Hoe kan ik erachter komen of een verkoopadres betrouwbaar is?

Ik wilde net concreet een vraag stellen over een online aanbieding die ik gezien had (omdat mijn winkel in Utrecht geen Omega meer mag bestellen en omdat het een goede aanbieding lijkt). Er kwamen meteen vlaggen en ik kan zelf er niet goed achter komen wat ik fout doe. De post heb ik maar verwijderd.

Kan iemand mij, zonder de flaggen/vlaggen, uitleggen hoe ik dit het beste aanpak?
Of misschien mag het niet wat ik vraag? Dan hoor ik dat ook graag. Hoe kom ik er dan achter of ik geen risico loop bij een online aankoop? Ik meen hier en daar toch wel eens iets gelezen te hebben over tevredenheid van bedrijven…

2 likes

Tik op Google naam in van de winkel. Dit icm gezond verstand.

Naam van de shop icm reviews invoeren bij Google.
En wellicht heeft het bedrijf ergens een fysieke winkel?
Tot slot: als de aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan…

Je moet natuurlijk logisch denken…

Wat is de MSRP, wat/wie moet de winkel betalen?
Wat is doorgaans de korting?
Nog steeds rendabel of lijkt de korting net iets te netjes?
Discounten ze vaker of op andere modellen en is dit wel in de lijn der verwachting?
Mankeert er iets aan?
Je kan op de KVK website/app een paar bedrijven opzoeken - free of charge. Als dit dan een braak liggend terrein is, tja.

Als ze echt alleen maar online verkopen en vaag doen over ophalen, red flag.

Want geloof me die mensen verkopen doorgaans niet voor de lol.

1 like

Naast horloges is het afzeiken en vlaggen van andere leden hier kennelijk een erg grote hobby van sommige hier aanwezigen, harstikke jammer is dat.

Wat je vraag betreft , wellicht is het interessant voor je, omdat je een Omega zoekt, te googlen op Juwelier Van Willegen in Rotterdam. Dit adres bestaat heel erg lang maar stopt er nu mee en heeft uitverkoop op hun collectie, waaronder Omega. Een heel fatsoenlijk en betrouwbare hooggeschreven adres is dat. ( ps uit ervaring weet ik dat bij persoonlijk leuk contact in de winkel een hoger kortingspercentage mogelijk is dan die op hun site aangeven)

Succes en laat de vlaggers en azijnpissers hier maar links liggen, en geniet van het overgrote merendeel harstikke leuke aardige en behulpzame liefhebbers hier.

12 likes

Ervaringen plaatsen, of het vragen erom ligt nogal gevoelig omdat er in het verleden enkele problemen waren met bedrijven die er niet blij mee waren dat er hier (uiteraard negatieve) uitingen waren over deze bedrijven.
Waarschijnlijk vandaar de vlaggen op jou vorige post.

Zie ook hier het bericht vd forumleiding:

3 likes

ah, okay, dat snap ik

1 like

Super bedankt voor de tip. Weer eentje die afscheid moet gaan nemen van Omega helaas. Jammergenoeg heeft hij precies niet de gene die ik wil (en ze mogen ook niet meer bestellen).

1 like

Kijk ook eens op Chrono24, er zijn meer juweliers die gedwongen afscheid moeten nemen van Omega…

Trust pilot raadplegen voor betreffend bedrijf. Bij teveel negatieve reacties blijven zoeken. Of gewoon naar een winkel.

1 like

Jazeker: bestellen en geld overmaken, krijg je wat je besteld hebt dan is het een betrouwbaar adres, krijg je niets dan niet.
Eigenlijk heel simpel dus :crazy_face:
Peanut-butter-jelly-time

2 likes

d9281caf-94cc-49bd-a9d7-74bd3f69737f_text

1 like