Maar het bandje laat zich niet korter maken. Er lijken wel sleuf schroefjes in te zitten aan 1 kant van het bandje maar die laten zich niet los draaien.
Toevallig dezelfde rookie mistake gemaakt twee weken geleden. De pushpins zijn aan 1 kant gesplitst waardoor het een schroefje lijkt. Als je aan de andere kant (de niet-gesplitste kant) drukt komt ie er uit. Is dus een pushpin
Ten eerste, je hoeft je niet te verontschuldigen dat het geen Rolex is
Als jij dit horloge mooi vind, is het belangrijkste, want jij draagt hem. Rolex is maar een merk, niks speciaals aan.
Evengoed, het zijn pennetjes, je moet aan de kant drukken waar de pen NIET gespleten is, dan komt de gespleten kant eruit, en kan je voorzichtig het pennetje eruit trekken.
Bij het in elkaar zetten, de dichte kant eerst het gaatje weer in, dus precies zoals die er uit kwam.
Maar dat een horloge niet duur is, maakt de hobby niet minder leuk. Er zijn veel meer mensen die genieten van vriendelijker geprijsde horloges, dan dat er mensen zijn die genieten van hun dure horloges in een kluis, met de gedachte dat ze deze niet durven te dragen om diverse redenen.
Geniet gewoon van je horloge, das het belangrijkste, er is geen reden tot jezelf verontwaardigd te voelen omdat het geen Rolex of een ander veel te duur orgel is.
Een van de voor mij meest waardevolle horloges in de collectie. Waarde bij verkoop zou nihil zijn.
Maar dit was het zakhorloge van mijn grootvader.
Ik heb de monetaire waarde meermaals uitgegeven om het ding weer werkend te krijgen.
Het hoeft geen duur merk te zijn om waardevol voor jou te zijn. Daar kan veel meer achter zitten.