Hoe lang houden jullie je horloges gemiddeld?

Hoe meer ik flipper, des te meer ik een horloge waardeer op de daadwerkelijke looks etc. ipv ‘wat ie kost’. Dus ik merk dat goedkopere horloges het soms winnen van duurdere als het gaat om draagtijd etc. Bijv. mijn tissot seastar zou ik nu niet zo gauw wegdoen en ik draag hem vaker dan de aquis. Veel vaker zelfs.

1 like

Bij jou vraag ik me soms af of je er niet je boterham mee verdient :shushing_face:

4 likes

:joy: heb je die foto’s van zijn borden met piepers wel eens gezien?

Trouwens, ik sluit het ineens toch niet meer uit nu ik er over nadenk

3 likes

Hmm…gemiddeld genomen een maandje zo te zien.

3 likes

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een horloge verkocht in mijn leven. Maar ik bezit wel een aantal Breitlings die geen draagtijd meer krijgen.

2 likes

Ik had dat eens op MP dat iemand zei dat het horloge wel 700 euro waard was en ik maar eens moest kijken op internet en catawiki. We hadden daar voor al een deal voor 70 euro. Een paar weken later verkocht hij hem zelf op marktplaats met een vraagprijs van 120 ofzo. Heel vreemd allemaal :joy:

Van die vreemde snuiters zoals jij die alles flipperen :stuck_out_tongue_winking_eye: Soms kom je ook wat tegen dat te leuk is om weg te doen :innocent:

1 like

Ik hou mn horloges zolang ik er nog steeds plezier van ervaar. Impuls aankopen doe ik niet aan.

1 like

Haha ja je maakt daar dingen mee, niet te filmen :joy::joy::joy: vorig jaar had ik een horloge op mp gezien en die kerel gebeld. Gesproken over een mogelijke ruil. Kom maar langs zegt ie en neem die, die en die horloges maar mee dan maken we wel een deal. Nou ja, ok. Kom ik daar, zegt ie ja ik wil eigenlijk alleen cash :grin: dude, je laat me letterlijk 5 full sets meenemen en dan dit? Ok zegt ie we kunnen misschien wat ruilen. Haalt ie een horlogedoos tevoorschijn met diesels en andere modemeuk. Zegt ie: ja als je jouw oris wilt ruilen voor deze diesel bijvoorbeeld, kunnen we eens kijken. I was like :confused:

7 likes

In principe doe ik mijn horloges nooit van de hand.

1 like

Heb een aantal horloge’s die ik nooit weg doe, daar naast heb ik ik ook een aantal horloge’s die onder de flipper circulatie zitten zou dit zelf graag anders zien,
Maar het gebeurt gewoon😅

1 like

Haha ga weg! Hoeveel heeft die jongen er daadwerkelijk verkocht? Hij koopt gewoon veel, maar flippert relatief weinig. Toch @De_Guru?

2 likes

Nou…
Zolang als ik jullie heren ken heeft @Sjorsson altijd hetzelfde horloge gehad…de Omega…

Verder is mij never iets vreemd of wisselend opgevallen…

:no_mouth:

2 likes

Haha ja dat is de enige inderdaad, omdat als die geflipperd wordt, hij weer alleen woont :smiley:

3 likes

Ik koop met de bedoeling om ze te dragen totdat ik naar de eeuwige jachtvelden vertrek, daarna gaan ze naar mijn neefjes en nichtjes. 1 EL Primero 1969 original verkocht omdat daar de EL Primero A386 voor terug kon komen maar zal 100% zeker geen meer uit de collectie verkopen.

2 likes

Gemiddeld een jaar of twee, maar met een spreiding die kan oplopen tot een jaar of dertig.
Kort en goed: bij mij kan je er geen peil op trekken.

1 like

Ik val meer onder categorie horder. Bij mij zijn ze er bijna allemaal nog.

2 likes

Nog nooit heb ik een horloge verkocht. Wel soms weggeven aan familie of aan een goede kennis. Maar er komt een tijd, dat ik alles zal verkopen. Wil mijn nabestaanden niet lastigvallen met deze ellende.

3 likes

Die twee woorden gaan vaak samen. Maar dan de Engelse variant. Vooral in de dorpels.

5 likes

Ik heb nog nooit een horloge verkocht en al die weken dat ik horlogeliefhebber ben. (sinds december)

3 likes

Ik merk dat ik sinds ik actief op het forum ben mijn horloge smaak best wel is veranderd. Waar ik voorheen €300,- al best veel geld voor een horloge vond, ik nu heel makkelijk met een horloge van >€3000,- om de pols loop.
(Dit is wel het type horloge die ik al wel een jaar of 20 wil hebben)
Redelijk wat geflipperd de afgelopen 1 1/2 jaar maar uiteindelijk wel mijn grailwatch in de collectie.
Een aantal oude Quartz horloges in de box doe ik ook nooit meer weg die hebben een emotionele waarde en hebben eigenlijk geen financiële waarde.

2 likes