Valt reuze mee hoor. Ik kan hier testen tot 75% vacuum en 6 bar overdruk. Pakkingen worden lastiger. @HetKlokje, vraag het even aan Andre, @Horloge24. Die heeft ook de goede pakkingen voor je, mocht dat nodig zijn.
Zoals ik zei, ik hou me aanbevolen, welke horlogemaker kan duikhorloge testen op waterdichtheid.
6 bar overdruk, betekent dat 60 meter? Ik snap best dat nagenoeg iedereen onder ons niet 60m diep gaat maar - uit curiositeit- als je het wil garanderen tot dat niveau dan kan je dat testen?
Ja de naam Mudmaster was al bezet.
Veel te duur joh opsturen naar Omega, en dan zeker ook langer moeten wachten ook nog! Een goeie horlogemaker moet er vast en zeker eentje in huis hebben…
Ik kan het doen, maar woon in België…
Toch, van tog krijg ik schuim op de bakkes, da’s m’n ocd, sorry.
Maar de willekeurige test tot 10 bar bij de willekeurige horlogemaker klinkt prima, verder. Ik zou het doen.
Kunt zelf ook een Elma opsnorren, maar da’s duurder.
De echte doe-het-zelfer kennie zonder de gamma!
Ik ga niks garanderen als ik niet ook de glaspakking kan vervangen, en dat laatste kan ik niet. Bij een 14 jaar oud horloge zit dat er wel aan te komen.
zo snel ben je niet Jelle
Maakt dat deel uit van een reguliere onderhoudsbeurt?
Waarom niet?
Licht ook een beetje aan waar je woont.
Ik ben niet Omega-gecertificeerd. Het is toch wel algemeen bekend dat die geen onderdelen leveren als je dat niet bent…?
Bij een officieel servicecentrum wel.
OK, dank Peter.
Ha ok, ja dat weet ik, ik dacht dat je misschien een speciale tool nodig had ofzo.
Bij ome Ali;
Professional Watch Waterproof Tester 6 ATM 2 Watches Case Resistance Pressure Test Machine Watchmaker Watch Repair Tool
Het testen is het probleem niet. Zat adresjes die het kunnen doen.
Maar moet eerlijk bekennen dat ik laatst in het water sprong met de Submariner, die is nu 2 jaar oud.
Tot ik erna ff over nadacht en las dat je elk jaar moet testen. Op de een of andere manier denk ik dan, kom op zeg. Moet toch makkelijk kunnen, zo’n pakking is na 2 jaar echt niet verrot.
Of heeft iemand hier een horror verhaal over zijn niet al te oude diver?
Nee joh. Kan prima.
Je horloge kan in theorie ook lek geraken een week na je watertest.
Een sub zit goed in elkaar hoor.