Hoe mag dit....?

Krijg net een mail van S&C de welbekende Rolex AD

Met daarin onderstaande “aanbieding”

Hoe kan je als AD nou boven list verkopen van een 2e hands horloge…

Dit is echt de wereld op zijn kop… :dizzy_face:

8 likes

Waarom niet? Ze moeten ze ook inkopen…

2 likes

Hoe kan je nou als klant een 2e hands horloge boven list kopen…

22 likes

Ik zou hier ook jeuk van krijgen als ik dit van Schaap & Citroen in de mailbox zou krijgen!!! En jeuk in zeer negatieve zin kan ik je vertellen!!!

3 likes

Schitterend toch :joy:

4 likes

Ah topic 3456 met onderwerp “Boven listprijs Rolex”

Leuk onderwerp :+1: eens wat anders :+1:

20 likes

En leuk ook zo’n MSN-achtige clickbait titel. :thinking:

5 likes

Het is wel wat wonderlijk dat ze dit doen :grimacing:

Je geeft het antwoord zelf al. Omdat het een tweedehandsje (retourproduct of inruiler) is, in dit specifieke geval zelfs een twee jaar oud horloge. In de Boutique krijg je echt geen nieuwe horloges boven list aangeboden, daar krijg je gewoon te horen dat ze er niet zijn… :rofl: :joy:

Doen ze slim!

Ps ‘pre-owned’ is ook gewoon omzet voor Schaap, vroeger gaven ze die zooi aan de achterdeur weg (zo is de grijze markt ontstaan) nu verkopen ze het zelf en ze besteden er al best veel tijd aan in een aparte winkel. Ik vind het helemaal fijn, soort van circulaire economie. Zag bij de juwelier hier in het dorp ook ineens ouwe Rolexmeuk in de etalage verschijnen. Ouwe meuk is handel. Komt door ons, de klanten. :wink:

4 likes

Jean-Frederic Dufour ligt in een deuk!

ik zeg vooral doorgaan. Op een bepaald moment zijn ze zo onbetaalbaar geworden dat alleen een Bill Gates ze nog kan kopen. En dan komt Seiko met de Quartz revolutie en dan koopt niemand ze meer… oh wacht dit klinkt bekend…

4 likes

Ik weet ook niet hoe dit mag. :zipper_mouth_face:
Kan nooit de bedoeling zijn dat een juwelier een 2de hands horloge met winst verkoopt. :yum: De wereld op zijn kop. Ik zeg: voor boven list inkopen en dan voor list verkopen prima manier van zaken doen. :thinking::joy:

1 like

Die snap ik niet.

Lijkt mij ook raar, geef je gewoon je medewerkers een horloge in bruikleen en na een tijdje geef je ze een nieuwe en verkoop je de oude met winst.

Ik vind de hele Rolex-markt compleet verziekt.

8 likes

Zeg je nou serieus dat een juwelier geen winst mag maken? Is ook gewoon handel hè. Het is misschien niet wat jij graag ziet, maar ze hebben er zelfs een speciale winkel voor. Kun je die ouwe zooi eerst even bekijken.

Wat zijn we toch altijd heerlijk suggestief als het over Rolex gaat. Dit betreffende horloge is uit 2017, is gewoon ingeruild. Niks aan de hand. En wat ze er voor vragen, is wat de gek ervoor geeft. Ook niet bijzonder.

Dat wel. Maar dat ligt vooral aan onszelf, aan de hebberige klanten.

Alles staat gewoon op de garantie kaart. Of naam en XXXX. Dus 2de hands is 2de hands. En als je iets koopt voor 13.000 zet je het voor 14.000 te koop.
Lijkt me niet raar.
Ook al is het horloge 8900 list.

2 likes

Sorry man… wilde het sarcasme eraf laten druipen.
Ga beter mn best doen.

4 likes

Ik las het even anders, … :wink:

1 like

Heb 3x emoij toegevoegd.
Kijk er even naar als je wil. :thinking:
Dit raakt me erger dan een boven list prijs :sunglasses:

3 likes

:rofl: … nou oké dan, ik heb de emodingetjes nogmaals gezien. Man man, ik begreep het ook al niet.

1 like