Ik ben Frans en heb door de jaren heen al het een en ander aan horloges verzameld.
Ik heb ongeveer een maand geleden via deze site een 2de hands Casio Edifice Redbull Infiniti aangeschaft. Het is een model waar ik jaren geleden al naar keek maar door thuis wonende kinderen niet de financiële middelen voor had/ er voor over had. Mijn zoon was al lid van deze site en heeft hem toen voor mij aangeschaft. 1 keer zwemmen met de kleinkinderen en ik had water druppels onder mijn glas… Ik heb toen het horloge weg gebracht om te laten drogen en controleren. Wat blijkt het is geen orginele. In tussentijd dat ik het horloge wegbracht heeft mijn zoon (in samenwerking met mijn andere kinderen) een hele nieuwe aangeschaft als cadeau.
Nu ik beide horloges naast elkaar leg zie ik eigenlijk geen verschil in de kast afdichting achterop. Ik ben dus bang dat ook het nieuw aangeschafte horloge niet origineel is … Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten…
1ste foto’s zijn van de 2de hands Casio en de 2de serie foto’s van de nieuwe
Ik zie meer verschillen dan overeenkomsten, dit zijn geen 2 dezelfde modellen.
Mijn kennis is te beperkt om aan te geven of beide echt of nep zijn maar er zijn zeer duidelijke verschillen waar te nemen: kleuren, vorm, knoppen ,caseback, dial, etc…
Als dat zo is en koper was daar niet van op de hoogte dan vind ik dat de verkoper hem terug moet nemen, hier op HF fake verkopen is imho. een doodzonde en slecht voor de naam van het forum.
Dan zul je toch eerst met het horloge langs een geautoriseerde Casio dealer moeten gaan om dat te laten bevestigen of ontkrachten voordat je beweert dat een HF lid een fake verkocht heeft.
Ik heb het horloge naar een juwelier gebracht en ter reparatie aangeboden. Ik ga geen namen noemen van wie het gekocht is om de betreffende persoon niet te schaden. Ik kan namelijk niet beweren of bewijzen dat de verkoper op de hoogte was. Verder gaf de juwelier aan dat aangezien er inkepingen op de achter cover zitten dit wijst op een schroefdraad afdichting , echter had hij een mes nodig om de cover los te wippen. Vandaar zijn uitspraak dat het “hoogst waarschijnlijk” laten we het dan zo zeggen geen orginele Casio betreft
De 2de hands versie heb ik voor 6 tientjes gekocht , ik neem aan dat de nieuwe wel 200+ was aangezien de rekening door 3 volwassen kinderen is gedeeld…
Denk dat daar mee het meest kenmerkende verschil is beschreven. Dus, het horloge met de wipdeksel, die poogt een schroefdeksel te imiteren, is het namaakhorloge.
Geen verstand van deze horloges, maar op basis van de foto’s zou ik zeggen dat de tweede echt is. Een deksel die eruit ziet als een draaideksel, maar eraf moet worden gewipt lijkt mij niet correct.
Zou kijken of je met de koper overeen kan komen dat hij/zij hem terugneemt.
Imho. maakt dat niet uit, het is gewoon niet goed wanneer er fake wordt verkocht via het blauw, dat is slecht voor het imago van het verkoop deel van dit forum.
Wanneer je hier op een liefhebbers forum iets koopt moet je er van uit kunnen gaan dat je de real deal koopt, maw. de verkoper behoort te weten wat hij verkoopt, punt.
Casio met , imitatie, schroefdeksel geeft al aan dat het imitatie is.
Ga uit van goedertrouw aanbieder.
Stel hem van de miskoop op de hoogte en vraag hoe dit op te lossen.
Indien hier geen goede oplossing komt zou ik U adviseren de verkoper hier kenbaar te maken om het forum zo zuiver mogelijk te houden.
Groet Jan.
‘Per ongeluk’ nep verkopen blijft nep verkopen. Maar even netjes oplossen, evt. via de forumleiding lijkt me stukken beter dan de schandpaal. Laten we die weg niet inslaan hier.