Hoe komt een horloge (zakelijk) over?

In het algemeen is het in deze setting dus valt mee :+1:t2:

31 likes

Waar ken ik dit ook alweer van?

Edit: never mind. Spiderman :+1:

4 likes

Van je sollicitatie?

8 likes

Intens en heftig.

2 likes

Oh ik ook over het algemeen. :upside_down_face:

6 likes

Wat is er mis om een Seiko high beat 36000 te dragen? De meeste zien het toch niet , alleen de kenner weet wat je om je pols hebt . Lekker dragen wat je prettig vind . Suc6 met zaken doen .

2 likes

Haha! Maar zeker, als je het nog niet echt gemaakt hebt kan je beter niet rond flashen met deze merken. Dan krijg je het rookie met een rollie-effect en dat wil je nu juist niet.

1 like

…met hoodie rollie hollie resultaat…:man_shrugging:

1 like

Dit is over het algemeen een typisch Nederlands dingetje. Volgens mij zijn ze in Scandinavië ook redelijk ingetogen op dit gebied als we het binnen Europa houden.

Ik heb eens een delegatie Zuid Koreanen binnen zien stappen. Die hadden deze memo niet ontvangen iig…

Tourbillons / Minute repeaters / Perpetual calendars. Precious metals galore. The works! :smile:

6 likes

Tja, voor wie het ding überhaupt in de gaten heeft en daar hoef je met een eh, rollie echt je best niet voor te doen. Veel belangrijker is wat je te melden hebt.

2 likes

Of je naam is Khabib Nurmagomedov. Kun je dragen wat je wilt :grin:

1 like

Dit topic heeft iets weg van

1 like

Ik spreek nu even in het verleden toen horloges mij nog niet boeide.
In alle antwoorden hierboven zit wel een beetje waarheid.
Maar goed, nu even terug naar de vraag. In een meeting met wie dan ook, boardroom of gewoon een klant waar je aan wil verkopen/inkopen gaat het meer om kennis van zaken dan om welk horloge je draagt. Ook in culturen waar status een rol speelt gaat het uiteindelijk om je verhaal en of je over zaken praat waar het bedrijf wijzer van wordt zowel prijs/kwaliteit etc. En dan zal het ze boeien of je een Daytona of een Vostok om de pols hebt. Gewoon goede zaken doen met een goed verhaal. Daarom @Tissot62 :+1: voor je wijsheid, kunnen nog een hoop mensen van leren.

4 likes

Door die bank is meer zaad verspild dan door Mohammed Ali tijdens het vogels voeren

5 likes

Ik ben nooit een spaarder geweest.

1 like

Of dat je een lange mouw hebt :joy:

Helemaal eens.
Voor een auto is het wat anders. Als de directeur in een Porsche rijdt kan men (als er wat te verkopen is) beter met iets anders voor komen rijden in N.L.

1 like

Nee. Vaak de Datejust om. Nog nooit een opmerking of gekke blik gehad.

1 like

Het interesseert echt werkelijk helemaal niemand ene moer wat je voor horloge draagt en niemand kijkt ernaar. Behalve een paar horlogeliefhebbers, en die zullen het waarschijnlijk alleen maar waarderen. Oh ja en criminelen, die letten er ook op.

6 likes

De duurdere heb ik enkel om bij bepaalde gelegenheden waar ik mij in het gezelschap mee op mijn gemak voel en waarvan ik weet dat ze het je gunnen en het kunnen waarderen. Dagelijks draag ik mijn Astron of Victorinox, bedenk dat dit voor veel mensen ook al heel veel geld is voor een horloge! Ik loop er niet graag mee te koop en heb het voor mezelf en om iets moois achter te kunnen laten voor mijn zoon. Ieder mens met een duurdere klok koopt en draagt het om bepaalde redenen. De een als liefhebber of investering, de andere om te pronken maar dat past dan waarschijnlijk ook bij de persoon in kwestie en die zal er in mindere mate last van hebben. Ik zal in elk geval nooit Rolex dragen bij mijn personeel of zakenrelaties. Ik heb er zelf ook een mening over als ik een zakenrelatie op bezoek krijg die met z’n maatpak, strakke uiterlijk en dikke rolex van 20k wat de bink uit hangt, hou ik gewoon niet van.

3 likes