Aanpassing Ervaringendeel

Beste leden,
We hebben besloten het Ervaringendeel van het forum te beperken tot ervaringen met leden van het horlogeforum.
Waarom.
Vanuit de anonimiteit van de gebruikersnaam worden soms uitspraken gedaan over bedrijven, ondernemers of (nieuwe) merken die op zijn zachtst gezegd schadelijk kunnen zijn voor degene waar een uitspraak over wordt gedaan.
Ook worden dergelijke uitspraken soms op het forum gedaan om een geschil kracht bij te zetten (“als je het niet oplost naar mijn zin, dan zet ik het op het forum”) maar te vaak is het smaad of laster.
De afgelopen jaren hebben wij vele vorderingen en claims van horlogemerken en bedrijven moeten beslechten. Wij hanteren dan het standpunt dat als een (anoniem) lid een andere (vaak kvk ingeschreven) partij beschuldigt, wij niet opdraaien voor de gevolgen van deze uitspraak. Dat betekent dat wij de partij in contact brengen met het betreffende lid, óf het lid en de uitspraak verwijderen.
Klinkt eenvoudig, maar ook dat leidt te vaak tot gedoe en vaak eindeloze discussies. Het lid wil zich niet bekendmaken, de beschuldigde partij stuurt ons toch alvast rekeningen etc etc.
Wie in dat geval gelijk heeft, is daarbij niet relevant.
Omdat de wereld door het internet echter steeds kleiner wordt en ook hier inmiddels gewoon rechten en plichten gelden hebben wij besloten het anders te gaan doen.
Op het forum mogen vanaf nu alleen nog maar ervaringen worden gedeeld met betrekking tot transacties van artikelen die tussen leden van het horlogeforum hebben plaatsgevonden.
Dus geen recensies over ebay,- chrono24,- marktplaats- of gerenommeerde verkopers buiten het forum.
Ook niet in de andere delen van het forum, want ook daar zien we vaak partijen beschuldigd worden van oplichting.
Overigens hebben genoemde verkoopkanalen allemaal een eigen deel om recensies kwijt te kunnen en zijn er zelfs speciale websites die zijn ingericht om ervaringen te kunnen delen.
Hiermee zetten we het groene deel ook weer open voor tl-1 leden. We lopen nog wel het risico dat ze speciaal lid worden om een negatieve ervaring over een bedrijf te posten, maar een paar vlaggen is voldoende om het bericht weer te verwijderen. Het lid doe ik dan nog wel. :wink:

15 likes

Up…

3 likes