Hoe mag dit....?

Willem, een geautoriseerde Rolex-dealer mag een nieuwe Rolex niet boven list verkopen. Dit is contractueel vastgelegd.

Door inruil verkregen en ingekochte modellen (van particulieren) mogen wel volgens marktconforme prijzen worden verkocht.

4 likes

Ik neem dat zeker van je aan, niewe modellen. Voor de pre owned in dit topic zou ik dus de handelaar aanmoedigen om te vragen wat de gek er voor geeft.

Nou zo is het dus precies. Het is altijd de gek die het geeft, nooit hij die het vraagt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

@Arnout86

In ons land zijn de prijzen van alle 2de hands handelswaar volledig vrij.
Dat betekent, dat de stelling ‘Wat de gek ervoor wil geven’ volledig mag worden 'uitgeleefd’
door alle verkopers in de markt, dit geldt voor alle handelswaar dus, die 2de hands is, Arnout86.
Raar maar waar !
:hugs: :sunglasses:

Zelf gezien op vakantie. O.a. in Griekenland.

Ah Griekenland, maar dat was dan gewoon de Griekse adviesprijs. Daar zit gewoon extra belasting op… Europa-wil-nog-een-paar-miljard-terug-en-een-beetje-sneller-dan-je-gewend-bent-belasting.

Dat was het niet; dat is maar een paar procent hoger dan NL. Prijs was ook extra veel hoger op gewilde modellen, toen vooral subs (2015 geloof ik).

1 like

Goeie handel. Je verkoopt de geliefde modellen particulier aan winkelpersoneel om ze vervolgens na enige tijd als tweedehands voor het dubbele van list te verkopen. :euro::euro:

3 likes

Wel even voor wat desk-dive sporen en krasjes zorgen.

Want als een Rolex niet een beetje gaar is geloven we het niet. :slight_smile:

1 like

waarom denk je dat die verkopers altijd stalen sport modellen dragen?

aan alles wordt gedacht…

2 likes

Was er toen ook al meer vraag dan aanbod?

De batman is uit 2013 en die is nooit goed verkrijgbaar geweest, dus ga maar na.

Je had het over een sub en daar werd een dik jaar geleden nog gewoon korting op gegeven. Batman heb ik trouwens in 2018 ook nog met korting gekocht maar dat was wel een mazzeltje.

1 like