Op een werkdag kan ik al mijn horloges wel dragen en soms is de keuze afhankelijk van de kleding maar soms wil ik een bepaald horloge om en dan zoek ik daar maar kleding bij…
Ik wissel naar behoefte…of werk situatie…of vrijetijds besteding…of zomaar…kortom…het is zelden dat een horloge meer dan 24 uur om mijn pols zit…soms zelf om beide polsen een…ter controlle…een vintage en een kinetic bv…
Ik kijk meestal 's avonds wat ik de dag erna omdoe.
Ligt eraan waar ik zin in heb om te dragen, maar als het hard regent wil ik nog wel eens wisselen, omdat het dan minimaal 10 atm moet zijn, maar verder dus wat ik wil.
Ik let ook wel een beetje op het glas als ik moet werken (saffier) maar niet of hij duur is of niet.
's Morgens eentje waar ik zin in heb om te dragen.
In het weekend worden de duurdere exemplaren uitgelaten waar ik toch een stuk zuiniger op ben en dan alsnog beschadigingen oplopen. :(:X
Naar het werk meestal het zelfde horloge.
Als het regenachtig is,draag ik niet mn vintage horloges(geen zekerheid waterproof),en horloges met leren band.
Ook op erg warme dagen draag ik zo min mogelijk leer,om de banden mooi te houden(zweet)
Verder selecteer ik, als ik weg ga,welk horloge daar,naar mijn gevoel,het beste bijpast…dat kunnen dus per dag wel eens 3 verschillende horloges zijn…
mvg Leetje
Meestal 's avonds. Vaak is het een impuls. Denk ik ineens van: He dat horloge ga ik om doen. En als ik dan in de kistjes ga rondkijken blijf ik toch vaak op die eerst keus hangen. Voor bijzondere gelegenheden denk ik iets langer na, maar moet dan soms toch nog na een half uur concluderen dat het “niet goed voelt” en pak dan alsnog een andere.
Mijn keuze wordt doorgaans gemaakt op basis van de argumenten die Marc-B1 ook aangeeft. De klok wordt dus aangepast aan de activiteiten en de kleding van die dag of dat moment.
Meestal kijk ik wat matched bij mijn kleding van die ochtend. En ook wat er op de agenda staat.
Ik heb een grote passpiegel in de kamer waar mijn horloges liggen. Daar sta ik dan 's ochtends nog wel eens een beetje te draaien met mijn pols (tot groot vermaak van een toevallig passerend gezinslid) en dan moet er soms toch een ander klokkie aan.
Van mij is het meestal vrij impulsief dat ik kies. En dan nog net voor ik het huis verlaat. Indien een horloge langer dan 2 weken niet aan de pols is geweest, “verplicht” ik er mij dan toe om deze aan de pols te leggen.
De avond vooraf neem ik de komende dag door,
wat is het getij en hoe sta ik er voor
Welk horloge voor de juiste beleving,
gaat het alleen om de tijd, of ook om de tijdmeting
Meestal leg ik er wel een stuk of wat apart,
ik kan immers zo moeilijk kiezen, daags voor de nieuwe start
En ik poets ze dan van boven tot onder,
ze glimmen mij tegemoet als een Godswonder
Want een wonder der mechaniek is het zeker,
zo elke dag een fraai horloge, als tijdaanspreker!!
De avond vooraf neem ik de komende dag door,
wat is het getij en hoe sta ik er voor
Welk horloge voor de juiste beleving,
gaat het alleen om de tijd, of ook om de
tijdmeting
Meestal leg ik er wel een stuk of wat apart,
ik kan immers zo moeilijk kiezen, daags voor de
nieuwe start
En ik poets ze dan van boven tot onder,
ze glimmen mij tegemoet als een Godswonder
Want een wonder der mechaniek is het zeker,
zo elke dag een fraai horloge, als
tijdaanspreker!!
Coenraad
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Heel mooi gezegd! Bij is het door de weeks simpel. Dan mag de Portofino mee naar kantoor, hoewel ik vandaag de Ingenieur draag (vergeten de Portofino gisteravond klaar te leggen). Op andere dagen draag ik waar ik zin in heb, geen echte regels.
Ligt eraan wat ik ga doen of waar ik zin in heb om te dragen en of het wel past bij wat ik aan heb.
Aangezien ik in het buitenland werk (nog wel tenminste) en dan de hele week weg ben beslis ik zondag welke ik die week ga dragen. Heel soms gaan er 2 mee, maar dan ligt er 1 overdag in de hotelkamer (wel in de koffer die op slot zit) en dat vind ik dan niet zo’n fijn idee.
Als ik uitga met mijn vriendin vraagt zij vaak aan mij wat zij aan moet (terwijl ze 2 outfits omhoog houdt) en ik vraag dan, met een horloge in elke hand, welke ik om zal doen