Hoe laat men z’n automaat ‘s nachts achter

Mijn horloges slingeren door het huis.
Op tafel, in een la, op de bank onder onze hond, op het aanrecht etc. etc.
Nooit over nagedacht hoe en waar weg te leggen eerlijk gezegd :slightly_smiling_face:

Hahaha, nu moet ik aan een collega denken die ooit een Soki op straat vond.
Je weet wel, zo’n Alibaba imitatie Seiko hommage.

Bandje gerepareerd voor ‘m en hij draagt het al jaren, inmiddels, ook al jaren, met een lege batterij! :joy:

1 like

Voor wat extra slijtage…. :grin:
Alsof je je auto stationair draaiend ‘s nachts voor de deur zet.

image

2 likes

In de watch roll, eens om de twee dagen check ik even de atomic clock op mijn telefoon en zet ik ze weer juist. De ene loopt +1 de andere +2 dis geen ramp.

Ik hou wel van wat interactie met mijn horloges, al is het gewoon maar even de roll of doos openen en ze vastnemen.

1 like

Denk eens even goed na…wanneer je een gang reserve hebt van x aantal dagen dan loopt het horloge toch ook door al leg je het niet in een winder? Wat is dan de extra slijtage waar je het over hebt?

2 likes

Jij snapt het wel :ok_hand:t2:
En van dragen slijt hij waarschijnlijk ook :sweat_smile:

2 likes

Doe ik ook, hoewel ik soms 's morgens tot de ontdekking kom dat ik de deuren ben vergeten af te sluiten.

Lukt niet bij de mijne, sleutel kan pas verwijderd worden als die in P staat.

1 like

Denk eens na… de rotor draait door dus de hele opwindtrein slijt harder dan dat je hem weg legt en de volgende dag weer om doet.

1 like

De vraag die ik dan heb is of je daarmee de tijd evenredig denkt te kunnen verlengen voordat die voor service onderhoud moet worden weggebracht?

Nee, volgens mensen die er verstand van hebben niet

Hee die box wil ik. Waar kun je die kopen?

De mijne gaan om de beurt op de Robotoy. Die rent er 's nachts een paar rondjes mee, zodat alles weer keurig is opgeladen…

4 likes

Swiss kubik startbox bij bv. Bouman Online

1 like

en die 200 rustige rotaties zijn hoeveel druppels op een gloeiende plaat vergeleken met een ritje op de fiets? Ik geef je overigens geen obgelijk maar het verschil is zeer lastig te differentiren.

1 like

Is ook mijn gedachte, gewoon mijn Speedmaster elke dag opwinden en een automaat in de watchwinder want de service wordt er niet door verlengd met een factor x.

2 likes

In cccp-land doen ze dat wel.Soms zelfs met een vuurpotje onder de carter.Anders krijgen ze door de vorst in de morgen de auto niet meer in gang.

In onderstaand topic nog 115 tips:

Hier alles in een watchroll of waar het uit komt.

1 like

Het ging me niet zozeer om waar maar meer om welke hoek/kant en hoe dat de accuratesse mogelijk beinvloedde over de nacht gezien, maar toch bedankt

1 like

Correct heb ik te snel gelezen!

1 like