Hoe lang draag je een horloge aan één stuk

Doordeweeks moet tijdens het werk helaas het horloge af - de gesp zou de tools waar ik aan werk meteen beschadigen. Aan een automaat heb ik dus weinig voordeel - ik doe 'm dan wel elke pauze om, en in de avond nog een paar uur. :slight_smile:

Nu al een tijdje de Dan Henry GT1964 (da’s niet het bouwjaar, dit voor de noobs :wink: ) omdat het gewoon een achterlijk mooi horloge is voor het geld. En het is m’n enige kwarts, is wel makkelijk hoor. :+1:

Meestal draag ik een horloge een weekje achtereen, en de 1601 gaat bijvoorbeeld pas weer om als de datum overeenkomt met die op de datumschijf. :smile: Elke maand dus een week ongeveer. Ik kijk alweer uit naar de 16de… :upside_down_face:

2 likes

1 per dag :neutral_face:

:point_up:t2::point_up:t2:

1 like

Is dan ook gelijk het “schoonste” horloge :grin::droplet:

Ik heb wel een horloge waar ik altijd mee slaap. Een luminox op rubber.
Kan ik in het donker altijd aflezen in tegenstelling tot alle andere horloges.

Ik heb gedurende 6,5 jaar vrijwel onafgebroken mijn SBDX003 gedragen en was ook tevreden met mijn one piece collectie. In de zomer heb ik er twee horloges bij gekocht, namelijk de SLA017 en de SLA025. De SLA025 gaat niet meer om mijn pols en zal ook binnenkort de verkoop in gaan, maar de SLA017 heeft de boel goed wakker geschud. Ik wissel de SBDX003 en de SLA017 nu wekelijks af en dat vind ik helemaal prima! :smile:

Ter referentie:
SBDX003


SLA017

Een hoewel ik deze niet meer draag ook nog de SLA025:

2 likes

Sinds december 1984 de Scubapro 513.014
Laatste tijd en toe een wisseldag…
34 jaar single watch guy dus

2 likes

ben nog een groentje op deze site maar ben bezig met een verzameling van mijn geliefde merk(en), zie de topic; mijn verslaving. maar tot nog toe draag ik in de werkweek enkel deze:


het is een rodania en deze heeft al wel wat jaartjes “versleten” bij mij en omdat hij zo trouw is gebleven ben ik dan wel van plan hem een volledige revisie te geven als ik volgend jaar met pensioen ga.
dat brengt mij dus op het dragen van de horloges, tijdens de werkweek enkel dus de deze op foto, anders wissel ik nu in het weekend af met de horloges die nu al in mijn verzameling zitten en éénmaal op pensioen ga ik telkens om de week wisselen. tatta!

1 like

Echt om gedaan bij aankoop en nooit meer afgedaan. Mis hem trouwens nog.

Heel wisselend, meestal 2-3 horloges wat ik dagelijks draag. Verder nog de bijzondere horloges voor feestjes/uiteten. Ik vind toch dat een horloge je een bepaald gevoel moet geven. Verder vind ik het ook gaaf om een horloge te dragen die ik al 1-2 maanden niet meer om gehad heb.

's Nachts gaat hij af, dus niet langer dan 15 a 16 uur achtereen. De complete collectie rouleert in een periode van 2 weken dus een horloge met “te weinig draagtijd” heb ik niet. Als ik op een gegeven moment 's ochtens het gevoel begin te krijgen van “deze nu even niet” dan weet ik dat er een flippermoment aan zit te komen.

2 likes

Dat is nieuw inzicht voor mij. Maar wel een goede methode vind ik zo.

1 like

Even benieuwd, voor welk model ga je?