg mooi :wink:

2 likes