Wat zou je helemaal anders willen doen? Misschien kan ik nog een paar ideetjes opdoen voor een ander type band.
Dit type wordt ook gebruikt door Breitling. Wanneer je zoekt op vlindersluiting Breitling vind je heel veel plaatjes. Ik gebruik deze omdat ze nauwkeurig op lengte zijn af te stellen. Een paar gaatjes prikken is geen probleem.
Ik doe het je niet na. Top!
Mijn complimenten dat heb je mooi gedaan.
Zeker leuk om te zien hoe je zoiets aanpakt.
Maar ehh, niet je banden onder de naam Co(oos) gaan verkopen. Dan wordt het allemaal erg onduidelijk… 
Verkopen kan ik niet zo goed als maken. Ik raak nogal snel gehecht aan dingen die ik zelf heb gemaakt. Het lukt me maar niet om die dingen te koop te zetten.
Leuk om te zien hoe de deze band gemaakt hebt!
Leuk topic en mooi resultaat.
Beste Frank,
Hoewel ik nog wel banden maak, beperk ik dit tot banden voor mezelf of vrienden en familie. Het is niet mijn plan om banden te maken en deze via het forum te verlopen.
Wanneer je iets op maat zoekt, dan kun je misschien contact zoeken met @Ko-Banden of @Slls.
Succes,
Coos
Wat een leuke reportage over het maken van een mooi bandje! Mooie duidelijke foto’s. Dank voor het delen.
Ik mag zelf graag ook af en toe eens een bandje voor mezelf maken, maar heb vooral moeite met het sealen van de zijkanten. Je schrijft hier: “afwerken met gom”. Kennelijk heb jij daar dus een spulletje voor. Zou je kunnen vertellen wat dat is en waar je het eventueel kunt kopen/bestellen? Het zou mijn bandjes een stukje beter van kwaliteit kunnen maken. Dank alvast.
Helaas, ik maak geen bandjes van dit materiaal. Wel van volnerf natuurlijk gelooid leer.
Polijsten van randen kan met:
Sealen zou bijvoorbeeld kunnen met:
Gum werkt eigenlijk alleen goed bij natuurlijk gelooid leer (veg tanned), niet bij chroom gelooid leer.
Iemand tips, waar mooi leer te halen voor DIY horlogebanden?
Ik heb van die banden gezien die van mooi rood leer bestaan met van die krokodilachtige patronen erin met dan in die gleuven wat roodachtige strepen. Ik zou zoiets graag willen maken.
Lijkt me erg leuk om zelf een strap te kunnen maken maar zie ook dat het echt vakmanschap is. Mooie band heb je gemaakt!
Ik haal mijn leer meestal bij Leer en Meer in Den Bosch. Ze hebben hier helaas geen krokodil. Ze hebben wel krokodil print. Ik weet niet in welke kleuren. Ze hadden de laatste keer ook struisvogelpoot. Prachtig leer en bovendien heel sterk.
Gewoon aan beginnen Martijn. Vakmanschap komt vanzelf met ervaring.
Boomsma. Even Googlen. Langsgaan is het makkelijkst, dan hebben ze meer dan op de site heb ik me laten vertellen.
Ik bestel er altijd tuigleer voor schedes en foedralen.