Hoe lang houden jullie je horloges gemiddeld?

Mijn horloges zijn een life time experience.

4 likes

Vanwege sentimentele redenen heb ik mijn eerste (1975) , tweede (1981) en derde(1993) nog steeds. Alleen 1993 werkt nog. Als ik die draag voelt dat gelijk vertrouwd en relaxed. Mijn tweede mechanische horloge een SNK 5 je uit 2013 heb ik ook nog steeds. Verkopen is een totaal zinloze exercitie voor deze barrels met slechts privé waarde.

3 likes

Ik verkoop niet. Als ik op mijn 80e het loodje leg met 75 horloges dan erfen mijn kinderen of hun kinderen alles en kunnen ze de boel verkopen om te backpacken door Azië of een tijdje hip te doen op Bali om zichzelf te ontdekken.

5 likes

Zoals Demis het zong:
Forever and ever and ever …

1 like

Ik ben niet zo flipperaar (meer), dus vrij lang. Als ik iets verkoop is dat doorgaans na 1-1,5 jaar, niet meteen na aankoop.

1 like

Nou, verschilt uiteraard per horloge. Mijn eerste horloge, een Lorus chronograaf die ik van mijn opa had gekregen, bezit ik nu ongeveer 14 jaar. En die gaat ook zeker nooit weg. Horloges die ik voor een goede prijs kan kopen waar ik van kan genieten gaan ook niet weg, aangezien het het niet voor mij waard is om die <100 euro te verkopen. Dan doe ik ze nog liever aan iemand anders.

Mijn dure horloges mogen van mij altijd direct weg, zolang de prijs goed is. Ik lijd aan flipperitis en ruil mijzelf omhoog naar betere horloges. Die houden het soms alleen een week vol dus.

1 like

Varieert: één heb ik al bijna 30 jaar, m’n eerste TAG Heuer duiker. Gaat ook nooit meer weg. Maar soms mag er een na een jaar of twee al het veld ruimen. Dat is op dit moment toch wel 't minimum, voor mij. Ik oriënteer me altijd goed en koop zelden iets ongezien (irl). Saai? Maybe. Maar dit voorkomt wel bij voorbaat veel mogelijke teleurstelling. Dus, de titel HF-flipperkoning :crown: ga ik nooit binnenslepen, ben ik bang…:grinning_face_with_smiling_eyes: Ach, er zijn nog meer dingen in het leven dan alleen maar altijd kopen en snel weer verkopen van horloges. Ja, echt!:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Gemiddeld is de vraag, dan toch wel max 8-12maanden.

1 like

Het is me één keer gebeurd dat ik een nieuw horloge kocht wat binnen twee maanden door kon, maar dat was omdat ik een andere field watch kon kopen en de eerste dus door mocht naar m’n neef.

Buiten dat is het altijd iets tussen de zes maanden en de vijftien jaar geweest. :slight_smile: Sommige horloges heb ik na een half jaar doorgeschoven, vaak omdat ze net niet lekker zitten, andere horloges heb ik na jaren pas doorgeschoven omdat ik een verandering wilde.

Eén keer heb ik een horloge gekocht wat ruck-zuck weer terug mocht naar de producent, dat was een Stowa waarvan in het echie de wijzerplaat mij zwaar, zwaar tegen viel. Maar of retourneren onder “koop op afstand regels” hier ook geldt, dat betwijfel ik.

1 like

Was dat die glycerine?

2 likes

Nee, die heb ik jaren gehad, die is vertrokken naar een plezant vrouwelijk forumlid in Friesland die de seconde rood modde. Grappig verhaal wel, een vermist forumlid wat me aan een huidig forumlid doet denken zei ooit “Die moet je hebben, Chris. Super tof ding, niet te groot, mooi plexi glas”. Ik vroeg hem toen of ik de zijne niet over kon nemen omdat het een notoire flipperaar was, maar “nee, deze gaat voorlopig nergens heen”.

Dus ik zo’n ding besteld via de baai, voor inderdaad een goede prijs. Exact drie dagen voor ik 'm binnen had (twee dagen na het gesprek) stond de Glycine van onze oale flipperboer te koop.

Zelf nog jaren mee rond gelopen, topding.

Toen naar deze:

Toen naar deze:

Die is naar m’n neef gegaan en toen ben ik dankzij @Dao hier terecht gekomen:

Voorlopig blijft het daar even bi… eh, wacht. Misschien is er een betere 36,6mm field watch incoming. :slight_smile:

4 likes

Wat een rotstreek. :scream:

2 likes

Ja he? Wie oh wie doet zoiets. :rofl: :rofl:

Ik kon er goed om lachen, het voegde voor mij iets toe aan het horloge. Ik ben ooit heel boos geweest op onze flipperaar, maar ik mis de goede man wel, hij voegde wat toe aan het forum in de tijd dat hij zich lam swapte in de midrange rariteiten.

Heel af en toe heb ik ook seller’s remorse. Als die Glycine 39 in plaats van 41mm was geweest was hij echt niet weg gegaan. Misschien is de Smiths een tikkeltje klein, en de Hamilton had een spiegel als glaasje. Het is ook altijd wat.

1 like

Ik dacht dat er zoiets was als de HF spirit. :thinking:

41mm is inderdaad te groot. Zonde.

3 likes

Ik ben inderdaad nu alles aan het verkopen zodat ik terug ga naar 2 als basis (SKX en binnenkort de SPB143) Ik merk dat ik gewoon met veel horloges, teveel onrust hebt.

1 like

Laat ik het zo stellen: als het allemaal quartzen zouden zijn, halen ze een verse batterij gemiddeld bij lange na niet.

2 likes