Degoulas! Heb ook wel wat slechte ervaringen meegemaakt op marktplaats.
Een gratis vintage horloge erop gezet en duidelijk vermeld dat het om een niet-werkend horloge ging, daarna een bad review omdat het niet werkte…
Een andere keer een jas verkocht (voor de helft van de prijs die ik vroeg dan nog), en toen ik de jas liet zien aan de verkoper deed hij hem aan en nam de benen (nu ja, ik was sneller ; )
Langste dat ik horloge heb gehouden is 20 jaar (heb hem nog steeds, weet alleen even niet waar). Meestal houden horloges het 1 jaar bij mij vol. Vooral door onhandigheid. Ik doe ze meestal niet weg. En als ik ze weg doe, gaan ze meestal naar mijn broertjes.
Ehm…ehm …ik heb er wel eens een of twee verkocht en wat vaker weggegeven. Maar gemiddeld? Gaat er eigenlijk niets weg.
Er mag enkel nog wat bij dan de dochter haar cadeau krijgt die wat draagtijd?
Mijn gemiddelde ligt zeker boven de 10 jaar.
Wat zijn we toch trouw aan onze waarden en normen he Dan?
20+ jaar gemiddeld. (uitgaande van wat ik langer geleden kocht).
Ik ben nog redelijk nieuw in de horloge wereld. Hiervoor droeg ik wel horloges maar dat waren maar simpele dingen. Die droeg ik wel tot ze echt helemaal kapot/versleten waren.
Sinds ik hier op het forum zit en een hoop nieuwe merken /modellen heb ontdekt lijkt het mij wel heel leuk om wat te switchen. Ik heb het dan niet over horloges van duizenden euro’s maar wel van een paar honderd.
Ikzelf heb niet de financiële middelen om elke maand een horloge te kopen om die niet veel later te verkopen voor minder. Maar het ruilen van horloges lijkt mij wel een mooie manier om toch meer horloge beleving te hebben zonder dat het veel geld kost.
Enkele maanden, maximaal een jaar.
de SKX is er nog , de 58 tja helaas verkocht .
Heb er nog wel eens een beetje spijt van hoor .
Dat is niet te zeggen, ik heb horloges die ik 20 jaar heb, maar heb ook wel eens gehad dat het niet klikte of het horloge te groot uitviel op pols of niet lekker op pols zat, zo zijn er 2 seamasters heel snel van eigenaar gewisseld, op slag verliefd op en toen ik ze bezat bleek het toch niet mijn ding te zijn.
Ze zijn allemaal gebleven, eentje ooit kwijt geraakt tijdens een ritje in een drukke metro, eentje ooit verkocht omdat ik er geen klik mee had en het ding na 5 jaar nog maar 1 keer had gedragen, een Favre Leuba, ik heb hetzelfde nu met mijn NA toen ik hier op het forum kwam, na lange denkoefening kwam er toen een opvolger voor mijn oude Seiko, een SARB33, heb deze eigenlijk maar 1 keer gedragen tot nu toe, de oude Seiko heeft een servicebeurt gekregen en draag ik weer vaak
Steeds langer
Van de bodem halen voor de batterij leeg is natuurlijk.
En on topic, geen idee, het wordt steeds langer, maar het gemiddelde is ongeveer 15 jaar (laatste horloge vorig jaar gekocht, eerste horloge een 30 jaar gelden, nog niks verkocht).
Ik denk dat ik op een jaar of 15 zit nu. Misschien tijd om toch eens iets te verkopen. Maar ja, welke dan?
Waarom?
Goed punt. We doen het niet
Ook ooit eentje verkocht, ik kon een 18k versie krijgen dus toen mocht de goldcapped weg.