Hoe komt een horloge (zakelijk) over?

Je hebt gelijk.
Je moet tegenwoordig een boven-modaal inkomen hebben wil je privé met die gele rups reizen.

2 likes

Gek. Tis net alsof daar een verband tussen zit :thinking: :grin:

Die zijn rete exclusief man. Veel zeldzamer dan een ordinaire auto :clown_face:

1 like

Mooie regio !

Het ligt in Småland, het dorpje waar ik woon ook :slightly_smiling_face:

En nu weer on topic, geduldig wachtend tot de eerste

zich aandient in dit topic.

3 likes

Best grappig want dat is ook mijn perceptie op een aqua terra. Ik heb er nog nooit een schele reactie op gekregen van vrienden, familieleden en kennissen die dat wel zouden doen op een herkenbare Rolex.

Anderzijds heb ik wel al klanten gehad die het horloge complimenteerden en/of aangaven dat ze wisten dat het een Omega was. Altijd op een positieve manier.

Gegeven wat ik zo om me heen zie aan Gixxers en petten met opgevoerde bakken: Nee.

Ik zou bijna durven zeggen dat de kunde en verantwoording afnemen al naar gelang het vermogensfetisjisme groter wordt. Dat geldt in het verkeer, maar lijkt zeker ook in bestuurlijk opzicht waar.

1 like

Is dit een gewone maand of een met vakantiegeld / 13e maand erbij?

1 like

Hmm, auto / motoren en vermogen is ook een grote hobby van me.

En wat me vooral opvalt is dat mensen die er geen directe persoonlijke ervaring mee hebben er een sterke aversie tegen hebben, zonder een eigen referentiekader.

Ik geef je een voorbeeld uit eigen ervaring, zo’n 15 jaar geleden reed ik met een vriend meer met zijn Nissan met 825 pk, waarvan uk dacht 'oncontroleerbaar & levensgevaarlijk '!

Nou niet dus, voor veilig en vertrouwd, later ook op gedasn met het dubbele van dat vermogen, hetzelfde veehaal, voelde veilig & gecontroleerd

Het is vooral wat mensen zich ‘voorstellen hoe iets is, zonder zelf te ervaren wat zo iets is’…

Dit is ongeveer 2/3 modaal. Dat is inclusief alles

Wat een quatsch. Een hoop mensen kunnen zich gewoon niet beheersen en zorgen alleen voor overlast. Met die dingen moet je lekker over het circuit rammen of over de autobahn.

4 likes

Vergeet niet dat het ook heel verbindend kan werken als je als liefhebber een andere liefhebber tegenkomt, dus een mooi horloge kan ook zakelijk goed werken in een Hollandse setting.

En de ene Rolex is de andere niet. Ga je voor iets vintage, in staal, in een relatief klein formaat, waar de kenner van weet dat het iets bijzonders is, dan is dat heel wat anders dan een Daytona. Ga je voor een Nautilus of Royal Oak, dan heeft dat ook een bepaalde lading.

Kortom: het hangt er m.i. nogal vanaf :slight_smile:

1 like

Kan gewoon, boardroom overleg :sunglasses:

6 likes

Mooie pennen, ook.

1 like

Tnx,
Delta Spaccanapoli En een pelikan M1000

2 likes

Nice. Smooth nibs, die pelis. Dacht even dat die andere een Esterbrook of een Edison was.

1 like

Klopt helemaal. Ik heb met m’n 400 al ‘t meest in de gracht gelegen van al m’n motoren en met de 1290 rij ik er op de openbare weg een 250 niet af als de piloot wat kan sturen.

Vermogen is niet relevant, mijn T7 heeft meer dan genoeg power. Karakter is belangrijk voor de rijervaring, dus ik ga maar eens een 4cil proberen. Lijkt me niets, ben benieuwd.

Wat de klant ervan vindt zal me worst wezen.

Oh ja, horloges.

2 likes

Dat is dan ook een heel mooi model.

1 like

Stop met dromen over die Rolex! Ik ga graag een ruil met je aan :slight_smile:

1 like

Hoewel ik niet in de handel zit, denk ik toch ook bij collegae of het bezoeken van mensen buiten het instituut ook wel een beetje na over wat ik aan en om doe. Dat is toch ook afhankelijk van de relatie (als die al bestaat) en internationaal ook nog bijvoorbeeld over de mogelijke perceptie van sociaal- economische verschillen. Dat gezegd heb ik geen kolossaal dure stukken en draag zeer weinig bekende merken, dus gaat het haast meer om eventuele opvallendheid of een nette professionele indruk. Waarschijnlijk maak ik me om werkelijk niets te druk.

3 likes

Dat denk ik ook. Uiteindelijk telt naast wat men inhoudelijk overbrengt hooguit de overall indruk wat mee. En een horloge is daar maar een heel klein stukje van voor degene die hem überhaupt opmerkt. Tenzij het zo overheersend is dat het horloge het enige is wat blijft hangen. Net zoals een pak in paarse tijgerprint of een zwaailicht op je hoofd ietwat af kunnen doen aan het overbrengen van je boodschap.

2 likes

Too much?

1 like