Hoe lang draag je een horloge aan één stuk

Gewoon even uit interesse een vraag voor jullie allen.

Hoe lang houden jullie het vol om een horloge aan 1 stuk te dragen? Ik kom vaak niet verder dan 2 weken. Dan begint het toch weer te kriebelen en wil ik graag even wat anders om mijn pols.
Toch is het vast ook rustig om maar 1 horloge te hebben. Maar voor mij niet weggelegd. Ik koop er denk ik snel weer wat bij. Dus daarom hou ik het mooi bij een kleine collectie.

3 likes

Meestal wissel ik dagelijks. Behalve als ik op reis of met vakantie ben; dan neem ik maar een of twee horloges mee.

Meestal niet langer dan een week

Over het algemeen een dag of 4 á 5. Ik merk zelf dat ik vaak voor en na het weekend wissel.

Wauw.
Neen dat red ik echt nooit.
Max 1week.
Dat is al uitzonderlijk lang.
Ik probeer mijzelf een beetje te verplichten een paar dagen tot een week dezelfde te dragen.

Afgelopen maandag begonnen met de aquis, zojuist overgestapt naar de Vostok Uhr Komandirskie.
Had ik ineens zin in!

Dagelijkse wissel. Soms 2x per dag en soms om de 2 dagen. Langer alleen op vakantie

4 likes

Ik wissel gewoon als ik zin krijg om weer eens wat anders te proberen. Meestal na enkele dagen.

1 like

Veel verschillen lees ik al wel. Maar niemand die het echt lang volhoudt met 1. Leuk al die andere manieren.

2 à 3 dagen maximaal. Behalve op vakantie. Dan draag ik 2 weken niets. Wil dan niet aan de tijd herinnert worden.

20 jaar 24/7 Rolex Datejust.

36 likes

Uurtje of 14 per dag. De volgende dag is altijd weer een verrassing voor de pols :wink:

Heb nu 4 horloges, maar zit er aan te denken om naar 2 stuks te gaan. Ik heb toch altijd zo m’n favoriete stukken…

Uurtje of 10/12 denk ik. Meestal als ik thuis kom pak ik een andere, en wat er de volgende dag om gaat is altijd een verassing!

1 like

Aan 1 stuk? Ongeveer 10 uur, draag geen horloge thuis.

Nja, 20 jaar. Best redelijk toch.

1 like

Ik wissel meestal 2x per dag, ik begin met mijn werkhorloge en bij thuiskomst switch ik naar een ander exemplaar. Mijn werkhorloge is een oude casio, en de switch verschilt van dag tot dag.

Wisselen voor verschillende gelegenheden, vaak lopen er 2 automaten tegelijk.

1 like

weken tot max een paar maand.

Een dag of 5 en max 1 week achter elkaar.

Week of twee ongeveer, toevallig vandaag geswitched van de aquis naar de blumo :slight_smile:

Altijd verschillend. Verschillende horloges voor verschillende activiteiten.

Wat neerkomt op bar weinig uur aan een stuk haha.