Naar aanleiding van een aangeboden horloge die als nieuw wordt verkocht en al 4 eigenaars blijkt te hebben…
Wat is voor jullie een nieuw horloge ? Is ie na een paar keer te dragen nog nieuw ? Is ie zonder te dragen maar
verder te verkopen nog nieuw ? Bij een auto is het makkelijker, die hebben een kilometerteller…
Voor mij is een horloge na de eerste verkoop niet meer nieuw, hooguit “zo goed als nieuw”.
Wat mij betreft is nieuw: Ongedragen in de stickers met de labels
Nieuw is in de stickers. Nieuwstaat is zonder ook maar 1 scheurtje, krasje, vouwtje of wat dan ook. Alsof je 'm net uit de stickers haalt.
Bij alleen hele kleine haarlijntjes of kreukeltjes in de band zou ik het ‘zeer goed’ noemen.
Of geen stickers. Niet ieder horloge komt in stickers. Maar iig ongedragen.
Nog een ander puntje, bij een nieuw horloge verwacht ik ook de volledige garantie. Wanneer er dus al een jaar van de garantie verstreken is terwijl het horloge misschien nog nooit is aangeraakt voelt het ook niet helemaal nieuw voor mij.
Meestal ligt de prijs dan ook lager dan een recente nieuwe. Voor mij is ie dan nog steeds nieuw.
Is er iets mis met die nieuwe Explorer, dat ie sinds oktober al bij de vierde eigenaar is, en wacht op de vijfde?
http://www.horlogeforum.nl/t/tk-nieuwe-rolex-explorer-1-2016/98143/4?source_topic_id=99104Wat saai model ;). Als ik t lijstje van de vorige eigenaren zitten, heeft t niks met het horloge te maken maar met flippergedrag.
Nieuw is voor mij “in de stickers en ongedragen, net uit de winkel”. Nieuwstaat is zo goed als nieuw maar dan met historie.
Ik vind hem prachtig, maar bijna 5K niet waard. Dan verwacht ik toch wat meer dan een 3-hander.
Dat is een andere discussie ;). Voor Rolex begrippen is t niet duur. GMT functie/keramische bezel komt er op basis van nieuwprijs nog ff 1.650 bij.
Haha Ja, zal ik een topic maken met als titel:
“Hoe dom denken sommige handelaren dat we zijn?”
Amen. Ik heb echt iets tegen “zo goed als nieuw” maar dan wel met krasjes. Dat bestaat voor mij niet. Zo goed als nieuw is zo goed als nieuw. Punt.
En wat is er met een horloge dat in 6 maanden tijd al 4-5 eigenaren heeft gehad? Wat is dat voor vloek?
Nieuw is gewoon echt nieuw, nog nooit om de pols gezeten, vol in de stickers, volledige garantie. Alhoewel mijne geen sticker meer op het glas had zitten omdat deze in de vitrine stond was deze toch wel nieuw.
demomodel dus
Dus eigenlijk spreek je jezelf hier ion 1 zin al tegen
Ik denk dat er nog een stapje tussen moet:
Nieuw = direct geleverd door de AD/ juewelier/ handelaar
NOS = New Old Stock = in de stickers - niet gedragen, maar een kluis-camper
ZGAN = lichte draag sporen, haartje op de sluiting dat soort ongein
en dan de rest…
Wat voor omschrijving je er ook aan geeft: wees eerlijk!
Ja als je het zo wilt noemen, maargoed een superocean voor €2200 vind je ook niet overal bij een erkende Breitling dealer. dan maar een demomodel haha