Er is voor de OP maar een optie hoor:
Wel je kaartjes in de kleur bone en lettertype Sillian Rail.
Goeie vraag @P.Bateman,
Ik vraag mezelf dat ook wel eens af. Ik heb een aantal modellen en hou rekening met wat ik draag voor welke gelegenheid. Het is maar de vraag of het wordt gezien inderdaad, maar het gaat vooral om hoe je jezelf voelt. Als je een Rolex draagt in een verkeerde setting ben je zelf ook minder op je gemak en ga je wellicht wat onzekerder je meetings in. Belangrijke tip dus: zorg dat je zelf op je gemak voelt dan kom je zelfverzekerder over en dat is goed voor zaken. We dragen horloges vooral voor onszelf, maar stiekem ook voor een ander. Succes!
ja, ik houd hier rekening mee.
Zeker tijdens de eerste ontmoetingen draag ik geen horloge wat ‘kostbaar’ kan overkomen. Ik wil voorkomen dat potentiële klanten denken: ah, daar betaal ik voor.
Als aangegeven, veel mensen zullen de waarde van een horloge niet snel weten.
Maar ook waar, als je aankomt met een grote auto en een dik horloge denkt de klant al snel ‘daar moet ik zeker voor betalen’, terwijl het in andere landen een teken is van dat je succesvol bent.
Vind de opmerking van @Wristshot_quest wel passend, als je twijfelt, dan slinger je de eerste ontmoeting wat anders om de pols. Dat doe ik vaak op algemene events, trips, iets minder low-key.
Maar laat het je niet tegenhouden, je draagt het horloge als liefhebber.
Een lange is 18cm +
.
Kijk even naar de OP zijn username
Citaat[quote=“TheWornWatch, post:5, topic:451055”]
Wel je kaartjes in de kleur bone en lettertype Sillian Rail.
[/quote]
Oh my god, it even has a watermark
Mijn beste,
Tja,
Gelukkig de mens die wijsheid vindt, de mens die inzicht verkrijgt!!
Want men kan beter inzicht verwerven dan zilver, beter wijsheid winnen dan goud.
Zij is waardevoller dan koralen en geen van uw kostbaarheden komt haar nabij.
Probeer derhalve zorgvuldig omgaan met alles en iedereen wat je is toevertrouwd,
zodat je een leven in de juiste maat kunt leiden.
Dagelijks een moment te kiezen om even gas terug te nemen
even tot inkeer te komen
je leven onder de loep te nemen
na te denken over jezelf en anderen,
je verhouding tot je directe omgeving en de wereld!!
Dat hangt toch niet alleen af van een Horloge??
Ik begrijp wel dat het Ego dan wellicht iets sterker is,
dat je, je misschien minder onzeker voelt.
Maar toch,
Orologio Signaturis Temporis
Ik houd er tegenwoordig meer rekening mee dan vroeger (5 tot 7 jaar geleden). Tegenwoordig herkent elke knuppel een nieuwer type Rolex en bestempelt die als ‘duur’. Vervolgens komen alle conclusies en vooroordelen zoals hierboven al zijn gegeven om de hoek kijken.
Ik kies er daarom voor om in een zakelijke setting (al dan niet met klanten) een minder opvallend horloge te dragen. Voor mij is dat vaak een Omega Speedmaster (die ik daarom ook wel de Volvo in mijn horloge collectie noem).
Recent heb ik om dezelfde reden ook een Ebel aangeschaft. Heerlijk horloge waar je niemand onbewust mee voor het hoofd stoot!
Een vintage horloge (ook Rolex) voel ik mij vaak ook wel comfortabel bij. Een liefhebber zal het opmerken en er een gesprek over aanknopen. De rest van de wereld ziet gewoon een oud horloge…
Misschien handig om het soort werk en/of de aard van een meeting in ogenschouw te nemen?
Verschillende branches zullen verschillend reageren op een luxehorloge. Daarnaast zal het dragen van een gouden DD bij een slecht nieuws gesprek met een bestaande klant misschien anders overkomen dan een acquisitie gesprek waar de CEO/CFO 15x modaal verdient.
Helemaal mee eens.
Andersom heb ik het ook meegemaakt. Bij een zakenrelatie, door wie wij regelmatig werden uitgeknepen qua prijs, zouden we een stuk meerijden in zijn auto. Lopende naar zijn auto, zei hij dat hij maar een kleine auto had. Wat bleek, een zwaar uitgebouwde Porsche Cayenne. Dan is de perceptie al snel dat iemand teveel verdient aan jou. Hij droeg overigens een Omega Seamaster.
Zelf speel ik voor mijn gevoel op safe met mijn Aqua Terra. Een Rolex vind ik mooi, maar voor mijn gevoel te patserig.
Lastig als horlogefanaat. Ik merk dat ik vaak naar mijn horloge kijk en indien de temperatuur het toelaat ook snel mijn mouwen opstroop…
Helemaal mee eens! Duurdere horloges laat ik bij dat soort ontmoetingen links liggen.
Sowieso goed om na te denken over het type horloge ook. En subtiel horloge kan duur zijn, maar niet heel duur ogen.
Mooi geschreven @Tissot62 . Ik waardeer een tekst te lezen van een welbespraakt persoon. Zagen we dat maar wat vaker op het net. Dank!
Ik heb als freelance developer op inhuurbasis al voor redelijk wat grote bedrijven op de data afdeling gewerkt. Kan bevestigen dat rijwel niemand het ziet, een enkeling wel en kan het dan vaak wel waarderen als je m gewoon niet draagt als een eikel. Meestal vermijd ik toch ook Rolex voor intakes en kennismakingsdagen, gewoon voor het idee.
Don’t touch the watch
Het hangt helemaal af van de setting hoe de meeting in gaat. Ben je daar op eigen verzoek of hebben ze jou gebeld?
Tijdje terug zag ik op een video dat onze CEO een Master GMT II droeg. Mijn enige gedachte was, jammer, je had zoveel beters en mooiers kunnen krijgen voor dat geld.