De eerste indruk is leidend in den beginne. Ego wordt versterkt door attributen met door anderen toegekende waarden. Wanneer die waarde ongewis, onbekend of on(der)gewaardeerd is, blijft ego naakt. M.a.w. @Tissot62 ga ik daarin gedeeltelijk met je mee. Een eerste indruk is alleen wat lastiger weg te poetsen als die niet goed is.
Een gouden Rolex is wat smakeloos in de gemiddelde zakelijke meeting. Zoals ik in de meeste reactie lees is, in welke cultuur dan ook, een stalen horloge met een leren band (al dan niet dress) een safe bet. Mooie selectie @Fate_Amenable_To_Change !
Wel leuk om te lezen dat eenieder hier anders mee om gaat. Heb wel het idee dat de laatste jaren mensen (die het opvalt) gevoeliger zijn geworden voor dit soort dingen dan pak 'm beet 20 jaar terug.
Het maakt eigenlijk niet uit welk horloge ik zakelijk draag. Ik weet zelf wat ik in de kluis heb liggen en ik zie wat de anderen dragen en dat is bijna altijd treurig.
Verder is mn autootje is altijd kleiner maar mn woninkje altijd groter.
Tsja in N.L is dat in zoverre gevoelig dat als een leverancier komt voorrijden in een categorie auto boven die van de klant…
Die klant denkt onmiddellijk, dat is van mijn centen
Dat zal toch bij u ook zo zijn?
Het horloge moet jou niet dragen, jij moet het horloge dragen. Ik heb vaak genoeg gezien dat iemand onder een pak bijv. een gouden RO omhad waarvan ik niet het gevoel kreeg dat die heeft wat te bewijzen had.
Het tegenovergestelde zie ik ook dat iemand teveel bezig was met “zien jullie wel wat ik om mijn pols heb?”
Uiteindelijk geeft niemand helemaal geen fluit wat jij om je pols hebt en het gaat ze ook geen ene male moer aan.
Vooroordelen spelen bij iedereen een rol, ook bij mij en ook bij je klant.
Het is wel branche afhankelijk + afhankelijk van het merk.
Bij de verkoop van echt luxe jachten, lekker een dagje volgas op zee met champagne, kaviaar en overige leuke zaken, is het allermoeilijkste om de zwervers en de multimiljonairs van elkaar te scheiden.
Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht en bijna alles wordt met de computer gedaan. Hardware die nog gebruikt wordt is heel goed afgeschermd al is het alleen al om zichzelf tegen diverse magneto/radio-instraling te beschermen.
Mijn Fiat 500 in de kleur mint maakt altijd indruk, welk horloge ik draag valt niemand op, denk ik. Verder heeft Coenraad @Tissot62 de juiste woorden al geschreven👍🏻.