Bij een officieel servicecentrum wel.
OK, dank Peter.
Ha ok, ja dat weet ik, ik dacht dat je misschien een speciale tool nodig had ofzo.
Bij ome Ali;
Professional Watch Waterproof Tester 6 ATM 2 Watches Case Resistance Pressure Test Machine Watchmaker Watch Repair Tool
Het testen is het probleem niet. Zat adresjes die het kunnen doen.
Maar moet eerlijk bekennen dat ik laatst in het water sprong met de Submariner, die is nu 2 jaar oud.
Tot ik erna ff over nadacht en las dat je elk jaar moet testen. Op de een of andere manier denk ik dan, kom op zeg. Moet toch makkelijk kunnen, zo’n pakking is na 2 jaar echt niet verrot.
Of heeft iemand hier een horror verhaal over zijn niet al te oude diver?
Nee joh. Kan prima.
Je horloge kan in theorie ook lek geraken een week na je watertest.
Een sub zit goed in elkaar hoor.
Ja dat dacht ik dus ook.
De GMT is eind 2017 geserviced, die ga ik toch even laten testen. Niks vervelenders dan op vakantie je horloge op je bedje of in de tas te moeten laten liggen als je gaat zwemmen.
Het vertrouwen van Rolex eigenaren in hun horloges lijkt wel omgekeerd evenredig met de kwaliteiten die ze aan hun toolwatch toedichten…
Eind 2017 geserviced. Dat is dus nog geen 3 jaar geleden.
In dit geval, geen Rolex service. Maar een service bon van een Italiaanse dealer.
Horloge is trouwens 16 jaar oud, dit was servicebeurt nummer 3.
Het had anders geweest als ik hem zelf had laten servicen. Een officiële Rolex beurt, no worries. Dan had ik zo het water in gesprongen.
Dat is dus Wesseling en Vreeker te Alkmaar zijn erkent Omega rep.
En zijn goed breng er al mijn horloges Duikers !
Ik zie weinig serieuze antwoorden hier. Ik wil ook graag mijn 2 jaar oude Omega PO laten testen. Is dit ieder jaar nodig? En een juwelier hier in de buurt vraag 40 euro en stuurt deze dan op naar een Omega erkende horloge maker. Is dit een normale prijs?
Welnee. Een horloge met bouwjaar 2020 hoef je echt niet te laten testen. Gewoon lekker het water mee in gaan. Daar zijn de horloges voor gemaakt.
Wanneer is hij voor het laatst geserviced? Horloge is uit 2006 dus modern. Als het al lang geleden is, wegbrengen voor een servicebeurt. Een goede horlogemaker test na service altijd de waterdichtheid en dit kost verder amper tot niks.
Maar wat wil je precies met je horloge gaan doen als ik vragen mag? Zwemmen, douchen, door de regen lopen, of alleen je handen wassen?
Nee man! 2020 is niks. Gewoon wachten tot de volgende service beurt. Goede horlogemaker test na service altijd de waterdichtheid.
Er zijn juweliers die ter plekke het kunnen doen, bv in mijn geval Pertijs Breda, ik denk dat Martens Maastricht het ook kan maar S&C waarschijnljk niet. Vaak net zoals stalen band op maat maken zonder kosten. volgens mij kan @PeterLC dit ook voor je doen en goedkoper.
Ik heb het geluk in Noord Limburg te wonen. Hier zijn weinig horloge makers en al zeker geen Omega service punten.
In Maastricht is genoeg te vinden
Maastricht is Zuid-Limburg nog zeker een uurtje rijden. Heb ik niet zoveel zin in voor een testje te laten doen. Dan kan ik beter die vier tientjes betalen.
Moet er ook wat voor over hebben hé
Haha dat is waar. Maar als ik hier de reacties zo hoor kan het nog even wachten. Het enige wat ik ermee wil doen is er mee in het zwembad springen en misschien in de zee. Vooral omdat ik hem dan nergens hoef te laten liggen.