Hoe komt een horloge (zakelijk) over?

als zij doen alsof ze teveel betalen, doe jij net alsof je hard werkt… :smile:

2 likes

Waar is m’n teiltje :grimacing:

1 like

Blij dat deze onder de radar blijft voor de leek:

Nou kijk ik als liefhebber ook altijd naar t horloge van de gesprekspartner. Niet dat ik er een oordeel aan hecht, hooguit een moment van blije herkenning als iemand geen standaard Michael Kors draagt maar n Citizen NY tot n gouden IWC.

Inderdaad vind ik de auto vaak opvallender, zoals n standaard vertegenwoordiger die in n MB e klasse of Tesla S aankomt. Daar denk ik dan wel wat bij…

1 like

Een horloge heeft in mijn perceptie van de wereld veel minder betekenis in relatie tot anderen en zaken doen dan wij ervan maken.

Als ik een duurder horloge draag, is er echt maar een enkeling die er aandacht aan besteed. Als iemand al een indruk baseert op je horloge, is het eerder het materiaal, de omvang en algehele indruk dan het merk.

Zo zou een wit gouden Constellation, minder opvallen dan een afgeknaagde 16013. Niet vanwege het merk, maar vanwege de two toned en fluted bezel.
Een Patek 5370P, valt minder op dan een 118339 daydate. Ook al kun je tien 118339 voor de prijs van één 5370P.

Een Cellini valt minder op dan een speedmaster pro… ga zo maar door.

Het ligt ook echt aan hoe je verdere presentatie is. Kom je met een Bugatti, een vol gouden speedy en een dikke Cubaanse ketting aan bij een klant, terwijl je vertegenwoordiger bent voor een bedrijf dat elektrische rolstoelen verkoopt… dan ben je nogal toon doof.

Kom je met een kapotte jeans, een 5370P om je pols en kattenharen op je trui aan bij een boardroom bespreking van een miljoenen project, terwijl je half slaap dronken ruikend naar sigaretten uit je oude Saab stapt , Tja… heel ander verhaal.

Tipje, maak je niet zo druk. Draag wat je wilt. Het gaat veel meer om je totale indruk en hoe of je overkomt als een betrouwbaar mens, dan een klein detail zoals een horloge.

Lekker die Rolex kopen. Mocht je dan toch een deal willen maken, met iemand waarvan je weet dat hij erg op zulke zaken let, sla je een Casio f91w om de pols.

4 likes

Oh ja, wat dan?

Wsl onder de gootsteen of in de kelderkast. Succes!

Ik ken genoeg mensen die zeer goed zijn in het werk wat ze doen en een hoop geld verdienen. Zij geven het alleen zeker niet uit aan een BMW of een Rolex

Mooi, weer zo’n generaliserend topic over wat mensen vinden van andere mensen, de mensen die zij kennen, en wat wel en niet mag.

Als je teveel naar een ander kijkt door een kritische lens dan zit je toch zelf ook niet helemaal op de plek waar je zou willen.

6 likes

Haha

Nou in principe is dat heel raar, want ik ben zelf ook auto en motorliefhebber.
Maar als t hele 80k + auto’s zijn heb ik t idee dat ik ergens teveel voor betaal.

Ik draag wat ik wil. Ik weet wat ik mooi vind staan bij een bepaalde outfit en ik draag een wat netter horloge bij een speciale gelegenheid. Ik denk nooit na wat een ander er mogelijk van vindt.

Wel valt het me uiteraard op wat een ander draagt. De Rolex duiker bij een colbertje vind ik niet mooi passen. En de nog dikkere duiker met geel of oranje rubberen band snap ik zakelijk al helemaal niet. Maar ook dan laat ik mensen lekker in hun waarde en moeten ze het helemaal zelf weten.

1 like

Persoonlijk goeie ervaringen met het dragen van mijn Grand Seiko’s in Japan. Wordt er aan (vergader- en diner-) tafel vaak op aangesproken en Japanners vinden het leuk dat een gaijin een Japanse premium-klok draagt en oog heeft voor Japans vakmanschap. Het verschil tussen met of zonder orders naar huis gaan maakt het niet en een klein duwtje in de rug om je gunbaarheid te verhogen is het zeker.

3 likes

Dat is in principe ook heel raar.

1 like

Interessant. Ik denk juist; de beste kerel is vast goed met geld en heeft zijn financiën op orde. Heb je aardig wat kwaliteiten voor nodig, waarbij afhankelijk van de opdracht, dit heel positief kan zijn.

Andere gedachten is afbetaling, lease of auto op de zaak. Moet de beste kerel zelf weten…

De geachte dat ik dan teveel betaal, komt nooit bij me op. Ik baseer mijn keuze op wat ik het waard vind en wat er geleverd wordt. Niet op wat iemand vervolgens met dit geld doet.

Interessant om te zien, hoeveel deze gedachtes afhangen van je beeld van de wereld, je perceptie en kijk op geld/luxe. Het zegt meer over onszelf, dan over de ander.

Verduidelijking; Ik werk in de zorg. Om mijn horloges te bekostigen, lever ik andere zaken in. Dit zegt niets over mijn loon of geldverkwisting in de zorg, maar alles over persoonlijke keuzes. Hetzelfde geld voor een verkoper, stucer, loodgieter, jurist of wat dan ook.

10 likes

Nee een Lexus en GS zijn natuurlijk ook prima :wink:

2 likes

Ik vind een duiker ook alleen maar leuk bij een zwembroek of wetsuit.

.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Grotendeels eens met je ja, mensen hangen heel snel een oordeel aan anderen en zeker ook aan auto’s enzo. Het is echt heel lastig (en vooral ook onnodig) om iemands financiën te beoordelen via hun uitgaven.

Ik ken mensen met een tweedehands fiets en Hyundai met miljoenen aan vastgoed en weer anderen met een nieuwe Mercedes en Rolex die elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen. Ieder maakt zijn keuze en dat is prima.

Ik zou er in Nederland wel rekening mee houden met wat ik draag en met welke auto je aankomt rijden, omdat er echt klanten zijn die dan denken dat ze teveel betalen. In veel andere landen licht dat toch wat anders.

1 like

Dat blijkt wel uit dit topic. Interessant perspectief wel.

Ik ben natuurlijk ook niet volbloed Nederlands en mijn opvoeding neigt deels naar collectivisties en fijnmazig, dan het gebruikelijke grofmazige individualisme van boven de rivieren.

1 like

Triest volk

6 likes

Eikels… als ze maar betalen :wink: