Hoe mag dit....?

Hoe kun je daar dan ooit een van hun beste klanten worden? Als ze je niets verkopen?
Altijd het kun en het ei verhaal.

Omdat ze ook andere dingen verkopen dan SS sportmodellen. Ringen, vol gouden modellen, een heel assortiment van andere horloge merken.

Genoeg te koop dus.

2 likes

Ik denk wel dat je dan nooit meer op een lijst komt te staan.

Geef je familie met kerst een Day-date. Dan ligt er voor jou echt wel een GMT BLRO klaar.

in stock neem ik aan dat deze aangeboden worden in tweedehands door de dealer zelf, want zelf geloof ik niet dat een recent model door een particulier boven list zal kunnen verkopen.
dat is enkel weggelegd voor de dealer zelf en hangt natuurlijk af van de koper; wil hij bij hoog en laag dat model en wil hij er niet op wachten dan kan de dealer vragen wat hij wil.

1 like

Oké, tweedehands dus. Dank je wel voor de opheldering. Verkregen door een AD uit bijvoorbeeld inruil en vervolgens verkoop als ‘pre owned’, voor prijzen die de markt bereid is te betalen. Niks aan de hand, zo lang ze maar geen nieuwe voor boven de adviesprijs verkopen. :slight_smile:

Of dus, je op de lijst te laten zetten en als je dan ooit gebeld wordt je ‘oude’ batman inruilen op een nieuwe. Loop je met een nieuwe batman en 4k naar buiten.

1 like

Exact. Het zijn de kopers die de markt verkloten.

Als er alleen maar mensen zouden zijn die een horloge (Rolex) echt en alleen voor zichzelf kopen, uit passie en om te dragen, raken de AD’s niet door hun voorraden heen. Dan zouden we ook gewoon weer korting krijgen, zonder wachtlijsten … :sunglasses: zoals 20 jaar geleden, voordat er particulieren gingen handelen.

4 likes

ik denk dat het inderdaad zoiets moet zijn.
mijn vriend ging voor een rolex naar een dealer en had daar een model samen gesteld dat hij mooi vond en zou dat model graag aankopen.
waarop de verkoper dus een prijsofferte maakte voor bestelling.
na nog wat chit/chat kwam dus ter sprake wat de wachttijd zou zijn waar mijn vriend toch van verschoot.
doch de dealer had eenzelfde horloge binnen liggen en deze kon die vriend ook kopen maar met een (kleine)7k meer.(ik hoef je toch niet te zeggen wat voor een rolex hij heeft besteld?)
hij heeft dan maar wijselijk besloten de wachttijd uit te zitten.

2 likes

Dat zou ook mijn keuze zijn geweest.

3 likes

Nou dat werd tijdens het H.F diner wel duidelijk. Als u een paar serieuze diamanten koopt bij een juwelier, staat u boven aan de lijst :tongue:

1 like

Dan is het geld op voor horloges

Dit doet S&C al járen, alleen steeds schaamtelozer. Eerst onder de toonbank, daarna via een locatie met een andere naam in Amsterdam en verschillende Chrono accounts, toen de winkel in Conservatorium hotel en nu dus zelfs zo. Kan niet zeggen dat ik verbaasd ben. Er zijn trouwens ook ADs in het buitenland die boven list verkopen in de winkel zelf. Rolex doet er helemaal niets aan.

1 like

Dit is volgens mij gewoon onwaar. Waar haal je die informatie vandaan?

Hoe mag dit… Hoezo hoe mag dit? Hoe zou dit niet mogen. Ik snap dit hele topic niet volgens mij.

AD is en blijft gewoon handelaar. De naam zegt het al.
Een handelaar mag gewoon de beste prijs vragen die de markt ervoor wil betalen. Gelukkig zijn hiervoor nog geen regeltjes bedankt door een of andere raamambtenaar.

Zo’n erkende handelaar kan zich alleen maar onderscheiden door de winkel ervaring.
Laatst was ik voor het eerst bij precies deze handelaar in onze hoofdstad. Nooit eerder geweest, maar ik had bedacht dat ze wel de band van mijn 33 jaar oude horloge konden verstellen. Ik vond een goede reden om horloges te kunnen kijken. Uiteindelijk alle drie de winkels binnen geweest, wist ik veel. Zeer vriendelijke mensen in alle 3 de winkels en met name de horlogemaker van de Rolex boetiek vond ik een sympathieke vent. Er was 1 portier die ik persoonlijk een goede deo in zijn kerstpakket zou stoppen, maar verder vond ik het een top besteding van mijn tijd. Dat doen ze dus goed, die ervaring. En dat kost wat. Dat moet je weer ergens verdienen. Je bent natuurlijk niet verplicht bij deze dealer je nieuwe horloge te kopen.

Als je het iemand zou moeten kwalijk nemen (als er per iemand iets kwalijk genomen moet worden), dan is het Rolex zelf voor restrictieve productie.

Zolang een AD niet loopt te klooien met BTW en buitenlandse handelaren die toch eigenlijk niet buitenlands zijn, moedig ik ze aan om de maximale prijs te vragen die de markt betaald. Handel :ok_hand:

2 likes

Uiteindelijk mag een AD niet meer vragen dan Rolex hen voorschrijft. Daar zijn het officiële dealers voor. Geef het een naam, maar het is wat het is.

2 likes

Volgens wie dan? Deskundig advies, echtheid, etc,… niks over prijzen. Een producent kan min, max en adviesprijzen afgeven. Ze zouden voor behoud predikaat ‘authorized’ een max prijs kunnen afdwingen bij de retailer maar of Rolex dat doet… volgens mij niet.

Wel dus.

2 likes

Als Rolex dat niet zou doen, waarom zou je dan uberhaupt ergens een rolex voor list kunnen halen.

1 like

Lijkt er niet op hè.