Hoe lang draag je een horloge aan één stuk

Jij bent de winnaar tot nog toe.

Een dag of 2-3 dan wordt er gewisseld. Als ik van huis ben ( vakantie ed ) langer, soms 2 weken dan.

1 like

Uitgezonderd vakanties waarop ik meestal maar 1 horloge draag, wisselt het bij mij meerdere keren op een dag. Heb voor elk onbenullige handeling wel zowat een ander horloge.
Maar over het algemeen zijn de 3 dagelijkse horloges een Seiko monster tijdens werk, een casio solar gshock om mee te douchen en een handopwinder om mee te slapen. Momenteel is dat een marina militare scoobydoo :see_no_evil:

4 likes

Speciaal voor de douche. Vind ik mooi. :grinning:

1 like

Eigenlijk nooit langer dan 4 dagen. Daarna wil ik weer wat anders uit de kist.
Tenzij ik wat nieuws heb, dan vaak wat langer de nieuwe aanwinst.

2 likes

Meestal 2 per dag…als het nog licht is eerst een vintage en als het donker word meestal een nieuwer model met goede lume of iets dergelijks. In de zomer wissel ik wel 4x tot 6x en dan meestal vintage.

1 like

Sinds ik in augustus de Seiko MM300 (sbdx017) heb gekocht, heb ik geen ander horloge meer omgehad (vooruit, 1 keer mijn Hamilton voor de foto).

1 like

Meestal een middag wissel

Per dag?
Mijn hemel… Heb jij je horlogekist dan op de WC staan? Elke keer tijdens het pissen wissel je je horloge?

6 likes

Ik draag ze meestal dag of 5. En de vakanties neem ik er 1 mee.

Meestal een paar dagen, maar soms wel meer dan een week, maar die eer krijgen alleen mijn Seiko SKN615 en SRPC91K1. :smile: :+1: Dat zijn de echte beaters. Met m’n vintage horloges ben ik wat voorzichtiger en die draag ik derhalve meestal niet langer dan een dag of twee.

1 like

Werk week op week af, dat doe ik dus ook met mijn horloges. De SKX draag ik in mijn werkweek. Ga dus ook geen ander horloge om doen als ik thuis kom in mijn werkweek.

1 like

Hahaha …nee z’on travelcase en als ik werk ben ik aan het rijden van punt naar punt en rondes aan het lopen en in de zomer wissel ik dan regelmatig van horloge…gewoon omdat ik dat leuk vind :+1::joy:

3 likes

Ik werk week op, week af en ben dus twee weken per maand van huis.
Voor het werk heb ik andere horloges dan thuis dus draag ik een horloge maximaal een week.

Niet dat dat ooit voorkomt overigens :smile:

3 likes

Ik heb Russiche weken en Zwitserse weken. En dan 2 dagen per horloge omdat ik dan van overhemd wissel en het moet wel in stijl. :grin:

5 likes

Voordat ik hier lid werd was ik nog normaal.
Soms jaren aan 1 stuk en zo ook wat stukken opgebouwd en wisselde soms is. En dat was wel voor langere tijd, misschien een paar maanden.

En dan kom je hier, dan krijg je ook zin om van alles om te gaan gespen :joy:
Gevolgd door flipperitus en dan wordt ook het wisselen wat frequenter.

3 likes

Nou ja, speciaal voor…

Het zijn meestal de ‘afdankertjes’. Zo vond ik het Monster maar een lelijk ding. Vandaar dat ik hem tijdens werk droeg. Naderhand begon ik door alle klappen, stoten, krassen en butsen erop, het slimme ontwerp steeds meer te waarderen. Het glas beschermd natuurlijk je wijzerplaat, de schuin oplopende bezel beschermt het glas, en de kast beschermt de deels in gelegen bezel. Bovendien is die bezel van massief staal waar op krassen mij niet storen, in tegenstelling op een gekleurden aluminium inlay. Ik ben allergisch voor krassen op coatings.
Dus zodoende is een afdankertje een favoriet geworden.

En het gshock douchehorloge… Dat was een verkeerd ontvangen horloge. Had op eBay uit Japan een veiling op een gshock solar waveceptor gewonnen. Kreeg in tegenstelling tot mijn ene horloge, 2 hele andere modellen. Eentje een normale gshock zonder solar of waveceptor. Die ligt al 20 jaar ergens in de kast om ooit eens aan iemand kado te doen…
En die andere is een gshock solar, maar waarvan de waveceptor op de frequentie van Amerika en Japan zit. Heb ik ook ‘niks’ aan. Maar aangezien ie wel solar heeft en dus geen batterij nodig, ben ik em maar gaan dragen tijdens het douchen. Douchen met zeep en shampoo zou namelijk schadelijk zijn voor de pakkingen. En och, als er waterschade ontstaat dan is het geen ramp. Maar na circa 2 decennia doet dat kreng het nog steeds. Nog steeds niet verzopen, en de accu nog steeds niet uitgeput. Die gshocks lijken niet kapot te krijgen…
Na het douchen gaat ie steevast weer achter het vensterbank om lekker in de zon te liggen opladen. En hij loopt nauwkeurig genoeg om slechts 2 keer per jaar even aan te passen naar de zomer- of wintertijd. Wellicht dat zelfs dat niet meer hoeft indien dit afgeschaft wordt. Es zien of ie dat nog gaat meemaken…
Maar zo wederom een afdankertje die in de roulatie is gekomen.

En al het andere moois ligt maar in de kluizen te verstoffen :see_no_evil:

9 likes

Ik kan niets dragen tijdens de werkweek dus in de vrije tijd en weekends wordt er wel af en toe gewisseld van horloge, afhankelijk van wat we van plan zijn natuurlijk :stuck_out_tongue:

Al 15 jaar hetzelfde horloge om …

2 likes

Volgend jaar de Tudor :ok_hand:

2 likes