Hoe kan dit nou?

Als dat gebeurd dan vieren ze een feestje op het hoofdkantoor van Plak inc. !

:stuck_out_tongue:

Ook voor €70,- hoort gewoon bij de kruitvat te liggen voor een tientje max.

Gewoon een instap chrono met SII uurwerk. Waar zie jij die voor veel minder dan 70 euro? :upside_down_face:

Ze hebben bij Alpha Sierra ook een blikje nep recensenten ingezet om de boel wat mooier te maken…lief hebers van spelfauten iemant?

Geen idee wat voor uurwerk erin zit, ik heb toevallig een vriend die ooit een periode totaal los is gegaan op VakantieVeilingen en watch2day etc.
De horloges in mijn handen gehad onder andere zo’n alpha sierra en het is echt heel slecht.

Ik heb een paar keer pech gehad met Seiko … moeilijk weg te spoelen :stuck_out_tongue:

Maar we zitten nu @Manu76 zijn topic te vervuilen, dus laten we daarmee stoppen :smiley:

1 like

Met een beetje zoeken 525-550, afhankelijk van welke kleur je wilt:

(Dit is bij www.olfert-co.de met kortingscode AKT1DESCR0)

2 likes

En daarom is dit forum nou slecht voor de portemonnee! :joy:

4 likes

Ik heb zo’n Rotorcraft een keertje gehad (een Airboss), volgens mij als onderdeel van een inruil, maar dat spul mag niet teveel kosten. Ik zou echt het advies volgen om voor iets anders leuks te kijken al dan niet gebruikt.

Verwacht misschien wel dat die het tien jaar doen .Als we dan even afstand nemen van de China-hetze en proberen meedenken waarom raden we geen Russen aan
(Poljot -Vostok-Amphibia-Kommandirski)?Daarvan zijn wat oerdegelijke binnenwerkjes bekend (3133?) die maar om de tien jaar een onderhoud nodig hebben. We blijven dan wel weer het rode gevaar steunen :rocket: :face_vomiting: :wink:

1 like

Ik heb Manu al een PM gestuurd over een Rus :wink:

3 likes

Ik beleef een hoop plezier aan een Timex Q Reissue. Timex heeft veel betaalbare modellen met uiteenlopende ontwerpen. Bij Zalando staan er nu een hoop in de sale. Wellicht dat je daar iets moois tussen ziet. Kwalitatief ook prima spul!

Ik vind deze ook wel aardig trouwens (maar niet aardig genoeg om te kopen):

Kijk anders eens op Ali, leuke Chinese horloges let veelal een seiko uurwerk. Zijn meestal hommages, en kosten rond de 100 euro, meer dan genoeg en denk kwalitatief beter dan die alpha sierra en Rotorcraft troep.
Check bv eens pagani design.

Dank voor jullie antwoorden.

Ik heb laatst een mooie Sugess gekocht:


Kosten: € 153,-
Kwalitatief prima.

5 likes

Da’s ook een hele mooie.

Kijk eens bij Vostok. Dan heb je voor 7 tientjes een mechanisch uurwerk, 200mtr waterdichtheid en een degelijkheid van een oude Sovjet tank.
Ik zweer dat er haast geen betere prijs/kwaliteit verhouding bestaat maar het moet wel je ding zijn natuurlijk.

4 likes

I beg to differ. 100m WR, en met uitzondering van het glas, wat al een keer vervangen moest, is dit ding onverwoestbaar. Ik doe zes a zeven jaar met een batterij, hij heeft al ongelofelijk veel op z’n donder gehad, en hij kostte destijds bij Harrods maar 180 ballen, nota bene. En Harrods was destijds niet de goedkoopste aanbieder van wat dan ook.

Maar goed,

Voor 70 ballen kun je je geen buil vallen, dat klopt. Maar voor die doekoe pak ik liever een horloge van een normaal merk. Ik denk aan zo’n Timex indiglo dingetje. Zelfs in chronografen verkrijgbaar:

Nog beter: Voor 89 ballen scoor je een Casio Edifice.

100m waterdicht, goedkoop als de hel, met goeie lume. En van een normaal merk.

1 like

Dit zijn nou 2 hele mooie horloges!

Waarom?

Na een Aziatisch merk zou ik eerst eens zwaar over m’n budget nadenken. Als ik de TS goed begrepen heb heeft ie het niet breed, dus “een paar meier” is even een dingetje voor de goede man.

Maar als jij een paar barkies uit kunt geven aan een horloge kom ik nog steeds op hele passabele Aziaat uit. En voor wie een paar doezoe kan verspijkeren is daar The Citizen, Grand Seiko en Kurono.

Van 50 - 50.000 Euro kun je prima terecht bij Aziaten.

En laten we eerlijk zijn… Ik heb vier en een half barkies aan een Hamilton uitgegeven, en het kristal is zo spiegelend dat ik er dagelijks moe van wordt. Dan heb ik voor vijf en een half barkies liever m’n Alpinist met AR coating. Da’s een beter horloge.

3 likes